Συχνές Ερωτήσεις  •  Αναζήτηση  •  Αρχική Σελίδα  •  Forum  •  Album  •  Επιλογές  •  Εγγραφή  •  Προφίλ  •  Συνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σας  •  Σύνδεση
 
 
Επισκόπηση επόμενης Θ. Ενότητας
Επισκόπηση προηγούμενης Θ. Ενότητας

Δημοσίευση νέας  Θ. ΕνότηταςΑπάντηση στη Θ. Ενότητα Επισκόπηση προηγούμενης Θ. ΕνότηταςEmail σε έναν Φίλο.Κατάλογος μελών που έχουν επισκεφθεί αυτό το θέμαΑποθήκευσε αυτό το δημοσίευμα σαν αρχείοPrintable versionΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΕπισκόπηση επόμενης Θ. Ενότητας
Συγγραφέας Μήνυμα
MAXRISTOS
3ο στάδιο
3ο στάδιο


Ηλικία: 44
Ένταξη: 23 Φεβ 2008
Δημοσιεύσεις: 524
Περιοχή: Ν.Σμύρνη
greece.gif
ΔημοσίευσηΔημοσιεύθηκε: 2/5/2009, 12:17  Θέμα δημοσίευσης:  40 εκατ. £ το προαιρετικό όριο budget για το 2010 Απάντηση με παράθεση αυτού του μηνύματοςΚατώτατο σημείο της σελίδαςΕπιστροφή στην κορυφή

H FIA ανακοίνωσε ότι το προαιρετικό όριο budget που θα παρουσιαστεί τη σεζόν του 2010, θα είναι 40 εκατομμύρια βρετανικές στερλίνες. H Διεθνής Ομοσπονδία είχε προγραμματίσει τη συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού για την υπόθεση της McLaren (όσον αφορά την παραπλάνηση των αγωνοδικών του Αυστραλιανού Grand Prix), ωστόσο άδραξε την ευκαιρία να επικυρώσει τους αγωνιστικούς κανονισμούς για τη σεζόν του 2010.

Η Διεθνής Ομοσπονδία ανακοίνωσε ότι ο περιορισμός στο προαναφερθέν ποσό θα ισχύει από την 1η Ιανούαρίου μέχρι την 31η Δεκεμβρίου του έτους και θα καλύπτει όλα τα έξοδα των ομάδων, πλην του κόστος των κινητήρων (για το 2010 μόνο, έτσι ώστε η FIA να προσελκύσει και Κατασκευαστές), των μισθών των οδηγών και το κόστος προγραμμάτων νέων οδηγών, τα έξοδα μάρκετινγκ, προώθησης και φιλοξενίας, πρόστιμα και ποινές που επιβάλει η FIA και οποιοδήποτε άλλο έξοδο το οποίο οι ομάδες μπορούν να αποδείξουν ότι δεν αποφέρει κέρδη στην απόδοση του μονοθεσίου, καθώς και τα έσοδα από την εκμετάλλευση των εμπορικών δικαιωμάτων της Formula 1. Επίσης, οι Κατασκευαστές θα έχουν τη δυνατότητα να εξακολουθήσουν τις ισχύουσες συμφωνίες προμηθειών (κινητήρων, κιβωτίων, KERS κ.α.), δεδομένου ότι δεν συμπεριλαμβάνεται σε αυτές οποιοδήποτε στοιχείο επιχορήγησης, το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε συνένωση στην αγορά κινητήρων. Η Διεθνής Ομοσπονδία θέλει να κάνει ελκυστικό το όριο budget, έτσι ώστε στο μέλλον όλες οι ομάδες να επιλέξουν να αγωνιστούν υπό αυτό.

Οι ομάδες που θα επιλέξουν να αγωνιστούν με περιορισμένο budget, θα απολαμβάνουν αρκετές τεχνικές ελευθερίες: ρυθμιζόμενες από τον οδηγό εμπρός και πίσω αεροτομές, κινητήρες χωρίς ανώτατο όριο περιστροφής, ενώ θα έχουν το δικαίωμα να πραγματοποιήσουν απεριόριστες δοκιμές εξέλιξη πριν και μετά τη σεζόν (όχι κατά τη διάρκειά της). Οι ομάδες αυτές δε θα υπόκεινται επίσης στους περιορισμούς που αφορούν το μέγεθος των μοντέλων που χρησιμοποιούνται στις αεροδυναμικές σήραγγες καθώς και την ταχύτητα κατά τη διάρκεια των μελετών σε αυτές.

Η FIA θα ιδρύσει την Επιτροπή Κόστους, η οποία θα διασφαλίζει ότι οι ομάδες που υπόκεινται στο όριο budget δεν το υπερβαίνουν. Η επιτροπή αυτή θα αποτελείται από έναν πρόεδρο και δυο επίτροπους (με τριετή θητεία), εκ των οποίων ο ένας θα ειδικεύεται στα οικονομικά, ενώ ο άλλος θα πρέπει έχει εμπειρία σε υψηλά κλιμάκια του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Η Επιτροπή Κόστους θα έχει τη δυνατότητα, μέσω των κανονισμών, να επιτηρεί και να βοηθάει τις ομάδες να τους ακολουθούν και θα διορίσει ελεγκτές βιβλίων και άλλους ειδικούς οικονομολογίας για να το πετύχει αυτό. Η επιτήρηση των εξόδων των ομάδων είναι εφικτή διότι όλες δραστηριοποιούνται στους ίδιους τομείς, επιτρέποντας συνοχή στην ερμηνεία των αρχών των κανονισμών. Είναι δύσκολο για τις ομάδες να κρύψουν μηχανολογική δραστηριότητα, ή να πλαστογραφούν λογαριασμούς επί μονίμου βάσεως, δεδομένης της ανιχνευσιμότητας συναλλαγών στις μέρες μας καθώς και της ισχύος πρόσβασης και επιθεώρησης που θα κατέχει η Επιτροπή Κόστους. Η επιτροπή θα χρησιμεύει στις ομάδες και ως σύμβουλος για διάφορες λεπτομέρειες των κανονισμών, πέραν της προφανούς λειτουργίας του ως όργανο επιτήρησης. Εάν οι ομάδες υπερβούν το όριο budget θα αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο που αντιμετωπίζονται παραβάσεις των τεχνικών και αγωνιστικών κανονισμών. Η Επιτροπή Κόστους θα διαπιστώνει τη βαρύτητα της παράβασης και θα συμβουλεύει τη FIA, η οποία θα αποφασίζει ποια είναι η αρμόζουσα ποινή. Η FIA βασίζεται στο γεγονός ότι καμία ομάδα δε θα ήθελε να αποκαλυφθεί ότι «κλέβει», αναμένοντας ότι οι ομάδες θα προσέχουν από μόνες τους να μην υπερβούν το καθορισμένο ποσό.
Οι ομάδες που θα αγωνιστούν με περιορισμένο budget, δε θα πρέπει να έχουν ξοδέψει περισσότερο από το μισό του συνολικού ποσού φέτος, για την εξέλιξη του μονοθεσίου του 2010, ενώ υπάρχουν και όρια όσον αφορά την αξία του στοκ εξαρτημάτων τα οποία θα επιτρέπεται να εξακολουθήσουν να χρησιμοποιούν και το 2010 οι ομάδες.

Η Διεθνής Ομοσπονδία, γνωρίζοντας τα ποσά που θα παραχωρεί στο εγγύς μέλλον η FOM στις ομάδες, καθώς και τα επίπεδα στα οποία κυμαίνονται οι συμφωνίες με τους σπόνσορες, εκτιμά ότι με όριο budget 40 εκατομμυρίων στερλινών, το 70% του grid θα είναι σε θέση να παράγει κέρδος, μεταμορφώνοντας την ιδιοκτησία μιας ομάδας Formula 1 σε επικερδή επιχείρηση. Η FIA θα ρυθμίζει το όριο του budget κάθε χρονιά, λαμβάνοντας υπ’ όψη την πρόοδο του εγχειρήματος και την άποψη των μετόχων της Formula 1. Καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας διαμόρφωσης των κανονισμών, η FIA συνεργάστηκε με λογιστές επιχειρηματολογίας.

Σύμφωνα με τους κανονισμούς της FIA, οι ομάδες θα έχουν τη δυνατότητα να εμπορεύονται μεταξύ τους εξαρτήματα, ωστόσο υφίστανται περιορισμοί στο συγκεκριμένο τομέα από την Συνθήκη Ομονοίας.

Επίσης, ανακοινώθηκε ότι ο μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων μονοθεσίων αυξήθηκε από τα 24 στα 26 (δηλαδή από 12 σε 13 ομάδες), αφήνοντας περιθώριο σε τρεις καινούργιες ομάδες να εισέλθουν του χρόνου στη Formula 1. Ήδη, αρκετές ομάδες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και εξετάζουν το ενδεχόμενο να εισέλθουν στη Formula 1 του χρόνου. Η USF1 θεωρείται σίγουρη, ενώ η Lola και η Prodrive έχουν εκδηλώσει δημοσίως το ενδιαφέρον τους. Επίσης, η iSport (πρώην πρωταθλήτρια ομάδων στο GP2), περίμενε την ανακοίνωση των όρων του ορίου budget για να ξεκινήσει συνομιλίες με πιθανούς επενδυτές και να διαπιστώσει αν μπορεί να συγκεντρώσει τους κατάλληλους οικονομικούς πόρους, καθώς η ομάδα ανέκαθεν ήθελε να εισέλθει στη Formula 1, εφόσον θα υπήρχαν οι κατάλληλοι όροι. Η iSport θα προσπαθήσει να διαπιστώσει αν θα έχει τη δυνατότητα να εισέλθει στη Formula 1, στοχεύοντας να βρεθεί μεταξύ των πρώτων 10, καθώς εκτιμά ότι θα είναι αδύνατο να ανταγωνιστεί τις κορυφαίες ομάδες.

Το ΠΣΜΑ ανακοίνωσε ότι οι καινούργιες ομάδες που θα εισέλθουν στη Formula 1 το 2010 θα λάβουν από τη FOM 10 εκατομμύρια δολάρια, δωρεάν μεταφορά δύο πλαισίων μονοθεσίων συν 10 τόνους φορτίου καθώς και 20 αεροπορικά εισιτήρια οικονομικής θέσης για τους εκτός Ευρώπης αγώνες. Οι καινούργιες ομάδες θα πρέπει να καταθέσουν τις αιτήσεις συμμετοχής στο πρωτάθλημα μεταξύ 22-29 Μαΐου, με τη FIA να δημοσιοποιεί τον κατάλογο των καινούργιων ομάδων που έγιναν δεκτές στις 12 Ιουνίου. Η FIA θα επιλέξει τις καταλληλότερες ομάδες, κρίνοντας ποιες μπορούν να γίνουν κανονικές κατασκευάστριες, αξιολογώντας τις εγκαταστάσεις τους, τους οικονομικούς τους πόρους και το τεχνικό προσωπικό, για να διαπιστώσει αν θα μπορούν να είναι ανταγωνιστικές στη Formula 1. Oι καινούργιες ομάδες θα πρέπει να δηλώσουν αν θέλουν να αγωνιστούν με περιορισμένο budget αν και θεωρείται δεδομένο ότι όλες θα επιλέξουν τη λύση αυτή.

Εντούτοις, πολλές ομάδες έχουν ήδη εκφράσει την αντίθεσή τους στο όριο budget που θέλει να προωθήσει η FIA για το 2010. Ο γενικός διευθυντής της McLaren, Martin Whtimarsh, πιστεύει ότι δεν θα πρέπει να δημιουργηθούν δυο κλάσεις στη Formula 1, γνώμη την οποία μοιράζεται και ο Frank Williams, ο οποίος πιστεύει ότι όλες οι ομάδες θα πρέπει να αγωνίζονται υπό τους ίδιους κανονισμούς. Ο ιδιοκτήτης της Force India, Vijay Mallya, δήλωσε ότι η FIA και η FOTA θα πρέπει να μελετήσουν διεξοδικά τις επιπτώσεις των καινούργιων κανονισμών. Πολλές ομάδες έχουν δηλώσει την υποστήριξή τους για τη διαμόρφωση ενός ανώτατου ορίου budget το οποίο όμως θα ισχύει για όλες τις ομάδες και όχι μόνο για όσες το επιλέξουν. Η FOTA θα συνεδριάσει στις 6 Μαΐου και είναι σίγουρο ότι μεταξύ των θεμάτων συζήτησης θα συμπεριλαμβάνεται και η απόφαση της FIA να παρουσιάσει το προαιρετικό όριο budget.

Σε επιστολή του προς τη FIA, o πρόεδρος της Ferrari, Luca di Montezemolo, γράφει ότι το σπορ ενδέχεται να υποστεί μεγάλες ζημιές από την παρουσίαση των κανονισμών αυτών, διότι πιστεύει ότι θα είναι πολύ δύσκολο να επιτηρηθεί ότι οι ομάδες θα παραμείνουν εντός των προδιαγεγραμμένων πλαισίων εξόδων, ενώ οποιαδήποτε διαμάχη γύρω από αυτό το ζήτημα θα μειώσει την εικόνα της Formula 1 στα μάτια του κοινού και μπορεί να ζημιώσει οποιαδήποτε εμπλεκόμενη ομάδα. Ο Ιταλός συμπληρώνει ότι έχοντας δυο κλάσεις ομάδων (μια με περιορισμένο budget και μια με απεριόριστο), σημαίνει ότι μια από τις δυο θα πλεονεκτεί σε σχέση με την άλλη, κάνοντας το πρωτάθλημα άδικο και ίσως και προκατειλημμένο. Σύμφωνα με τον Montezemolo, η απόφαση αυτή θα δημιουργήσει σύγχυση στο μυαλό του κοινού, υποβαθμίζοντας σημαντικά την αξία της Formula 1. O Ιταλός δεν πιστεύει ότι υπάρχει επείγουσα ανάγκη για την παρουσίαση των κανονισμών αυτών, εκφράζοντας ανησυχία για την χρονική στιγμή που επελέγη για να ανακοινωθούν καθώς και όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο λήφθηκαν οι αποφάσεις που τους καθορίζουν. Επίσης, ο Montezemolo τονίζει ότι σύμφωνα με τους όρους της Συνθήκης Ομονοίας, η FIA δε μπορεί να επιβάλει κανονισμούς χωρίς την έγκριση της Επιτροπής της Formula 1.

O πρόεδρος της FIA, Max Mosley, στην απάντησή του προς τον Montezemolo, υποστήριξε ότι το σπορ πρέπει να δράσει επειγόντως, έτσι ώστε να συνεχίσει η Formula 1 να διατηρήσει την αίγλη της δεδομένης της οικονομικής κρίσης. Επίσης, ο Βρετανός προσέθεσε ότι η Ferrari επέλεξε να μην εμπλακεί στη διαδικασία δημιουργίας των κανονισμών ορίου budget τις τελευταίες έξι εβδομάδες. Ο Mosley συνεχίζει γράφοντας ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι εταιρίες οικονομικών υπηρεσιών που είναι οι βασικοί επενδυτές στη Formula 1 βρίσκονται σε μεγάλη δυσκολία λόγω της οικονομικής κρίσης, συνεπώς, οι εμπλεκόμενοι στο σπορ δε μπορούν να κάτσουν και να περιμένουν ελπίζοντας ότι τίποτα κακό δεν πρόκειται να συμβεί, καθώς το σπορ έχει ήδη χάσει ένα Κατασκευαστή (την Honda). O Βρετανός γράφει επίσης ότι παρά τις επανειλημμένες εκκλήσεις του, κανένας Κατασκευαστής δεν έχει δεσμευθεί νομικά ότι θα παραμείνει στη Formula 1, κάτι που τον κάνει να πιστεύει ότι το σπορ μπορεί να χάσει κι άλλη αυτοκινητοβιομηχανία οποιαδήποτε στιγμή. Χαρακτήρισε για μια ακόμη φορά το κόστος συμμετοχής στη Formula 1 δυσβάσταχτο για τις ανεξάρτητες ομάδες και πιστεύει ότι για να αποτραπεί το ενδεχόμενο κατάρρευσης της Formula 1, πρέπει να δημιουργηθούν οι συνθήκες να εισέλθουν και άλλες ομάδες, μειώνοντας δραστικά το κόστος συμμετοχής. Ο Mosley πιστεύει κατά συνέπεια, ότι το ζήτημα αποτελεί επιτακτική ανάγκη, διότι οποιαδήποτε καινούργια ομάδα πρέπει να γνωρίζει αν θα είναι έτοιμη να αγωνιστεί το 2010, χαρακτηρίζοντας τις προαναφερθείσες διαδικασίες ως μια ήδη καθυστερημένη αρχή.

_________________
ImageImage

Ταύρος Γένος:Αρσενικό Άλογο ΕνεργόςΠροσωπική Γκαλερί από MAXRISTOSΕπισκόπηση του προφίλ των χρηστώνΑποστολή προσωπικού μηνύματοςMSN Messenger
Επισκόπηση όλων των Δημοσιεύσεων που έγιναν πριν από:      
Δημοσίευση νέας  Θ. ΕνότηταςΑπάντηση στη Θ. Ενότητα Επισκόπηση προηγούμενης Θ. ΕνότηταςEmail σε έναν Φίλο.Κατάλογος μελών που έχουν επισκεφθεί αυτό το θέμαΑποθήκευσε αυτό το δημοσίευμα σαν αρχείοPrintable versionΣυνδεθείτε, για να ελέγξετε την αλληλογραφία σαςΕπισκόπηση επόμενης Θ. Ενότητας

Επισκόπηση επόμενης Θ. Ενότητας
Επισκόπηση προηγούμενης Θ. Ενότητας
Δεν μπορείτε να δημοσιεύσετε νέο Θέμα σ΄αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ. Συζήτησης
Δεν μπορείτε να επεξεργασθείτε τις δημοσιεύσεις σας σ΄αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράψετε τις δημοσιεύσεις σας σ΄αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν έχετε δικαίωμα ψήφου στα δημοψηφίσματα αυτής της Δ. Συζήτησης
Εσείς δεν μπορείτε να προσθέσετε Συνημμένα αρχεία σ΄ αυτή τη Δ.Συζήτηση
Εσείς δεν μπορείτε να κάνετε μεταφόρτωση αρχείων σ΄ αυτή τη Δ.Συζήτηση


Ασφάλεια Πινάκων

22861 Επιθέσεις που εμποδίζονται
Powered by phpBB2 Plus, phpBB Styles and Kostenloses Forum based on phpBB © 2001/6 phpBB Group
FI Theme :: Mods and Credits :: Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες