Συγγραφέας |
Μήνυμα |
opterios
3ο στάδιο
Ηλικία: 44
Ένταξη: 18 Απρ 2006
Δημοσιεύσεις: 606
Περιοχή: Αθήνα
|
|
Τον Ιούλιο του 2006 είχα τη μεγάλη τύχη να μου προσφέρει το περιοδικό 4Τροχοί ένα διήμερο σεμινάριο στη σχολή ασφαλούς οδήγησης του Andrea de Adamich. Το σεμινάριο μου προσφέρθηκε κατόπιν διάκρισής μου σε ένα σεμινάριο 4Τ-Safetrack, το οποίο με τη σειρά του το είχα κερδίσει με κλήρωση σε ένα event του περιοδικού.
Η πίστα
Τα σεμινάρια της σχολής διεξάγονται στην πίστα του Varano. Για τις ανάγκες τις σχολής, η πίστα λειτουργεί με τα παρακάτω δύο layouts:
Και το Varano από δορυφόρο:
Παραθέτω και onboard videos από την πίστα, άσχετα μεν με τη σχολή, αλλά ενδεικτικές τις πίστας:
Varano 1
Varano 2
MX-5 chasing Elise [χεχε, δεν άντεξα...]
Η σχολή
Το course που θα έκανα θα ήταν το Advanced το οποίο περιείχε τα εξής:
Ημέρα 1η
- Θεωρία
- Γύροι στην πίστα με Brera και GT
- Άσκηση φρεναρίσματος και αποφυγή εμποδίου
- Μικρή αράχνη
- Υπερστροφή που προκαλείται από φρενάρισμα σε στροφή
- Ανάλυση τηλεμετρίας με 147 GTA
- Επίδειξη έκρηξης αερόσακου
Ημέρα 2η
- Θεωρία αγωνιστικής οδήγησης
- Διάφορες ασκήσεις και γύροι πίστας
- AutoCross
- Μεγάλη αράχνη
- Γύροι με την αγωνιστική GTV Cup
Η εμπειρία
Για τη σχολή αυτή είχα ακούσει διθυράμβους από τα περιοδικά και περίμενα πολλά. Ήμουν έτοιμος να μάθω πολλά πράγματα και θεωρούσα ότι το επίπεδο των "μαθητών" θα ήταν ήδη πολύ υψηλό.
Γενικά, όλο το διήμερο ήταν στο εξής μοτίβο: εκτελούσαμε τις διάφορες ασκήσεις και μεταξύ των ασκήσεων κάναμε γύρους στην πίστα με διάφορα αυτοκίνητα. Την πρώτη μέρα ξεκινήσαμε με πολύ βασικά πράγματα, πράγμα αναμενόμενο. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον το είχε η μικρή αράχνη, γενικώς όμως τίποτε το ιδιαίτερο με τις ασκήσεις. Στους γύρους πίστας, οι εκπαιδευτές ήταν πάρα πολύ επιφυλακτικοί, κάτι που είναι φυσιολογικό, αλλά θα ήθελα να μπορούσαν να προσαρμόζονται λίγο περισσότερο πάνω μου, αφού έβλεπαν ότι εκτελούσα ότι έλεγαν χωρίς πρόβλημα. Ο γενικότερος ρυθμός ήταν πολύ πεσμένος και τελικά το επίπεδο των υπολοίπων ήταν χαμηλότερο απ' ό,τι περίμενα.
Η δεύτερη μέρα εξελίχθηκε επίσης απογοητευτικά. Με εξαίρεση την πολύ απολαυστική αγωνιστική GTV, την οποία βέβαια και πάλι δε με άφησαν να την ανοίξω όσο ήθελα, η μέρα αναλώθηκε πάλι σε εύκολες ασκήσεις και σε υπερβολικά φοβισμένες οδηγίες των εκπαιδευτών. Στην ανάλυση της τηλεμετρίας μου είπαν ότι ήμουν εξαιρετικός [αφού συγκέντρωσα και την υψηλότερη βαθμολογία] και γενικώς μου έλεγαν ότι έχω πολύ καλό "driving quality", παρόλα αυτά στην πίστα δε με άφηναν να πάω λίγο πιο γρήγορα και δεν αναφέρομαι σε κανένα διαολεμένο ρυθμό, αλλά να άνοιγα λίγο παραπάνω. Βέβαια, ο ρυθμός που ακολουθούσα ήταν ήδη ίσος και μερικές φορές λίγο πιο γρήγορος από τα "demo" που μας έκαναν, αλλά σε μια τέτοια σχολή πίστευα ότι θα μπορούσε ο εκπαιδευτής να προσαρμόζεται ανάλογα με το επίπεδο του μαθητή.
Το ενδιαφέρον σημείο ήρθε στην άσκηση του Autocross. Θα έπρεπε να εφαρμόσουμε ότι μάθαμε από το διήμερο σε μία διαδρομή με κώνους, η οποία μάλιστα είχε και ένα βρεγμένο κομμάτι με λαμαρίνα πάνω σε chicane με σχεδόν μηδενικό grip. Ο ένας εκπαιδευτής μας έκανε demo στα 28s, ο "καλός" εκπαιδευτής στα 27.5s και οι περισσότεροι μαθητές ήταν μέσα στα 29s και πάνω, μερικοί ήταν στα 28, ενώ κάνας δυο ήταν στα 27 ψηλά. Εγώ έκανα 3 απανωτούς γύρους στο 26.5 και αρκετούς κάτω από 27. Ο εκπαιδευτής απόρησε, μπήκε μέσα στην 147 [δίλιτρη] με την οποία έκανα την άσκηση [είχαμε δύο αυτοκίνητα, οπότε μπήκε στο δικό μου να δει μήπως έτρεχε κάτι] και έκανε 26.7. Του έριξα 2 δέκατα στα αυτιά και ησύχασε...!!
Το 26.5 μου έδωσε και το κύπελλο που βλέπετε στις φωτογραφίες και μου είπαν ότι ήταν μόλις 3 δέκατα πίσω από τον καλύτερο χρόνο που έχει κάνει ποτέ εκπαιδευτής στην συγκεκριμένη άσκηση :nerd:
Bottom line
Αυτό που διαπίστωσα είναι ότι η συγκεκριμένη σχολή είναι όντως σχολή ΑΣΦΑΛΟΥΣ οδήγησης. Ναι, μαθαίνεις πράγματα που χρησιμεύουν και στην αγωνιστική οδήγηση, αλλά γνώμη μου είναι ότι όποιος έχει μια αξιοπρεπή επαφή με την πίστα, θα βρει το σεμινάριο αυτό λίγο. Το σίγουρο είναι ότι δεν αξίζει να πας στην Ιταλία. Το 4T Safetrack είναι αξιοπρεπέστατο για τα λεφτά που κοστίζει και αν θεωρείτε ότι θέλετε να κάνετε ένα τέτοιο σεμινάριο, αφήστε τον de Adamich, είναι περιττό. Αυτό που με απογοήτευσε ήταν η πλήρης ανικανότητα των εκπαιδευτών να προσαρμοστούν στο επίπεδό μου. Εκτελούσαν flat το πρόγραμμα. Επίσης χαλαστικό το ότι δε μιλάνε καλά αγγλικά και τις λίγες φορές που έπρεπε να τους ρωτήσω κάτι, δεν καταλάβαιναν και πολλά...
Προς αναζήτηση πραγματικής σχολής αγωνιστικής οδήγησης, λοιπόν
|
|
|
|
_________________
|
|
|
|
|
stickers!!!
μαμά
Ηλικία: 39
Ένταξη: 21 Αύγ 2008
Δημοσιεύσεις: 42
|
|
Αυτα ειναι!!!!
Πολυ τυχερος!!!!
Εγω μια φορα εκανα αραχνη οταν ειχα παει στο tracsion..
Φοβερο!!!
|
|
|
|
_________________ 1.800cc VVC 17nm
|
|
|
|
|
Hil
3ο στάδιο
Ηλικία: 42
Ένταξη: 14 Οκτ 2005
Δημοσιεύσεις: 872
Περιοχή: Π. Φάληρο/BEERLAND
|
|
Μπράβο φίλε... πάντα τέτοια......
|
|
|
|
|
|
|
|
|
manolis
2ο στάδιο
Ηλικία: 47
Ένταξη: 10 Ιούν 2007
Δημοσιεύσεις: 391
Περιοχή: Αθηνα
|
|
_________________
|
|
|
|
|
acgt3
Τούμπανο
Ηλικία: 47
Ένταξη: 27 Φεβ 2007
Δημοσιεύσεις: 1300
Περιοχή: ΚΕΡΚΥΡΑ
|
|
εδω εγω βλεπω ενα πιθανο event για to tarmac, οι κυριοι εκ των εσω ας ξεκινησουν να το σχεδιαζουν λεω εγω τωρα......
|
|
|
|
_________________ YUGO GROUP N
IBIZA SXi 110HP
PUNTO GT2 200HP
PUNTO GT3 170HP
YUGO 45
PUNTO GT2 300HP
|
|
|
|
|
manolis
2ο στάδιο
Ηλικία: 47
Ένταξη: 10 Ιούν 2007
Δημοσιεύσεις: 391
Περιοχή: Αθηνα
|
|
Δεν ειναι ασχημη η προταση σου....ας μας πουν και οι υπευθυνοι πως το βλεπουν....
|
|
|
|
_________________
|
|
|
|
|
NikosMX5
μαμά
Ηλικία: 49
Ένταξη: 24 Ιούλ 2008
Δημοσιεύσεις: 12
Περιοχή: Γέρακας
|
|
Ελα ρε Θέμη, σιγά σιγά μας τα λές...
Μπράβο, έτσι κι αλλιώς πιστεύω ήταν πολύ καλή εμπειρία (να ξέρεις έστω ότι είσαι σε επίπεδο εφάμιλλο με αυτούς που υποτίθεται θα σε μάθουν κάτι).
Και ΔΩΡΕΑΝ!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GRIGIO
1o στάδιο
Ηλικία: 38
Ένταξη: 07 Ιαν 2008
Δημοσιεύσεις: 123
|
|
|
|
|
splitapsou
Τούμπανο
Ηλικία: 45
Ένταξη: 07 Δεκ 2005
Δημοσιεύσεις: 1138
|
|
δεν έχει έσπασαν τα σασμάν στην διαδρομή και δεν πρόλαβε να βγάλει καμία (πλάκα κάνω)....
ναι βρε Θέμη βάλε καμία φωτό!!!! δώσε στον λαό σου υλικό!!!.
|
|
|
|
_________________
Ges Takounao Cala Costa .... kai exo ipomoni...
|
|
|
|
|
opterios
3ο στάδιο
Ηλικία: 44
Ένταξη: 18 Απρ 2006
Δημοσιεύσεις: 606
Περιοχή: Αθήνα
|
|
GRIGIO Έγραψε: | Πολύ καλή ιδέα για event... Κύριε Θεμη πώς ήταν να οδηγάς τη θεά Brera???Η gt που είναι στις photo????? |
Ας πούμε ότι ενισχύθηκε προς το χειρότερο η ήδη "μέτρια" [για να το πω ευγενικά και να μην έχουμε αίματα] άποψη που είχα για τις σύγχρονες Alfa Romeo. Αλλά αυτά είναι γούστα, μην αρπαχτείς από το σχόλιό μου. Καθαρά υποκειμενική η άποψή μου.
Γιάννη, ό,τι φωτογραφίες είχα τις έβαλα ρε. Αν κάνεις κλικ θα ανοίξουν σε κανονικό μέγεθος.
Όσο για event εκεί, αν διαβάσατε καλά αυτά που έγραψα, θα συμπεράνατε ότι ΔΕΝ το συνιστώ. Αντιθέτως, ένα safetrack είναι απείρως καλύτερο για τα λεφτά του.
|
|
|
|
_________________
|
|
|
|
|
acgt3
Τούμπανο
Ηλικία: 47
Ένταξη: 27 Φεβ 2007
Δημοσιεύσεις: 1300
Περιοχή: ΚΕΡΚΥΡΑ
|
|
ας γινει κουβεντα ρε παιδι μου και βλεπουμε για ενδεχομανη προταση και εαν μαζευτουμε παμε,
δεν σχολιαζω αυτα που ειπες για την μπρερα οντως δεν λεει και πολλα απλα απ εξω ειναι μ..να και κερδισε το τεστ του τοπ γκιαρ εναντι audi tt και RX8.
|
|
|
|
_________________ YUGO GROUP N
IBIZA SXi 110HP
PUNTO GT2 200HP
PUNTO GT3 170HP
YUGO 45
PUNTO GT2 300HP
|
|
|
|
|
opterios
3ο στάδιο
Ηλικία: 44
Ένταξη: 18 Απρ 2006
Δημοσιεύσεις: 606
Περιοχή: Αθήνα
|
|
Καλά, το Top Gear είναι ωραίο για την τέρψη μας, δεν είναι να το παίρνουμε όμως στα σοβαρά
|
|
|
|
_________________
|
|
|
|
|
|