Συγγραφέας |
Μήνυμα |
Jimmy_Caesar
Administrator
Ηλικία: 56
Ένταξη: 30 Σεπ 2005
Δημοσιεύσεις: 3060
Περιοχή: Πειραιάς
|
|
Η πίστα των Μεγάρων είναι ίσως η πιο καλή πρόταση για οδηγική ευχαρίστηση με ασφάλεια για τους περισσότερους από εμάς.
Αρκετοί είναι αυτοί που γνωρίζουν τα μυστικά της, αλλά οι περισσότεροι από εμάς οδηγούν λάθος.
Μια εικόνα της πίστας που προσέφερε η Safetrack είναι η πρώτη γεύση αυτού του topic.
|
|
|
|
_________________ Fun Is Not A Straight Line
|
|
|
|
|
tomgeo
μαμά
Ηλικία: 48
Ένταξη: 24 Οκτ 2005
Δημοσιεύσεις: 27
Περιοχή: Ελευσίνα
|
|
Θα ξεκινήσω μεταφέροντας σας τις εμπειρίες που αποκόμησα απο την
τελευταία μας επίσκεψη στην πίστα λόγω του Face2face και όχι μόνο.
Σύλλεξα πραγματικά μερικές πολύ σημαντικές παραμέτρους.
Πρώτον:Λάστιχα σλίκ και Μέγαρα
Αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε λάστιχα σλίκ αγωνιστικών προδιαγραφών.
Επιλέξαμε τα Yokohama 210/610/17 στην έκδοση με την μαλακή τους γόμα.Κόστος περίπου 1200 ευρώ.
Σίγουρα τα σλίκ λάστιχα θέλουν αρκετούς γύρους για να τα πάς γρήγορα μέσα στην
πίστα.Το αρχικό αίσθημα του ότι πιάνει το λάστιχο στην πίστα δεν αρκεί για
να πάς και γρήγορα.Χρειάζεται μεγάλη εξοικίωση με τις γραμμές τις πίστας.
Ξεχνάς ότι ήξερες για τις γραμμές που ακολουθούσε το αυτοκίνητο με πολιτικά
λάστιχα.Η μαλακή γόμα δεν συνιστάται για τα Μέγαρα και γενικά για ανάλογες
πίστες.Ίσως ταιριάζει μόνο σε πίστες στύλ Καρτόδρομου.Τα Μέγαρα θέλουν
σκληρές γόμες.Αργούν θεωρητικά να ζεσταθούν αλλά σίγουρα θα σου βγάλουν
80-100 γύρους.Σε αντίθεση με την μαλακή γόμα που με το ζόρι θα κρατήση 30 γύρους.
Δεύτερον:Πίεση ελαστικών
Η πίεση στα ελαστικά είναι ίσως το πιο δύσκολο κομμάτι και δεν βρίσκεις εύκολα
απαντήσεις απο τους ψαγμένους.Θεωρητικά και πρακτικά χρειάζεται τουλάχιστον 38 λίμπρες αέρα.Απο εκεί και πέρα σημασία παίζει το αυτοκίνητο,
το λάστιχο, και η φορά της πίστας. Σε μια δεξιόστροφη πίστα όπως τα Μέγαρα
συνηθίζεται στο εμπρός αριστερό λάστιχο να βάζουμε 1-2 λίμπρες αέρα παραπάνω.
Απο εκεί και πέρα ο καθένας μπορεί να επέμβει στον αέρα αλλάζοντας την
συμπεριφόρα του αυτοκινήτου του ανάλογα με το στύλ του.
Τρίτον: Φρένα
Τα Μέγαρα σε γενικές γραμμές είναι πίστα που τρώει φρένα.Για τα δεδομένα της πίστας σημειώνονται μεγάλες ταχύτητες σε τουλάχιστον 3-4 κομμάτια.
Σε ζεστές μερές χρειάζεται υγρό φρένων με μεγαλύτερο δείκτη βρασμού του
υγρού.Είναι πολύ εύκολο να βράσουν τα υγρά μετά απο 5-6 δυνατούς γύρους.Η επιλογή στα τακάκια θα πρέπει να είναι μάλλον πρός τα σκληρά.
Καθώς επιλέγοντας μαλακά τακάκια σίγουρα προστατεύεται τους δίσκους σας
αλλά η φθορά τους θα είναι σημαντική μετά απο κάθε επίσκεψη σας.
Επίσης κάποιοι απο εμας επιλέγουμε να αφαιρέσουμε το ΑΒS μέσα στην πίστα.
Καλή σκέψη αλλά.....προσοχή στην συμπεριφορά του αυτοκινήτου χωρις ABS .Και πάλι εδώ θέλει εξοικίωση, ιδίως όταν έχουμε ελαφρώσει το αυτοκίνητο.
Δείτε παρακάτω!!!
Τέταρτον : Ελάφρωμα αυτοκινητού
Πολύ απο εμάς που πηγαίνουμε στην πίστα κατά καιρούς ελαφρώνουμε τα
αυτοκίνητα μας βγάζοντας καθίσματα,ρεζέρβες και ότι άλλο μπορεί να βγεί.
Καταφέρνουμε να αφαιρέσουμε κάποια κιλά απο το αμάξωμα,παράλληλα όμως
επιδρούμε και στην συμπεριφορά του αυτοκινήτου γιατί πολύ απλά αλλάζουμε
τον συντελεστή βάρους στους δύο άξονες του.Και είναι πολύ σημαντικό αυτό
ακόμα και αν το συνολικό βάρος που αφαιρέσαμε δεν ξεπερνάει τα 100 κιλά ή ακόμα και λιγότερα.Μην ξεχνάτε ότι το αυτοκίνητο το έχουμε μάθει
με όλα τα βάρη του.Άν αφαιρέσεται βάρος ,συμβουλή, στην αρχή να είστε
συγκρατημένοι με την συμπεριφορά του.Και το SOS της υπόθεσης βάρους,
είναι τα φρένα.Συνήθως το περισσότερο βάρος αφαιρείτε απο τον πίσω άξονα.
Έτσι το αυτοκίνητο γίνεται πιο μπροστόβαρο.Ο κατανεμητής των φρένων
όμως δεν έχει εγκέφαλο για καταλάβει την διαφορά και συνεχίζει και παρέχει
την ίδια πίεση στα πίσω φρένα.Λογικό λοιπόν τα πίσω φρένα πλέον να μπλοκάρουν
πολύ πιο εύκολα απο τα μπροστά.Σε αυτήν την περίπτωση χρειάζεται πολύ
προσοχή.Το καλύτερο για αυτούς που συνεχίζουν να ελαφρώνουν το αυτοκίνητο τους είναι η αγορά ενός κατανεμητή φρένων με επιλογή της
πίεσης απο εμάς του ίδιους.
Τα παραπάνω πηγάζουν απο προσωπικές εμπειρίες και μόνο.
Εύχομαι στο μέλλον να εμπλουτιστούν και απο νέες και σημαντικότερες!!!
Όποιος άλλος γνωρίζει κάτι ή διαπιστώσει κάτι λάθος στα γραφόμενα θα τον
παρακαλούσα να με διορθώσει και να με συμβουλεύσει.
TomGeo
|
|
|
|
_________________ Άν δεν έχεις χέρια πάρε EVO.......!!!!
|
|
|
|
|
MythosGR
μαμά
Ηλικία: 39
Ένταξη: 10 Οκτ 2005
Δημοσιεύσεις: 25
|
|
Να συμπληρωσω απλα δυο πραγματα,αν και δεν ειμαι ο καταλληλος ανθρωπος μιας και υπαρχουν σιγουρα ανθρωποι που γνωριζουν την πιστα των Μεγαρων καλυτερα απο εμενα...
Συμπληρωνω λοιπον κυριως σε αυτα που εγραψες...
-Ελαστικα:
Θα προτεινα στις πρωτες του επαφες καποιος με την πιστα να προτιμησει πολιτικα ελαστικα.Σιγουρα ειναι πιο αργα απο καποιο ημιλσικ(ή αγωνιστικο σλικ)αλλα ειναι σχεδον παντα πιο φιλικα στο οριο και σε μαθαινουν να οδηγας πιο σωστα...
Εξηγουμε,πολλες φορες τα slick και τα semi-slick αναβεζουν πολυ τα περιθωρια προσφυσης του αυτοκινητου και το βελτιωνουν συνολικα ετσι ωστε πολλες φορες συνχωρουν λαθη και αδυναμιες του οδηγου οι οποιες με τα πολιτικα θα ηταν εμφανης...
Ακομα επειδη το οριο ειναι παντα πιο ψηλα και συνηθως τα λαστιχα αυτα ειναι στο οριο λιγοτερο φιλικα ειναι πιο ευκολο να γινει καποιο λαθος με πολλα χλμ. και ο 'νεος' οδηγος να μην προλαβει/μπορεσει να αντιδρασει...
Αν τωρα αποφασισει καποιος να δορεσει ημισλικ-φουλ σλικ μετα απο μια περιοδο εξικοιωσης εκανε την καλυτερη επιλογη!Ειναι τοσο μεγαλη η διαφορα απο αυτα τα λαστιχα(ακομα και τα απλα ημισλικ)τοσο σε αισθηση,στο φρεναρισμα αλλα και φυσικα πολυ περισσοτερη προσφυση που κανουν την οδηγηση στην πιστα ακομα πιο απολαυστικη.
Εχω την εντυπωση οτι για τα Μεγαρα επειδη η ασφαλτος ειναι μετριας ποιοτητας θες σχετικα μαλακη γομα για μεγιστη αποδοση ενω αν θες να κανεις μεγαλο αριθμο γυρων συνοχομενους(κατι που δεν προτεινω)καλο ειναι να προτιμησεις σκληρη γομα...
-Πιεσεις Ελαστικων:
Δυστυχως εδω δεν υπαρχει κανενας-γενικος κανονας.Καθε αμαξι,αναρτηση και λαστιχο ειναι διαφορετικα...
Η μονη αληθεια μπορει να βρεθει με καλη διαθεση,ενα πυρομετρο και αρκετες δοκιμες.
Οι περισσοτεροι απο εμας δοκιμαζουμε trial and error και καταληγουμε σε μια πιεση η οποια 'φαινεται' να δουλευει.
*Γενικα εχω ακουσει οτι full slick ελαστικα συνηθως οι πιεσεις ειναι αρκετα χαμηλες...
Αντιθετα για τα περισσοτερα ημισλικ που εχω δοκιμασει οι πιεσεις ηταν περιπου 3-4 psi παραπανω απο οτι θα εβαζα σε αντιστοιχο πολιτικο.
Παντως γενικα οι πιεσεις των ελαστικων ειναι και ενας τροπος fine tuning της συμπεριφορας του αυτοκινητου...Πολλες φορες μια μικρη αλλαγη στην πιεση μπορει να διορθωσει σε καποιο βαθμο την υποστροφη ή την υπερστροφη που μας ταλαιπωρει στο αμαξι μας με μηδενικο φυσικα κοστος!
(Προφανως μιλαμε για fine tuning...Αμα το αυτοκινητο μας(fwd hatchback)ειναι ιδιαιτερα υποστροφικο σε καθε στροφη και 45psi να βαλουμε πισω παλι 'μουτρα' θα βγαζει...)
-Φρενα:
Δυστυχως τα μεγαρα ειναι ιδιαιτερα απαιτητικα σε φρενα.Ειδικα αν ο οδηγος ειναι σε αρχικα σταδια ειναι σιγουρο οτι θα βρασει τα υγρα του και θα ταλαιπωρησει τα φρενα του.
Το καλυτερο για τα φρενα μας ειναι...το σωστο φρεναρισμα(μεγαλη τεχνη).Φρεναρουμε γρηγορα,δυνατα,αποφασιστικα και προσπαθουμε να εχουμε το ποδι μας στο μεσαιο πενταλ μονο οσο χρειαζεται.(Ειναι πολυ πιο ευκολο αν το γραψεις απο το να το κανεις σωστα).
Ενα καλο τακακι και οσο πιο συχνες αλλαγες μπορουμε στα υγρα φρενων ειναι αρκετο για τα περισσοτερα αυτοκινητα...
-Ελαφρωμα αυτοκινητου:
Το ελαφρωμα του αυτοκινητου ειναι μεγαλη υποθεση.Κατα την ταπεινη μου αποψη(και οχι μονο την δικη μου).Οσο λιγοτερο τοσο καλυτερα...
Οσο μικροτερο βαρος τοσο μικροτερη καταπονηση στα φρενα,στα ελαστικα,στην αναρτηση και σε καποιο βαθμο καλυτερες επιδοσεις...
Πολλες φορες μπορει να μην ειναι το 0,01 δευτερολεπτο που θα ριξει το γυρολογιο σου αλλα 100 κιλα λιγοτερα(ακομα και απο το πισω μερος του αυτοκινητου)πολλες φορες ειναι αρκετα για να 'μεγαλωσουν' την διαρκεια ζωης των ελατικων σου και να κρατησουν τα φρενα σου για μερικους γυρους ακομα.
Αυτα για αρχη συμπληρωματικα σε αυτα που εγραψε ο φιλος TomGeo...
|
|
|
|
_________________ www.trackday-special.gr
ΤOYOTA Starlet GT Turbo - Super1600 Eater!
|
|
|
|
|
fotis_rs2
μαμά
Ηλικία: 43
Ένταξη: 09 Οκτ 2005
Δημοσιεύσεις: 32
|
|
Tα μεγαρα θελουν χαλαρη οδηγιση , πολλους γυρους για εξοικειωση και υπομονη!!!
Καθε φορα που πηγαινουμε μαθενουμε και κατι καινουργιο για την πιστα και το αυτοκινητο μας.
|
|
|
|
_________________
AΝ ΕΙΣΑΙ GAY....ΠΑΡΕ SUBARU!!!
|
|
|
|
|
opelcorsa-a
1o στάδιο
Ηλικία: 49
Ένταξη: 13 Οκτ 2005
Δημοσιεύσεις: 123
Περιοχή: Π.Ηρακλειο-Λουτσα
|
|
fotis_rs2 Έγραψε: | Tα μεγαρα θελουν χαλαρη οδηγιση , πολλους γυρους για εξοικειωση και υπομονη!!!
Καθε φορα που πηγαινουμε μαθενουμε και κατι καινουργιο για την πιστα και το αυτοκινητο μας. |
Αυτο λεω και εγω,πρεπει να κανω πρωπονησεις.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
asyrigos
1o στάδιο
Ηλικία: 49
Ένταξη: 17 Οκτ 2005
Δημοσιεύσεις: 115
|
|
Μπράβο Δημήτρη (και χρόνια πολλά για χθες), αυτό είναι το καλύτερο σχεδιάγραμμα της πίστας των Μεγάρων που έχω δει μέχρι τώρα.
Θα συμφωνήσω ότι τις πρώτες φορές καλό είναι να χρησιμοποιηθούν πολιτικά λάστιχα δρόμου. Σχετικά με τα ημισλικ/σλικ, τα παιδιά το έθεσαν πολύ σωστά το θέμα. Αν θες τον απόλυτο χρόνο θες μαλακή γώμα και σλικ. Ομως μην περιμένεις να βγάλουν πολλούς γύρους ή προπονήσεις. Τα Silverstone full slick δεν άντεξαν πάνω από 35 και μάλιστα ποτέ πάνω από 7-8 συνεχόμενους, εκ των οποίων 1 προθέρμανση και 1 για να κρυώσουν. Ενω τα ΤΟΥΟ 888 έχουν γράψει ήδη 50 και έχουν ακόμα αρκετή γώμα.
Σχετικά με τις πιέσεις και το κάμπερ, κάντε μια μεγάλη χάρη στον εαυτό σας και αγοράστε ένα πυρόμετρο. Οι πληροφορίες που θα πάρετε θα είναι ανεκτίμητες. Θα βρείτε τις σωστές πιέσεις για τα λάστιχα που χρησιμοποιείτε και η ζωή σας θα γίνει πολύ πιο εύκολη. Στα 888 μου έδειξε ότι θέλω 0.5 με 1 ατμόσφαιρα πιο πολύ αέρα στην αριστερή πλευρά, αυτό βέβαια για MR2. Το πιο σημαντικό όμως είναι οτι μου έδειξε πως το είχα παρακάνει με το κάμπερ πίσω. Ενώ το Καρτόδρομο θέλει πολύ αρνητικό κάμπερ αφού είναι μια πολύ κλειστή πίστα, τα Μέγαρα θέλουν λιγότερο! Οι 2.5 μοίρες πίσω ήταν ΠΑΡΑ πολύ και οι θερμοκρασίες το έδειξαν αμέσως. Μετά από 2 επισκέψεις κατέληξα στο βέλτιστο που είναι 2 μπροστά και 1.8 πίσω. Χωρίς πυρόμετρο θα άκουγα το κοντό και το μακρύ του καθένα προς λάθος δρόμο.
Τέλος όπως έχει πει ο Κώστας ο Πανουριάς, χρόνος βγαίνει στα Μέγαρα όταν ΔΕΝ πηγαίνεις για να βγάλεις χρόνο και οδηγείς γρήγορα μεν αλλά χαλαρά. Φυσικά θα βοηθήσει πολύ αν δοκιμάσετε και ψάξετε κάθε κομμάτι και τη σωστή γραμμή. Μετά βέβαια δεν είναι εύκολο να κάνεις ένα καθαρό και σωστό γύρο συνθέτοντας όλα τα κομάτια , αλλά με την προπόνηση θα γίνει και αυτό.
|
|
|
|
_________________ 2002 MR-S L(ift) edition
VVTL-i inside
--------------------
"Men with guts attack the corners!" Keitchi "Dori Dori" Tsuchiya
|
|
|
|
|
Jimmy_Caesar
Administrator
Ηλικία: 56
Ένταξη: 30 Σεπ 2005
Δημοσιεύσεις: 3060
Περιοχή: Πειραιάς
|
|
asyrigos Έγραψε: | ...όπως έχει πει ο Κώστας ο Πανουριάς, χρόνος βγαίνει στα Μέγαρα όταν ΔΕΝ πηγαίνεις για να βγάλεις χρόνο και οδηγείς γρήγορα μεν αλλά χαλαρά... |
|
|
|
|
_________________ Fun Is Not A Straight Line
|
|
|
|
|
fotis_rs2
μαμά
Ηλικία: 43
Ένταξη: 09 Οκτ 2005
Δημοσιεύσεις: 32
|
|
Jimmy_Caesar Έγραψε: | asyrigos Έγραψε: | ...όπως έχει πει ο Κώστας ο Πανουριάς, χρόνος βγαίνει στα Μέγαρα όταν ΔΕΝ πηγαίνεις για να βγάλεις χρόνο και οδηγείς γρήγορα μεν αλλά χαλαρά... | |
καλα αυτα ειναι αλλα λογια να αγαπιομαστε......αυτα τα λεμε στους πρωταριδες που ανχονονται για να μην κανουν καμια χαζη εξοδο και τσακιστουν....
για να βγαλεις χρονους δεν θελει "χαλαρα".......
θελει πληρες αυτοσυγκεντρωση , μεθοδικοτητα και πολυ προπονιση μεχρι να φτασεις στο σημειο να πηγαινεις "ταπα" μηχανικα....
χαλαρα...πηγαινε στον δρομο για καφε.... ΟΧΙ για χρονους
|
|
|
|
_________________
AΝ ΕΙΣΑΙ GAY....ΠΑΡΕ SUBARU!!!
|
|
|
|
|
MythosGR
μαμά
Ηλικία: 39
Ένταξη: 10 Οκτ 2005
Δημοσιεύσεις: 25
|
|
Και ομως ετσι ειναι...
Πηγαινεις πραγματικα γρηγορα οταν δεν το νιωθεις.Οχι γλιστρηματα,μπλοκαρισματα,τιμονιες,διορθωσεις και υπερδιορθωσεις.Ακριβεια,ηρεμια,καλη γνωση του αυτοκινητου και πολυ προπονηση...
Ειμαι πολυ περιεργος για τα ΤΟΥΟ R888 μιας και απο τα ΗΑΝΚΟΟΚ Ζ211 που φοραω τωρα δεν ειμαι καθολου ευχαριστημενος...Μπορεις να τα συγκρινεις με καποιο αλλο ημισλικ(παρολο που τα αυτικινητα μας ειναι τελειως διαφορετικα).Ποιο πολυ θα ηθελα να μαθω για τα πλαινα τους και πως ειναι το λαστιχο σε αισθηση(φανταζομαι φορας 195/50 15 μπροστα?).
|
|
|
|
_________________ www.trackday-special.gr
ΤOYOTA Starlet GT Turbo - Super1600 Eater!
|
|
|
|
|
asyrigos
1o στάδιο
Ηλικία: 49
Ένταξη: 17 Οκτ 2005
Δημοσιεύσεις: 115
|
|
Φώτη θυμάσαι τι μου είπες στο τελευταίο Sideshow όταν βγήκα από τα χρονομετρημένα? οτι πήγαινα τόσο χαλαρά σαν να πήγαινα βόλτα. Τι χρόνο έγραψε ο Φράνκυ? 58.5.... νομίζω αυτό τα λέει όλα.
Σίγουρα θέλει αυτοσυγκέντρωση, προπόνηση ώστε να εκτελείς μηχανικά αλλά δε θέλει να ακούγονται τα λάστιχα, να παλεύεις με τιμονιές και να οδηγείς σα κανίβαλος. Οσο γλυστράς χάνεις δέκατα. Μάζεψε τα όλα αυτα σε ένα γύρο στα Μέγαρα και να τα δευτερόλεπτα.
Φίλε MythosGR τα 888 είναι ότι καλύτερο έχω δοκιμάσει μέχρι στιγμής σε ημισλικ. Με σωστές πιέσεις έχουν σκληρά πλαϊνά, όταν ζεσταθούν πιάνουν απίστευτα κάτω και αντέχουν λόγω σκληρής γόμας. Φοράω 195/50/15 μπροστά και 205/50/15 πίσω. Σου συνιστώ να τα δοκιμάσεις. Τα είχα όλο το καλοκαίρι πάνω, μέχρι Ελαφόνησο έφτασαν. Χθες θυμήθηκα τα Parada και τις 17άρες και τα ξαναέβαλα πάνω. Το μόνο μειονέκτημα που βρήκα στα 888 είναι ότι έχουν αρκετά υψηλό θόρυβο κύλησης, κοινώς κάνουν θόρυβο.
|
|
|
|
_________________ 2002 MR-S L(ift) edition
VVTL-i inside
--------------------
"Men with guts attack the corners!" Keitchi "Dori Dori" Tsuchiya
|
|
|
|
|
fotis_rs2
μαμά
Ηλικία: 43
Ένταξη: 09 Οκτ 2005
Δημοσιεύσεις: 32
|
|
το ιδιο πραγμα λεμε ολοι.....
|
|
|
|
_________________
AΝ ΕΙΣΑΙ GAY....ΠΑΡΕ SUBARU!!!
|
|
|
|
|
Jimmy_Caesar
Administrator
Ηλικία: 56
Ένταξη: 30 Σεπ 2005
Δημοσιεύσεις: 3060
Περιοχή: Πειραιάς
|
|
To Σαββατοκύριακο διαπίστωσα 2 πολύ σημαντικά πράγματα με τα Μέγαρα, σε σχέση με τα ελαστικά.
1. Δυστυχώς υπάρχει τεράστια διαφορά μεταξύ στεγνού και βρεγμένου, ανάλογα με το ελαστικό που φοράς. Φορώντας τα Silverstone του ενιαίου, στο στεγνό το αυτοκίνητο πήγαινε εντυπωσιακά καλά, με πολύ καλό κράτημα και το μόνο που το περιόριζε ήταν τα χέρια και ο φόβος του οδηγού (εμένα). Οταν άρχισε το ψιλόβροχο τα πράγματα άλλαξαν άρδην!
Ηταν τραγική η διαφορά, με τα λάστιχα να μην κρατούν ακόμα και μετά από 2 ψιχάλες. Σίγουρα λοιπόν το λάστιχο αυτό ΔΕΝ ήταν κατάλληλο για βρεγμένο (ήταν και λίγο φαγωμένο από τους αγώνες...).
Προσοχή λοιπόν στην επιλογή του ελαστικού!
2. Η πίεση πραγματική είναι ένα μεγάλο θέμα.
Τα Μέγαρα, λένε, θέλουν υψηλή πίεση στα ελαστικά. Οταν λοιπόν πήρα και έβαλα τα παραπάνω λάστιχα, με πλησίασε ο τεχνικός της Silverstone και μου είπε να βάλω οπωσδήποτε 36 εμπρός και 34 πίσω (σε κρύα ελαστικά) αριστερά, και μία λίμπρα λιγότερο δεξιά. Ετσι θα δούλευαν καλά. Ελα όμως που τα πράγματα ήταν χάλια και το αυτοκίνητο έχανε τον πωπό του με το παραμικρό... Πισωκίνητο είχε γίνει το μωρό μου και αυτό θα ήταν καλό αν ο αγώνας ήταν drift (την κυριακή να δείτε...). Ομως όταν πηγαίνεις για χρόνους το παραμικρό γλύστρημα σου προσθέτει χρόνο και δεν σε εξυπηρετεί. Ο Κώστας Πανουργιάς όμως με συμβούλεψε για αρχή να πάω σε πιέσεις 30-28 (εμπρός-πίσω) και ίσως και χαμηλότερα, και ΤΟΤΕ το αυτοκίνητο απέκτησε τη σταθερότητα που χρειαζόταν. Ισως μάλιστα ένα 28-26 να ήταν ακόμα καλύτερο. Προσοχή όμως. Μιλάμε για 4 γύρους στο σύνολο κάθε φορά, που σημαίνει ότι τα ελαστικά δεν προλαβαίνουν να ζεσταθούν αρκετά, ιδιαίτερα σε εμπροσθοκίνητα αυτοκίνητα, όπου η κίνηση είναι στους κατευθυντήριους τροχούς, ενώ οι πίσω κυλούν ανέμελοι. Στα πισωκίνητα και τετρακίνητα τα ελαστικά ζεσταίνονται πιο ομοιόμορφα και πιο γρήγορα και έτσι είναι πιο φυσιολογικά τα πράγματα. Ισως η συμβουλή του τεχνικού της εταιρίας ελαστικών θα ήταν σωστή και θα είχε καλά αποτελέσματα αν οι γύροι ήταν 10 ή περισσότεροι, οπότε θα ζεσταινόντουσαν καλά τα λάστιχα και δεν θα υπήρχε φθορά στους τελευταίους γύρους, άρα και καλό κράτημα.
Οπως είπε και ο Ανδρέας, ένα πυρόμετρο ελαστικών θα έδινε πολύ σημαντικά στοιχεία για να κάνουμε τις σωστές επιλογές και ρυθμίσεις, αλλά εγώ τουλάχιστον δε γνωρίζω τη λειτουργία και τους συσχετισμούς.
|
|
|
|
_________________ Fun Is Not A Straight Line
|
|
|
|
|
Kacey
1o στάδιο
Ηλικία: 43
Ένταξη: 09 Οκτ 2005
Δημοσιεύσεις: 109
|
|
Λογικα, την πιεση που σου προτεινε ο Mr Silverstone, στην προτεινε με βαση το τι κανουν στο ενιαιο. Εσυ που δεν φορας πισταδικη αναρτηση, λογικο ειναι να θελεις διαφορετικες πιεσεις.
|
|
|
|
_________________ ΠΩΛ:Χαρτακια/φιλτρακια τσιγαρων και πουρακια περιπτερου, σε τιμες χονδρικης + μεταφορικα. Πληροφοριες με πμ. Για οσο υπαρχει αποθεμα
|
|
|
|
|
asyrigos
1o στάδιο
Ηλικία: 49
Ένταξη: 17 Οκτ 2005
Δημοσιεύσεις: 115
|
|
Η χρήση του πυρόμετρου δεν είναι κάτι δύσκολο απλά πρέπει να έχεις υπομονή και να είσαι συστηματικός. Φτιάχνεις ένα πινακάκι για κάθε λάστιχο (μπροστά/πίσω οδηγού/συνοδηγού) για το εσωτερικό/μεση/εξωτερικό και μέσο όρο άκρων για το ελαστικό.
Μετά μπαίνεις μέσα ή κάνεις μια στριφτερή διαδρομή και ΧΩΡΙΣ να κάνεις γύρο ώστε να κρυώσει το αυτοκίνητο (λάστιχα/φρένα/μοτέρ) βγαίνεις έξω και ορμάς με το πυρόμετρο. Αν το μέσο του ελαστικού έχει παραπάνω θερμοκρασία από το μέσο όρο των άκρων, δουλεύει πιο πολύ άρα έχεις πολύ αέρα και πρέπει να βγάλεις. Αν έχει λιγότερο, πρέπει να βάλεις αέρα.
Παρατηρώντας και τις θερμοκρασίες των άκρων καταλαβαίνεις αν θες και άλλο αρνητικο καμπερ ή όχι.
|
|
|
|
_________________ 2002 MR-S L(ift) edition
VVTL-i inside
--------------------
"Men with guts attack the corners!" Keitchi "Dori Dori" Tsuchiya
|
|
|
|
|
tomgeo
μαμά
Ηλικία: 48
Ένταξη: 24 Οκτ 2005
Δημοσιεύσεις: 27
Περιοχή: Ελευσίνα
|
|
Προτείνω να γράψουμε εδώ μέσα τους χρόνους που έχουμε καταφέρει
να γράψουμε στην πίστα των Μεγάρων.Θα δημιουργήσουμε έτσι μια
ωραία database πολύ χρήσιμη και αξιόπιστη.Θα πρότεινα επίσης να μην
γραφτούν απλά χρόνοι που έχουμε ακούσει να "γυρνάνε" κάποια
αυτοκίνητα ,αλλά χρόνοι που εμείς οι ίδιοι έχουμε κάνει.
Θα κάνω την αρχή και θα σας αναφέρω τους χρόνους μου στην πίστα
των Μεγάρων.
Την πρώτη φορά που μπήκα με το Gt στα 250 άλογα χωρίς ανάρτηση και
με πολιτικό λάστιχο το αμάξι έγραφε 1.14.5
Στην πορεία φορέθηκε ανάρτηση (ΤΕΙΝ) και πάλι με πολιτικό λάστιχο το
αμάξι έγραφε 1.13.++
Στην πορεία και ενώ τα Μέγαρα έγιναν το σπίτι μας κάθε Σ/Κ το αμάξι
δυνάμωσε σε άλογα και τα λάστιχα έγιναν PARADA ο χρόνος έπεσε στο
1.12.~
Τώρα που το αμάξι δυνάμωσε και άλλο ο χρόνος με πολιτικά λάστιχα
είναι στο 1.11.~ σταθερά και με σλίκ είναι στο 1.09.+
Απλά θα σας αναφέρω ότι συνολικά μέσα σε ένα χρόνο έχουμε γράψει
πάνω απο 400 γύρους στα Μέγαρα.....
|
|
|
|
_________________ Άν δεν έχεις χέρια πάρε EVO.......!!!!
|
|
|
|
|
Jimmy_Caesar
Administrator
Ηλικία: 56
Ένταξη: 30 Σεπ 2005
Δημοσιεύσεις: 3060
Περιοχή: Πειραιάς
|
|
Καλή η ιδέα σου, αλλά φοβάμαι ότι με τους χρόνους θα έχουμε παρεξηγήσεις!
|
|
|
|
_________________ Fun Is Not A Straight Line
|
|
|
|
|
tomgeo
μαμά
Ηλικία: 48
Ένταξη: 24 Οκτ 2005
Δημοσιεύσεις: 27
Περιοχή: Ελευσίνα
|
|
Ξεκίνησα την ιδέα με τους χρόνους εντελώς καλοπροαίρετα.
Ακόμα και μιά οποιαδήποτε "αψημαχία" θεωρώ ότι καλό ΄θα κάνει!!!
Παρόλα αυτά εάν θέλετε μπορώ να σβήσω το συγκεκριμένο topic χωρίς
να υπάρχει κανένα πρόβλημα εκ μέρους μου!!!
No problem!
|
|
|
|
_________________ Άν δεν έχεις χέρια πάρε EVO.......!!!!
|
|
|
|
|
Jimmy_Caesar
Administrator
Ηλικία: 56
Ένταξη: 30 Σεπ 2005
Δημοσιεύσεις: 3060
Περιοχή: Πειραιάς
|
|
Ελπίζω να μην δημιουργηθεί πρόβλημα. Με αυτό το δεδομένο προχωράμε με το πόδι στο πάτωμα!
|
|
|
|
_________________ Fun Is Not A Straight Line
|
|
|
|
|
C
μαμά
Ηλικία: 56
Ένταξη: 10 Οκτ 2005
Δημοσιεύσεις: 48
Περιοχή: Αγιος Στέφανος
|
|
αν δεν έχεις χέρια πάρε EVO ...
Τι να πει κανείς τι να πει ...
C!
|
|
|
|
_________________ Αν θες να είσαι Trendy πάρε Subaru ...
|
|
|
|
|
Βλάσης
1o στάδιο
Ηλικία: 57
Ένταξη: 11 Οκτ 2005
Δημοσιεύσεις: 109
|
|
Τα Μεγαρα ειναι πολυ τεχνικη πιστα και ζορικη για αυτοκινητα μεγαλυτερα απο Ραλλυ εννιαιου.
Καθε κομματι της πιστας θελει ειδικη στρατηγικη και οι περισσοτεροι οδηγοι κανουν τα ιδια λαθη σε καθε στροφη χανοντας δεκατα.
Ειναι ιδανικη πιστα για μαθηματα αγωνιστικης οδηγησης γιατι εχει πολλες κρυμμενες παγιδες σε καθε σημειο της.
Σαν τη Λαρα Κροφτ πρεπει να ξεκλειδωσεις καθε κρυμμενη παγιδα. Οταν τις ξεκλειδωσεις ολες μπαινεις στο prive club των under 1.08
Παντως οι δασυτριχοι οδηγοι αρεσκονται στο να μειωνουν τους χρονους τους υπο βροχή. Τρομακτικη εμπειρια να κυνηγας το ρολοι υπο βροχη στα Μεγαρα. Ακομη και οι ποιο ψυχραιμοι και εμπειροι οδηγοι βγαινουν με ιδρωμενες παλαμες μετα κηνυγι under 1.13.500 χρονων.
Το καλο με τη πιστα αυτη ειναι οτι δεν μετρουν τοσο τα αλογα οσο τα χερια και η αναρτηση. Ενα αυτοκινητο με 250 αλογα και τελειο στησιμο και τελειο οδηγο παταει ανετα ενα αυτοκινητο με 500 αλογα αν δεν εχει στηθει επαγγελματικα και ο οδηγος δεν κατεχει τη πιστα.
Αντιθετα σε μια ποιο Φορμουλακικη (ανοικτη με απεραντες ευθειες) πιστα ο 500 αλογα οδηγος θα παταγε το 250 αλογακια.
Το μαγικο νουμερο για να δει καποιος οτι το αμαξι του και τα χερια του ειναι σε καλη κατασταση ειναι να περασει το φραγμα των 1.14.000. Οταν καποιος το περασει ειναι σιγουρα ενας καλος οδηγος και εχει βρει τα βασικα πραγματα και μπορει να ασχοληθει με τις advanced λεπτομερειες.
Το χειροτερο παντως ειναι να ακους "γνωμες ειδικων". Ημουν μπροστα στη φαση που περιεγραψε ο Jimmy (αν θυμασαι μαζι τα ειπαμε τοτε για τα λαστιχα) και σε αλλες πολλες φασεις που αυτα που ακουω ηταν συνταγες αποτυχιας. Αυτο γιατι καποιος με χρονο 1,16 δεν μπορει να δινει συμβουλες γιατι δεν κατεχει τη πιστα
και καποιος με χρονο 1,05 δεν θα δωσει ΣΩΣΤΕΣ συμβουλες γιατι δεν θελει ανταγωνισμο.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tomgeo
μαμά
Ηλικία: 48
Ένταξη: 24 Οκτ 2005
Δημοσιεύσεις: 27
Περιοχή: Ελευσίνα
|
|
Φίλε Βλασση,
άν και δεν σε γνωρίζω φαίνεται να γίνεσαι ο ανθρωπος μου!!
Είναι σημαντικό να ακούς μερικά πράγματα σωστά!!Και πίστεψε με
αυτό σπανίζει στους κύκλους μας.Προσθεού δεν σου κάνω κοπλιμέντα....
Αλλά ρε παιδιά....εδώ και 1 1/2 χρόνο ,ειλικρινά έχουμε φάει τα μούτρα μας για να καταφέρουμε να γυρίσουμε "γρήγορα" την πίστα των Μεγάρων.
Πολλές φορές ρωτήσαμε για απλά ή πιο σύνθετα πράγματα τους "ειδικούς"
αλλά τις περισσότερες φορές η απαντήσεις τους ήταν πιο μπερδεμένες
και απο το ίδιο το μπέρδεμα που είχαμε εμείς στο κεφάλι μας.Κάποιες στιγμές
αναρωτηθήκαμε μήπως δεν θέλουν να μας απαντήσουν επειδή έτσι ......δεν
θέλανε να μας βοηθήσουν!!!Δεν είμαστε επαγγελματίες άν και πολύ θα το θέλαμε!!
Παρόλα αυτά εμείς συνεχίσαμε την προσπάθεια μας και φάγαμε τα μούτρα μας
πάμπολλες φορές!!!Μάθαμε (άν έχουμε μάθει) πληρώνοντας!!!Και δυστυχώς
το κόστος της εμπλοκής μας στις πίστες είναι πολύ μεγαλό!!Απο τα λάστιχα
και τα φρένα ,μέχρι τις αναρτήσεις και τον κινητήρα!!!Απο τα χρήματα
που δίνουμε στην πίστα μέχρι και τους καφέδες μας!!!Απο τα καθίσματα μέχρι
και τον ύπνο μας που χάσαμε ατέλειωτα βράδια!!!
Βέβαια αυτό όλο το σκηνικό είναι που μας αρέσει και συνεχίζουμε να
προσπαθούμε!!!
Όταν για πρώτη φορά το χρονόμετρο χειρός έγραψε καλό χρόνο εμείς
χοροπηδάγαμε σαν τα κατσίκια!!!!Αυτό μας φτάνει.
Βλάσση μπορεί να παρασύρθηκα με τα γραφόμενα μου,για να καταλήξω
όμως θα ήθελα να πώ ότι απο αυτά που έγραψες φάνηκες να κατέχεις
πολλα πράγματα.Μάλλον στο μέλλον θα διαβάσεις πολλές φορές να σε ρωτάμε
διάφορα πράγματα!!!
|
|
|
|
_________________ Άν δεν έχεις χέρια πάρε EVO.......!!!!
|
|
|
|
|
C
μαμά
Ηλικία: 56
Ένταξη: 10 Οκτ 2005
Δημοσιεύσεις: 48
Περιοχή: Αγιος Στέφανος
|
|
Βλάσης Έγραψε: | Τα Μεγαρα ειναι πολυ τεχνικη πιστα και ζορικη για αυτοκινητα μεγαλυτερα απο Ραλλυ εννιαιου.
|
100% ... Όλα τα μεγάλα υποφέρουν και από βάρος και από φρένα και από πολλά χλμ από κομμάτι σε κομμάτι ...
Παράθεση: |
Καθε κομματι της πιστας θελει ειδικη στρατηγικη και οι περισσοτεροι οδηγοι κανουν τα ιδια λαθη σε καθε στροφη χανοντας δεκατα.
|
όπως όλες ... όταν βρεις τα χαμένα δευτερόλεπτα (μία πάνω μία κάτω - γραμμές κλπ ) τότε ψάχνεις για δέκατα και αυτά ούτε με 100 ούτε με 200 γύρους δε γίνονται - είναι θέμα εμπειρίας και χρόνων οδήγησης ... Πχ στο καρτόδρομο με 30-40 ώρες καρτ θα γυρίσεις 46.5 σε κανονικές μέρες χωρίς πολύ γόμα ... για να πας 45.8 στις ίδιες συνθήκες θες τις διπλάσιες ...Γενικά και στα αμάξια ισχύει ο νόμος του Παρέτο ... το 80% της δουλειάς χρειάζεται το 20% της προσπάθειας, ενώ για το υπόλοιπο 20% χρειάζεται 80% !
Παράθεση: |
Ειναι ιδανικη πιστα για μαθηματα αγωνιστικης οδηγησης γιατι εχει πολλες κρυμμενες παγιδες σε καθε σημειο της.
Σαν τη Λαρα Κροφτ πρεπει να ξεκλειδωσεις καθε κρυμμενη παγιδα. Οταν τις ξεκλειδωσεις ολες μπαινεις στο prive club των under 1.08
|
Wait here ... 1.08 γυρίζουν τα super 1600 και πιο κάτω μερικά άλλα τέρατα ... Το θεωρώ πολύ δύσκολο για normal αυτοκίνητο ...
Αν εσύ τώρα είσαι στο club με το βολτίσιο M3 congrads !!!
Παράθεση: |
Παντως οι δασυτριχοι οδηγοι αρεσκονται στο να μειωνουν τους χρονους τους υπο βροχή. Τρομακτικη εμπειρια να κυνηγας το ρολοι υπο βροχη στα Μεγαρα. Ακομη και οι ποιο ψυχραιμοι και εμπειροι οδηγοι βγαινουν με ιδρωμενες παλαμες μετα κηνυγι under 1.13.500 χρονων.
|
Αν και δεν είμαι δασύτριχος το έζησα με slick στο face 2 face .. Γενικά στη πίστα θεωρώ ότι είσαι από +5 έως +7 πάνω με βροχή αλλά βρόχινα λάστιχα ...
Παράθεση: |
Το καλο με τη πιστα αυτη ειναι οτι δεν μετρουν τοσο τα αλογα οσο τα χερια και η αναρτηση. Ενα αυτοκινητο με 250 αλογα και τελειο στησιμο και τελειο οδηγο παταει ανετα ενα αυτοκινητο με 500 αλογα αν δεν εχει στηθει επαγγελματικα και ο οδηγος δεν κατεχει τη πιστα.
|
Σοφός - με τo 106 Rallye Cup 1η φορά που το πήγα πίστα γύρισα 1.11.5 και έχει 1 second κάτω εύκολα. Αντίστοιχα το mitsu πρώτη φορά 1.13.5 που έχει τα διπλά άλογα ...
Παράθεση: |
Το μαγικο νουμερο για να δει καποιος οτι το αμαξι του και τα χερια του ειναι σε καλη κατασταση ειναι να περασει το φραγμα των 1.14.000. Οταν καποιος το περασει ειναι σιγουρα ενας καλος οδηγος και εχει βρει τα βασικα πραγματα και μπορει να ασχοληθει με τις advanced λεπτομερειες.
|
Ανάλογα το αμάξι πάντα ...
Παράθεση: |
Το χειροτερο παντως ειναι να ακους "γνωμες ειδικων". Ημουν μπροστα στη φαση που περιεγραψε ο Jimmy (αν θυμασαι μαζι τα ειπαμε τοτε για τα λαστιχα) και σε αλλες πολλες φασεις που αυτα που ακουω ηταν συνταγες αποτυχιας. Αυτο γιατι καποιος με χρονο 1,16 δεν μπορει να δινει συμβουλες γιατι δεν κατεχει τη πιστα και καποιος με χρονο 1,05 δεν θα δωσει ΣΩΣΤΕΣ συμβουλες γιατι δεν θελει ανταγωνισμο. |
Ρωτώντας πας στην πόλη ... (έως τώρα πρόβλημα δεν είχα πάντως από ερωτήσεις - από συμπεριφορές όμως ναι ...)
C!
ps o TomGeo μη σας κοροϊδεύει - Εκτός του ότι έχει διαρκείας, το τροχόσπιτο έξω στο parking είναι δικό του γιατί κάνει νυχτερινές προπονήσεις ...
|
|
|
|
_________________ Αν θες να είσαι Trendy πάρε Subaru ...
|
|
|
|
|
kyan
μαμά
Ηλικία: 54
Ένταξη: 31 Οκτ 2005
Δημοσιεύσεις: 55
|
|
Πωπω! Τι'στε εσείς! Όταν έμαθα την ύπαρξη του TARMAC είπα "ωραία, επιτέλους θα βρω παρέα να πηγαίνω Μέγαρα πού και πού" αλλά απ'ό,τι βλέπω δε με παίρνει καθόλου με το δικό σας επίπεδο εμπλοκής!
Πλάκα κάνω, έτσι; Μη με παρεξηγήσετε.
ΥΓ: Μήπως να ανοίγαμε ένα ξεχωριστό θέμα για κάθε ξεχωριστό κομμάτι της πίστας στο οποίο να συζητούσαμε γραμμές, τεχνικές κτλ; Ειδικά εκείνη η Κ8/Κ9 είναι σπαζοκεφαλιά βρε παιδί μου! Αν θέλετε βέβαια να μοιραστείτε την πείρα σας.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tomgeo
μαμά
Ηλικία: 48
Ένταξη: 24 Οκτ 2005
Δημοσιεύσεις: 27
Περιοχή: Ελευσίνα
|
|
K8/K9
Προσωπική αντιμετώπιση!!!
Είναι η πιο δύσκολη και τεχνική στροφή της πίστας!!!
Στην αρχή όλα τα έκανα λάθος και στην έξοδο της στο παραπέντε γλύτωνα
τα χώματα.....
Οι αγωνιζόμενοι για κάθε στροφή λένε..."κάτι πρέπει να πουλάς,για να
κερδίζεις κάτι άλλο....!!!"
Σοφή κουβέντα αυτή.Θεωρώ ότι στην Κ8/Κ9 πρέπει λοιπόν να πουλήσεις
κάτι για να κερδίσεις κάτι άλλο.Προσωπικά πάντα πουλάω την είσοδο για
να κερδίσω την έξοδο!!!!
|
|
|
|
_________________ Άν δεν έχεις χέρια πάρε EVO.......!!!!
|
|
|
|
|
kyan
μαμά
Ηλικία: 54
Ένταξη: 31 Οκτ 2005
Δημοσιεύσεις: 55
|
|
tomgeo Έγραψε: | Θεωρώ ότι στην Κ8/Κ9 πρέπει λοιπόν να πουλήσεις
κάτι για να κερδίσεις κάτι άλλο.Προσωπικά πάντα πουλάω την είσοδο για
να κερδίσω την έξοδο!!!! |
Κι εγώ πουλάω λίγο την Κ8 για να μπω πιο σωστά στην Κ9 γιατί μια λάθος έξοδος από την Κ9 κοστίζει πάααααρα πολύ.
Πόσο ανοιχτά βγαίνεις από την Κ9; Κάποιοι λένε πως πρέπει να βγεις σχετικά κλειστά -περίπου στη μέση του πλάτους του δρόμου- γιατί η πρόσφυση που έχεις επαρκεί να ανοίξεις πλήρως το γκάζι και έτσι κερδίζεις μέτρα.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|