Συγγραφέας |
Μήνυμα |
opterios
3ο στάδιο
Ηλικία: 44
Ένταξη: 18 Απρ 2006
Δημοσιεύσεις: 606
Περιοχή: Αθήνα
|
|
Καλά ντε, πώς κάνετε έτσι; Εγώ που βάζω 27 δηλαδή;
|
|
|
|
_________________
|
|
|
|
|
Jimmy_Caesar
Administrator
Ηλικία: 56
Ένταξη: 30 Σεπ 2005
Δημοσιεύσεις: 3060
Περιοχή: Πειραιάς
|
|
Κατ'αρχήν εσύ έχεις ημισλίκ.
Κατά δεύτερον δεν πας για drift.
Και τρίτο (το μακρύτερο, που λένε) φαντάσου να έβαζες τι θα έκανες
|
|
|
|
_________________ Fun Is Not A Straight Line
|
|
|
|
|
splitapsou
Τούμπανο
Ηλικία: 45
Ένταξη: 07 Δεκ 2005
Δημοσιεύσεις: 1138
|
|
άλλο semi άλλο δρόμου, με 30 πίεση μπροστά σε δρόμου μπορεί και να ξεζαντάρει....(λίγο υπερβολικό αλλά αν δεις το 205 τι κάνει στα λάστιχα με 32 θα καταλάβεις)
|
|
|
|
_________________
Ges Takounao Cala Costa .... kai exo ipomoni...
|
|
|
|
|
acgt3
Τούμπανο
Ηλικία: 47
Ένταξη: 27 Φεβ 2007
Δημοσιεύσεις: 1300
Περιοχή: ΚΕΡΚΥΡΑ
|
|
dionisis_bmw Έγραψε: | Λοιπον παιδια με πεισατε θα περασω τα 30psi ελπιζω να εχετε δικιο κ να ειναι ακομα υπακουο το car μου.. |
μονο σε πεισαμε φαντασου να μας πιστευες
|
|
|
|
_________________ YUGO GROUP N
IBIZA SXi 110HP
PUNTO GT2 200HP
PUNTO GT3 170HP
YUGO 45
PUNTO GT2 300HP
|
|
|
|
|
a_spyros
μαμά
Ηλικία: 38
Ένταξη: 03 Μάϊ 2008
Δημοσιεύσεις: 88
Περιοχή: Βύρωνας
|
|
Για τις ενδεικτικές πιέσεις που αναφέρατε, δε θα πρέπει να γράψετε και τι πιέσεις έχετε στο δρόμο; Εμένα πχ ο κατασκευαστής για το δρόμο προτείνει 31 psi.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
opterios
3ο στάδιο
Ηλικία: 44
Ένταξη: 18 Απρ 2006
Δημοσιεύσεις: 606
Περιοχή: Αθήνα
|
|
A, ναι, ξέχασα ότι μιλάμε για λάσττιχο δρόμου...!
|
|
|
|
_________________
|
|
|
|
|
acgt3
Τούμπανο
Ηλικία: 47
Ένταξη: 27 Φεβ 2007
Δημοσιεύσεις: 1300
Περιοχή: ΚΕΡΚΥΡΑ
|
|
a_spyros Έγραψε: | Για τις ενδεικτικές πιέσεις που αναφέρατε, δε θα πρέπει να γράψετε και τι πιέσεις έχετε στο δρόμο; Εμένα πχ ο κατασκευαστής για το δρόμο προτείνει 31 psi. |
εγω δεν αλλαζω το σεταπ στο δρομο αφηνω την ιδια πιεση το μονο που κανω μαλακωνω την αναρτηση, ο λογος ειναι απλος εαν στραμπουλαει το ελαστικο στην πιστα στραμπουλαει και στο δρομο.
|
|
|
|
_________________ YUGO GROUP N
IBIZA SXi 110HP
PUNTO GT2 200HP
PUNTO GT3 170HP
YUGO 45
PUNTO GT2 300HP
|
|
|
|
|
Jimmy_Caesar
Administrator
Ηλικία: 56
Ένταξη: 30 Σεπ 2005
Δημοσιεύσεις: 3060
Περιοχή: Πειραιάς
|
|
Νομίζω πως δεν έχεις δίκιο Αντώνη.
Στην πίστα τα πράγματα είναι πολύυυυ πιο ... πιεστικά!
Λοιπόν, εγώ με πολιτικά λάστιχα, δεν βάζω ποτέ λιγότερο από 34 ή καλύτερα 36, με πίεση κατασκευαστή 28-29.
Οταν χρησιμοποιούσα, δε, τα 15άρια Silverstone (ημισλίκ) στα Μέγαρα, τότε τον καλύτερο χρόνο μου τον πέτυχα με ΖΕΣΤΕΣ πιέσεις -άκουσον, άκουσον- 52 εμπρός, 60 πίσω. Βγάλε 10 με 12 psi και έχεις τις κρύες.
Πολύ? Κι όμως μου έδωσαν τον καλύτερο χρόνο (που φυσικά εξαρτάται και από πολλές άλλες παραμέτρους)
|
|
|
|
_________________ Fun Is Not A Straight Line
|
|
|
|
|
splitapsou
Τούμπανο
Ηλικία: 45
Ένταξη: 07 Δεκ 2005
Δημοσιεύσεις: 1138
|
|
στο δρόμο 37 σταντέ ειδικά αν είναι να κάνω στροφοδιαδρομη...
|
|
|
|
_________________
Ges Takounao Cala Costa .... kai exo ipomoni...
|
|
|
|
|
GRIGIO
1o στάδιο
Ηλικία: 37
Ένταξη: 07 Ιαν 2008
Δημοσιεύσεις: 123
|
|
|
|
|
Jimmy_Caesar
Administrator
Ηλικία: 56
Ένταξη: 30 Σεπ 2005
Δημοσιεύσεις: 3060
Περιοχή: Πειραιάς
|
|
Πηγαίνοντας αρκετά χρόνια στο Ακρόπολις, έχω πετύχει πάμπολλες φορές ανθρώπους των διαφόρων ομάδων να μετρούν κάθε λίγο και λιγάκι τη θερμοκρασία του δρόμου. Και τι δρόμου? Του χώματος δηλαδή. Αν βάλεις παρέα και τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος, το στήσιμο του αυτοκινήτου, τον τρόπο οδήγησης και τη... διάθεση του οδηγού, μάλλον θα βγάλεις κάποιο σωστό συμπέρασμα. Εεεε, αν είσαι ομάδα βέβαια, γιατί εμείς φυσικά τα κάνουμε εντελώς εμπειρικά, που όμως συχνότατα καταλήγουμε σε ασφαλείς πρακτικές ο καθένας για το αυτοκίνητό του.
|
|
|
|
_________________ Fun Is Not A Straight Line
|
|
|
|
|
splitapsou
Τούμπανο
Ηλικία: 45
Ένταξη: 07 Δεκ 2005
Δημοσιεύσεις: 1138
|
|
ότι και να λέμε δεν υπάρχει συνταγή, πχ στην F1 ανάλογα με το οδηγικό στιλ, το στήσιμο του μονοθέσιου, την λογική πίσω από την κατασκευή του σασί, την θερμοκρασία οδοστρώματος και αέρα, την υγρασία, τον τύπο της γόμας και του πλαϊνού, την πίστα (αν είναι κλειστή ή ανοιχτή), το αν έχει ποιό πολλές δεξιές ή αριστερές στροφές και πολλά άλλα αλλάζουν οι πέσεις ακόμα και σε μονοθέσια της ίδιας ομάδας.
Άρα μην την πολυψάχνουμε τώρα για τον δρόμο ή την πίστα μια γενική αρχή είναι το ότι λέει ο κατασκευαστής, ο οποίος όμως με την σειρά του, έχει κατά νου τον μέσο οδηγό με την μέση κατάσταση οδοστρώματος και την μέση θερμοκρασία περιβάλλοντος. Οπότε εάν αυτά είναι τα χαρακτηριστικά σου στον δρόμο κάνε ότι λέει.
Από εκεί και πέρα όσο αρχίζεις να πιέζεις το αυτοκίνητο σε στροφές τόσο ποιο μεγάλη πίεση χρειάζεται το ελαστικό για να στηριχθούν τα πλαϊνά του αλλά όχι και υπερβολικά μεγαλύτερη γιατί θα έχεις το εφέ του U να σχηματίζετε στο πέλμα με αποτέλεσμα να μην πατάει ολόκληρο στον δρόμο και να έχεις χαμηλότερο συντελεστή τριβής. Ένας γενικός κανόνας είναι να δεις μετά από στροφοδιαδρομή ή πίστα μέχρι πού έχουν "φαγωθεί" τα πλαϊνά. Εάν είναι μετά το πέλμα θες πίεση, εαν είναι πριν το όριο του πέλματος πρέπει να κατεβάσεις πίεση. Οπότε καταλήγουμε στην εμπειρική καθαρά γνώση της πίεσης των ελαστικών μας η οποία από αμάξι σε αμάξι διαφέρει παρά σάγκας.
|
|
|
|
_________________
Ges Takounao Cala Costa .... kai exo ipomoni...
|
|
|
|
|
Jimmy_Caesar
Administrator
Ηλικία: 56
Ένταξη: 30 Σεπ 2005
Δημοσιεύσεις: 3060
Περιοχή: Πειραιάς
|
|
Βέβαια ένα θερμόμετρο με laser θα μας έλυνε τα χέρια
|
|
|
|
_________________ Fun Is Not A Straight Line
|
|
|
|
|
acgt3
Τούμπανο
Ηλικία: 47
Ένταξη: 27 Φεβ 2007
Δημοσιεύσεις: 1300
Περιοχή: ΚΕΡΚΥΡΑ
|
|
_________________ YUGO GROUP N
IBIZA SXi 110HP
PUNTO GT2 200HP
PUNTO GT3 170HP
YUGO 45
PUNTO GT2 300HP
|
|
|
|
|
splitapsou
Τούμπανο
Ηλικία: 45
Ένταξη: 07 Δεκ 2005
Δημοσιεύσεις: 1138
|
|
η μόνη πληροφορία που θα σου δόσει είναι της θερμοκρασίας απο εκεί και μετά τίίίίίίίίίίίί΄??????????????
ααααχ κουβέντα δίχως τέλος ανοίξαμε...
|
|
|
|
_________________
Ges Takounao Cala Costa .... kai exo ipomoni...
|
|
|
|
|
Jimmy_Caesar
Administrator
Ηλικία: 56
Ένταξη: 30 Σεπ 2005
Δημοσιεύσεις: 3060
Περιοχή: Πειραιάς
|
|
Γιάννη, κάνεις σύγκριση των θερμοκρασιών εσωτερικού/μέσου/εξωτερικού μέρους όλων των ελαστικών και βλέπεις πού ζορίζονται. Βέβαια αυτό δεν έχει μόνο να κάνει με την πίεση, αλλά με το εν γένει στήσιμο, αλλά βοηθά να καταλάβεις πώς πατάς.
|
|
|
|
_________________ Fun Is Not A Straight Line
|
|
|
|
|
splitapsou
Τούμπανο
Ηλικία: 45
Ένταξη: 07 Δεκ 2005
Δημοσιεύσεις: 1138
|
|
οκ και άντε να σου πω εγώ τώρα λοιπόν σενάριο στο 205 στα μέγαρα,
μπροστά αριστερά (οδηγός) εξωτερική θερμοκρασία πχ 50 (όλες οι θερμοκρασίες είναι ενδεικτικές μιας και δεν θυμάμαι την πραγματική)
κέντρο 45, εσωτερικό 44
μπροστά δεξιά (συνοδηγός) εξωτερικά 45, κέντρο 43 εσωτερικά 41
πίσω αριστερά έξω 44, μέση 43, εσωτερικά 43
πίσω δεξιά περίπου όπως και το άλλο το πίσω.
Α! σε ολα δε τα λάστιχα κρύα τους είχα βάλει 37 και ήταν yokohama 539
πες μου τώρα τι κατάλαβες από τα ποιό πάνω και τι πίεση θα έπρεπε να έχω...
Δεν βγαίνει άκρη θέλει μαθηματικά σε συνδυασμό με χημεία και φυσική για να βγάλεις άκρη και πάρα πολλές γνώσεις (επιστημονικές) γύρω απο το θέμα.
μόνο εμπειρικά και με πολύ trial and error γίνεται, κοινός και μπακάλικα τι με βολεύει...
|
|
|
|
_________________
Ges Takounao Cala Costa .... kai exo ipomoni...
|
|
|
|
|
a_spyros
μαμά
Ηλικία: 38
Ένταξη: 03 Μάϊ 2008
Δημοσιεύσεις: 88
Περιοχή: Βύρωνας
|
|
Λοιπόν, επειδή το θέμα έχει ξεφύγει κατά πολύ απ' το "Καρτόδρομο", νομίζω ότι είναι καλό τα ποστς που αναφέρονται στις πιέσεις ελαστικών να μεταφερθούν σε ξεχωριστό topic που να είναι μόνο για τις πιέσεις.
Όσον αφορά στο ζήτημα των πιέσεων με μπέρδεψε κάπως το 36ε-32π. Για μπροστοκίνητο δε μιλάμε; Εγώ είχα στο μυαλό μου ότι εκτός απ' την επιπλέον πίεση για μροστοκίνητα-μπροστόβαρα και υποστροφικά το λογικό θα ήταν η πίεση στα πίσω ελαστικά να είναι μεγαλύτερη απ' των μπροστινών ώστε να υπάρχει λιγότερη πρόσφυση στον πίσω άξονα και να εξισορροπείται η υποστροφηκότητα. Κάνω λάθος;
PS. To θέμα πιέσεων-θερμοκρασιών είναι νομίζω πολύ ενδιαφέρον, καθώς είναι απ' τις λίγες μετατροπές που μπορείς να κάνεις δωρεάν. Αν έχει κάποιος σχετική βιβλιογραφία (έντυπη ή ηλεκτρονική) θα με ενδιέφερε.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
j.k
2ο στάδιο
Ηλικία: 48
Ένταξη: 21 Φεβ 2006
Δημοσιεύσεις: 313
Περιοχή: Πολύγωνο - Αθήνα
|
|
μέσα στην πίστα και όταν προσπαθούμε για τον καλύτερο δυνατό χρόνο και όχι τον χαβαλέ το θέμα είναι πως θα καταφέρουμε το αυτοκίνητο να έχει ΣΥΝΟΛΙΚΑ καλύτερη πρόσφυση και όχι να κάνουμε drift. Επιπλέον με δρομίσια λάστιχα έχεις ελάχιστους καλούς γύρους ειδικά στο καρτόδρομο 2 με 3 κάθε φορά ανάλογα και την μέρα και την κατάσταση της πίστας οπότε πρέπει από την αρχή η διαφορά πίεσης να είναι όσο πιο κοντά στο ιδανικό.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
a_spyros
μαμά
Ηλικία: 38
Ένταξη: 03 Μάϊ 2008
Δημοσιεύσεις: 88
Περιοχή: Βύρωνας
|
|
|
|
|
bluemicraR
μαμά
Ηλικία: 47
Ένταξη: 17 Ιαν 2008
Δημοσιεύσεις: 14
|
|
Ψάχνεις να βρείς άκρη στο καρτόδρομο με τις πιέσεις ;;;; Απλά δεν γίνεται εκτός αν τις αλλάζεις κάθε 2-3 γύρους . Όχι από μέρα σε μέρα .
Το κράτημα σε αυτή τη πίστα είναι ένα από τα μεγάλα μυστήρια του κόσμου.
Μπορεί να πας ένα πρωί και απλά να μη κρατάει... μετά από 3-4 ώρες να μπουν 5-6 καρτάκια και η πίστα να κρατάει τόσο που το γυρολόγιο να κατέβει μέχρι και 4 δευτερόλεπτα (και παραπάνω!!!) και μετά από λίγο να βάλει 2-3 "σειρές" νοικιάρικα να σηκώσουν όλη τη γόμα και να πηγαίνεις χειρότερα από ότι το πρώι! Προσωπικά εμένα μου έχει τύχει να γυρίζω (με το καρτ ) από 49 μεγάλο μέχρι και 56(!!!) την ίδια μέρα, με τον ίδιο κόπο/προσπάθεια ! Είναι και ο παράγοντας υγρασία που στη περιοχή ώρες ώρες είναι απίστευτη.
Συνηθισμένα πράγματα.... Από υπάλληλο άκουσα ότι σκέφτονται να ρίξουν άσφαλτο. Το θέμα όμως είναι ότι θα χαλάσει πολύ γρήγορα. Έτσι έγινε και με το "μεγαράκι" , τη καρτόπιστα των Μεγάρων.Αρχικά το κράτημα ήταν απλά κορυφαίο... σταδιακά και σε λιγότερο από χρόνο μια από τα ίδια. Αθάνατοι Έλληνες κλέφτες κατασκευαστές/μηχανικοί.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jimmy_Caesar
Administrator
Ηλικία: 56
Ένταξη: 30 Σεπ 2005
Δημοσιεύσεις: 3060
Περιοχή: Πειραιάς
|
|
Σπύρο,
μπήκες σε μια από τις ιστεσελίδες του "Θεού" Βλάση.
Ευαγγέλιο τα γραφόμενά του
|
|
|
|
_________________ Fun Is Not A Straight Line
|
|
|
|
|
GRIGIO
1o στάδιο
Ηλικία: 37
Ένταξη: 07 Ιαν 2008
Δημοσιεύσεις: 123
|
|
|
|
|
a_spyros
μαμά
Ηλικία: 38
Ένταξη: 03 Μάϊ 2008
Δημοσιεύσεις: 88
Περιοχή: Βύρωνας
|
|
GRIGIO Έγραψε: | Οι πιέσεις που χρησιμοποίησα σήμερα κατα τις υποδείξεις του Αντώνη,37 μπροστά και 30,5 πίσω...Και μπορώ να πώ πως πίσω θα έπρεπε να αφαιρέσω και άλλο γιατί είχα συχνή αποσταθεροποίηση του κώλου.Πάντως το 36,5-30,5 φαίνεται σαν μια καλή αρχή. |
Εγώ έχω χρησιμοποιήσει συνολικά 3 διαφορετικούς συνδυασμούς με πιέσεις. Τον καλύτερο χρόνο τον έκανα με τις πιέσεις που βάζω στο δρόμο, αλλά επειδή έχω μπει μόνο 2 φορές καρτόδρομο, δεν μπορώ να βγάλω ασφαλή συμπεράσματα, γι' αυτό μέχρι να το ψάξω πιο σοβαρά το θέμα (με θεωρία κλπ) δε θα γράψω τίποτα άλλα για τις πιέσεις.
Σύμφωνα με το troubleshooting του Βλάση, αν αφαιρέσεις αέρα απ' τα πίσω λάστιχα έχεις περισσότερη υπερστροφή. Αυτό ομολογουμένως δεν το κατάλαβα. Εγώ θεωρούσα ότι θα γίνεται το αντίθετο, αφού προσθέτωντας αέρα στα λάστιχα (απ' όσο προτείνει ο κατασκευαστής) έρχεται μικρότερο τμήμα του λάστιχου σε επαφή με το δρόμο, το οποίο ισοδυναμεί με λιγότερη πρόσφυση.
Μπορεί κάποιος να με διαφωτίσει πάνω σ' αυτό;
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jimmy_Caesar
Administrator
Ηλικία: 56
Ένταξη: 30 Σεπ 2005
Δημοσιεύσεις: 3060
Περιοχή: Πειραιάς
|
|
Τη συζήτηση για τις πιέσεις των ελαστικών ας την κάνουμε στο νέο topic
Πιέσεις Ελαστικών
(και κάποιος ας κάνει μια ανακεφαλαίωση pls)
|
|
|
|
_________________ Fun Is Not A Straight Line
|
|
|
|
|
|