Συγγραφέας |
Μήνυμα |
tomgeo
μαμά
Ηλικία: 48
Ένταξη: 24 Οκτ 2005
Δημοσιεύσεις: 27
Περιοχή: Ελευσίνα
|
|
Δεν πουλάω την Κ8.....
πουλάω την είσοδο στην Κ9!!!!
Η Κ8 για μένα είναι πάντα flat out με πολλά φρένα πρίν την Κ9!!
Βγαίνοντας απο την Κ9 όντως βρίσκομαι στη μέση σχεδόν της πίστας,
με flat γκάζι και στημένο αυτοκίνητο δεν σε πετάει στην εξωτερική πρίν την
αφετηρία!!!
Απλά θέλει πολλά περάσματα για να καθορίσεις στα πόσα θα φρενάρεις
πρίν την είσοδο της Κ9.Εγώ πρίν την είσοδο πέφτω στα 70χλμ/ωρα περίπου
και τρίτες δικές μου(6άρι σασμάν)!!!
|
|
|
|
_________________ Άν δεν έχεις χέρια πάρε EVO.......!!!!
|
|
|
|
|
fotis_rs2
μαμά
Ηλικία: 43
Ένταξη: 09 Οκτ 2005
Δημοσιεύσεις: 32
|
|
γουσταρω τρελα τετοιες κουβεντες λεμεεεε!!
TARMAC RULLEEZZZ!!!
|
|
|
|
_________________
AΝ ΕΙΣΑΙ GAY....ΠΑΡΕ SUBARU!!!
|
|
|
|
|
kyan
μαμά
Ηλικία: 54
Ένταξη: 31 Οκτ 2005
Δημοσιεύσεις: 55
|
|
tomgeo Έγραψε: | Δεν πουλάω την Κ8.....
πουλάω την είσοδο στην Κ9!!!! |
Εντάξει, εννοούσα πως βγαίνω από την Κ8 λίγο μαζεμένος για να μπορέσω να είμαι "ίσιος" στο φρενάρισμα για την Κ9.
tomgeo Έγραψε: | Βγαίνοντας απο την Κ9 όντως βρίσκομαι στη μέση σχεδόν της πίστας,
με flat γκάζι και στημένο αυτοκίνητο δεν σε πετάει στην εξωτερική πρίν την
αφετηρία!!! |
Αυτό έχω διαπιστώσει κι εγώ, αρκεί να μην έχεις χάσει το apex που είναι πολύ μέσα στη στροφή γιατί τότε κλάφτα, πας για τα χώματα.
tomgeo Έγραψε: | Απλά θέλει πολλά περάσματα για να καθορίσεις στα πόσα θα φρενάρεις πρίν την είσοδο της Κ9.Εγώ πρίν την είσοδο πέφτω στα 70χλμ/ωρα περίπου και τρίτες δικές μου(6άρι σασμάν)!!! |
Εντάξει, εγώ με 5άρι και ατμόσφαιρα κατεβάζω 2α. Δεν έχω προλάβει να δω με πόσα μπαίνω στην Κ9 αλλά αλλάζω σε 3η με στριμμένους τους τροχούς στην έξοδο.
Το κερμπ το πατάς στο apex;
|
|
|
|
|
|
|
|
|
passat1.8t
μαμά
Ηλικία: 59
Ένταξη: 10 Οκτ 2005
Δημοσιεύσεις: 14
Περιοχή: Pista
|
|
Αυτό είναι θέμα Εύγε
Αν και ακούω "διαστημικούς χρόνους" και μπράβο σας, να καταθέσω και τους καλύτερους μέχρι σήμερα δικούς μου.
1:17.6 με Passat1.8T γύρω στα 210 στρόφαλο τότε, με "μαμά" ανάρτηση και 225/40/18 Bridgestone S-03PP.
1:14.5 με το Renault 5 και 195/50/15 Hankook Z2000
1:15 με το Renault 5 και 190/580/15 Silverstone S575
Όπως καταλαβαίνετε είμαι κουλάδι ακόμα, αλλά όπως λένε "practice makes perfect"
|
|
|
|
_________________ www.gtc.gr
If everything seems under control, you're just not going fast enough!!
(Mario Andretti)
|
|
|
|
|
kyan
μαμά
Ηλικία: 54
Ένταξη: 31 Οκτ 2005
Δημοσιεύσεις: 55
|
|
Εγώ δεν έχω χρόνο να καταθέσω γιατί ...δεν έχω μετρηθεί ποτέ. Αλλά δεν θα είναι και τίποτα φοβερό με 115 ίππους, περιστασιακή ενασχόληση και καμμίας μορφής εκπαίδευση.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MythosGR
μαμά
Ηλικία: 39
Ένταξη: 10 Οκτ 2005
Δημοσιεύσεις: 25
|
|
Για το κομματι Κ8-Κ9 που αναφερθηκε,αν και δεν υπαρχουν 'γενικοι κανονες',θα συμφωνησω με τον φιλο tomgeo.
Δεν πουλας ποτε την Κ8(και γενικα τις γρηγορες στροφες)ενω μπορεις καλιστα να θυσιασεις την εισοδο στην Κ9(που θελοντας και μη ειναι 'αργη' στροφη)με σκοπο την καλυτερη δυνατη εξοδο,απο την Κ9.
Οσον αφορα την πιστα των Μεγαρων γενικα,αλλα και καθε πιστα,δεν υπαρχει τιποτα καλυτερο απο προπονηση!(Μαλλον υπαρχει!...ακομα περισσοτερη προπονηση)Παντως μετα απο καποιο σημειο καλο ειναι αν υπαρχει μια καθοδηγηση γιατι μπορει να πεφτεις στα ιδια λαθη ξανα και ξανα ή να προσπαθεις να κερδισεις χρονο απο λαθος σημεια...
Ακομα αυτο που εγω βρηκα αρκετες φορες χρησιμο ηταν να δω εναν πιο γρηγορο/εμπειρο οδηγο απο εμενα στο αμαξι μου.Να δω τι κανει διαφορετικα απο εμενα,να δω καποια πραγματα που εγω π.χ. δεν τολμουσα να δοκιμασω ή πολυ απλα να βεβαιωθω οτι υπαρχει περιθωριο βελτιωσης...
Τελος κατι που ειναι πολυ χρησιμο ειναι να προσπαθουμε να εχουμε σταθερο γυρολογιο.Ειναι προτιμοτερο να γυρνας σταθερα στο 15 απο το να γυρνας στο 16 και να κανεις και 1-2 γυρους στο 14...
Οσον αφορα την βροχη επειδη ειχα την τυχη να πετυχω αρκετες φορες στα Μεγαρα απο ψιλοβροχο μεχρι καταρακτωδη βροχη και φυσικα δεν εχασα την ευκαιρια και εκανα οσους περισσοτερους γυρους μπορουσα απλα να πω οτι ειναι το κατι αλλο...
Μαθαινεις πολλα πραγματα και διασκεδαζεις και αρκετα.Απλα μετα απο ενα σημειο τα Μεγαρα απλα δεν οδηγουνται με βροχη...Ειναι σε τετοια κατασταση η ασφαλτος της πιστας που μαζευει τεραστιους νερολακους σε απεξ στροφων ή στην εισοδο και φυσικα ακομα και η ευθεια φανταζει τρομακτικη...Κλασικα θυμαμαι τα φρενα για την Κ1 και νερο παντου στην Κ8(που ειναι και ιδιαιτερα γρηγορη στροφη).
Αν θυμαμαι καλα την μερα που πετυχα,μετα απο αρκετο καιρο πολυ βροχη στα Μεγαρα,εμεινα και απο βενιζνη εντος πιστας.Οποτε εχετε και το νου σας στο λαμπακι της βενζινης γιατι μπορει να...ξεχαστειτε!
Οσον αφορα τους χρονους ας το αφησουμε καλυτερα!
Ειδικα με τους γυρους που εχω κανει μαλλον θα επρεπε να ντρεπομαι για τους χρονους του...'κτηνους'.Παντως εχω δικαιολογια,ειδικα με το καινουριο μοτερ,το...μαθαινω!Που θα μου παει δεν θα την βρω την ακρη...
Υ.Γ:
kyan Έγραψε: | Εγώ δεν έχω χρόνο να καταθέσω γιατί ...δεν έχω μετρηθεί ποτέ. Αλλά δεν θα είναι και τίποτα φοβερό με 115 ίππους, περιστασιακή ενασχόληση και καμμίας μορφής εκπαίδευση. |
Μην το λες...Ειδικα στην αρχη δεν θες ενα ιδιαιτερα δυνατο αυτοκινητο!Το Starleτακι με 70 υποτιθεται αραβικα καθαροαιμα(φημες λενε για λιγοτερα απο 60)ηταν καταπληκτικο!
Για αρχη θες ενα αμαξι το οποιο να ειναι απλα σε καλη μηχανικη κατασταση.Λαστιχα,φρενα,αναρτηση σε καλη κατασταση και φυσικα καλη διαθεση και χρονο στην πιστα...
Μετα μπλεκεις με αλογα,τουρμπινες,μοτερ το ενα και το αλλο.Μια δουλευει το ενα,μια χαλαει το αλλο μια δεν παει μια δεν σηκωνει πιεση και τελικα καταληγεις να οδηγας το αυτοκινητο λιγοτερο απο οτι πριν!!!
(Οταν δουλευει βεβαια...αξιζει)
|
|
|
|
_________________ www.trackday-special.gr
ΤOYOTA Starlet GT Turbo - Super1600 Eater!
|
|
|
|
|
kyan
μαμά
Ηλικία: 54
Ένταξη: 31 Οκτ 2005
Δημοσιεύσεις: 55
|
|
MythosGR Έγραψε: | Μετα μπλεκεις με αλογα,τουρμπινες,μοτερ το ενα και το αλλο.Μια δουλευει το ενα,μια χαλαει το αλλο μια δεν παει μια δεν σηκωνει πιεση και τελικα καταληγεις να οδηγας το αυτοκινητο λιγοτερο απο οτι πριν!!!
(Οταν δουλευει βεβαια...αξιζει) |
Όχι αν έχεις αυτό:
το πολύ-πολύ να βάλεις άλλους εκκεντροφόρους (π.χ. C&B) και να κάνεις και κανα ζιγκλέρωμα. Άντε να βάλεις ένα 16βάλβιδο μπόξερ από 33 και να τον "γαργαλήσεις" και λίγο. Σίγουρα παίζει υπερτροφοδότηση αλλά τεχνογνωσία δεν υπάρχει στην Ελλάδα για τον μπόξερ (στο εξωτερικό έχει γίνει) και θα χαλάσει και το χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Το ψάξιμο σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο αφορά την ανάρτηση, τα φρένα, την αύξηση της ακαμψίας και τη μείωση του βάρους.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jimmy_Caesar
Administrator
Ηλικία: 56
Ένταξη: 30 Σεπ 2005
Δημοσιεύσεις: 3060
Περιοχή: Πειραιάς
|
|
Βλάση ακόμα σε περιμένω να πάρεις μια βόλτα το τουτού μου να δούμε τι κάνει!
Εγώ (χωρίς χέρια) έχω ένα 1.13.5 μετρημένο απ'έξω, με χρονόμετρο. Γενικά κάνω γύρω στο 1.14 και αυτό άσχετα από τα λάστιχα (!!!) που χρησιμοποιώ. Αν είναι δυνατόν!
Πάντως αυτός ο χρόνος ήρθε μετά το μπλοκέ της Quaife που κατέβασε (αυτό, όχι εγώ) το χρόνο κατά 3 ολόκληρα δευτερόλεπτα.
Φυσικά πιστεύω ότι κάνω αρκετά λάθη, όμως αυτήν την Κ9, ΝΟΜΙΖΩ ότι όταν την παίρνω κλειστά (λάθος τρόπος) κάνω καλύτερο χρόνο από όταν την παίρνω με τη σωστή γραμμή.
|
|
|
|
_________________ Fun Is Not A Straight Line
|
|
|
|
|
tomgeo
μαμά
Ηλικία: 48
Ένταξη: 24 Οκτ 2005
Δημοσιεύσεις: 27
Περιοχή: Ελευσίνα
|
|
Παράθεση: | Το κερμπ το πατάς στο apex; |
Τα κέρμπ είναι το κλειδί σε έναν γρήγορο γύρο στα Μέγαρα!!!
Το κέρμπ στην Κ9 πρέπει να το ανέβεις στο τελείωμα της στροφής.
Άν το ανέβεις πιο γρήγορα σε πετάει έξω.
Το ίδιο ακριβώς και στην Κ1/Κ2.Στο τελείωμα της στροφής πρέπει
να είσαι πάνω στο κέρμπ με flat out!!!
Απο εκεί και πέρα να συμφωνήσω και εγώ με τα παιδιά σε 2 πράγματα:
1)Προπόνηση και πάλι προπόνηση......
2)Άν κάποια στιγμή συνοδηγήσης στο αυτοκίνητο σου με κάποιον αρκετά
πιο έμπειρο ....μαθαίνεις πολλά!!!!
|
|
|
|
_________________ Άν δεν έχεις χέρια πάρε EVO.......!!!!
|
|
|
|
|
tomgeo
μαμά
Ηλικία: 48
Ένταξη: 24 Οκτ 2005
Δημοσιεύσεις: 27
Περιοχή: Ελευσίνα
|
|
Μερικές χρήσιμες οδηγείες για ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ........
Χρήσιμες Πληροφορίες
Α)Πού βρίσκεται το Aυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων ;
Στην εθνική οδο Αθηνών-Κορίνθου στο κόμβο της Πάχης δεξιά εγκαταλείποντας την εθνική και μετα στρίβουμε αριστερά πανώ απο τη γέφυρα πρός Παχη και μόλις διασχίσουμε την εθνική πάλι αριστερά, (υπαρχουν παντου πινακίδες).
Β)Τι πρέπει να εχω μαζι μου;
Την αδεια, διπλωμα, ασφάλεια του αυτοκινήτου οπως πάντα και κράνος . Αν δεν εχετε κράνος θα σας δώσει η πίστα.
Ενα καπελλο και αντιλιακο ειναι καλη ιδεα!
Γ)Πόσο κοστιζει το track day ;
Το αυτοκινητοδρόμιο χρεώνει € 40
Δ)Χρειάζεται να εχω ξαναοδηγήσει σε πίστα ;
Οχι βεβαια και μάλιστα η συντριπτική πλειοψηφία μας δεν εχει καμμια αγωνιστική εμπειρία
Ε)Τι κανόνες ασφαλείας υπάρχουν για τον οδηγό; Οι οδηγοί πρέπει να φορούν υποχρεωτικα κράνος και ζώνη ασφαλείας. Προσοχη αν φερετε μικρα παιδια να ειναι συνεχως υπο επιτηρηση μια που ολα τα μηχανικα θα βραζουν και δε θελουμε οι βενιαμιν να παρουν το σπορ απο την αναποδη!
ΣΤ)Πως πρέπει να προετοιμάσω το αυτοκίνητο μου; Ολα τα μικροαντικείμενα πρέπει να μπουν στο ντουλαπάκι, καθώς και οτιδήποτε μη στερεομένο στο πορτ μπαγαζ πρεπει να ασφαλιστεί .
Ολες οι στάθμες των υγρών πρέπει να ελεγχθουν δηλαδή φρένων, υδραυλικού τιμονιού, ψυγείου, λάδια κινητηρα, και φυσικά βενζίνης. Επίσης τα λαστιχα και τα τακάκια/δισκοι φρένων πρέπει να ειναι σε καλή κατάσταση αφού καταπονούνται πολλαπλά στην πίστα απ’οτι στο δρόμο.
Ζ)Τι πρέπει να προσέχω στην πίστα;
Το πιο σημαντικο ειναι κανεις να διασκεδάζει με το ρυθμο που διαλέγει να κινηθεί. Ο πρώτος γύρος πρέπει να ειναι για ζέσταμα του αυτοκινήτου και εξοικίωση με την πίστα και τις συνθήκες οδήγησης και ο τελευταίος για να κρυώσουν φρένα και μηχανικά μέρη. Μια καλή συμβουλή ειναι οταν κανεις βγεί στα πιτς να μην πατα φρένο oυτε να δεσει χειροφρενο οταν σε στάση για να μην στραβώσουν οι δισκοι απο συγκεντρωση θερμότητας .
Η)Πως θα προσπεράσω; Για λόγους ασφαλείας αποφασίσαμε η προσπέραση επιτρέπεται μονο σε ευθεια και απο αριστερά
Σημαίες
Υπάρχουν μερικές standard σημαίες που χρησιμοποιουνται σε πίστες:.
· Πράσινη – εκκίνηση
· Μπλέ ή Μπλέ με κίτρινη λωρίδα. Πιο γρήγορος αγωνιζόμενος ακολουθεί
· Κίτρινη -- "ακίνητη" απαγορευται το προσπέρασμα
· Κίτρινη -- "κυματιζοντας" κίνδυνος που προερχεται απο αλλο αγωνιζόμενο.
· Κίτρινη με κόκκινες γραμμες—κίνδυνος απο τη κατάσταση του οδοστρόματος (λάδια κλπ)– σε συγκεκριμένο αγωνιζόμενο ακύρωση των δοκιμαστικών για τον συγκεκριμένο, αμεσως στα pits.
· Μαυρη πορτοκαλί κύκλο σε συγκεκριμένο αγωνιζόμενο ακύρωση των δοκιμαστικών για τον συγκεκριμένο λόγω μηχανικής βλάβης
· Λευκή – Μέγιστη προσοχή, ασθενοφόρο, παρα πολυ αργο αυτοκίνητο εμπρος κλπ
· Κόκκινη – Αμεσα επικίνδυνη κατάσταση τα δοκιμαστικα εχουν σταματήσει/σταματηστε επι τόπου, no passing, and
· Καρω – τα δοκιμαστικα η ο αγώνας ολοκληρώθηκε βγείτε στην εξοδο των pits
Φιλικά
TomGeo
|
|
|
|
_________________ Άν δεν έχεις χέρια πάρε EVO.......!!!!
|
|
|
|
|
Βλάσης
1o στάδιο
Ηλικία: 57
Ένταξη: 11 Οκτ 2005
Δημοσιεύσεις: 109
|
|
Η σωστη γραμμη στη Κ8-Κ9 ειναι μερος της λυσης.
Τα brake points για την Κ8
καθως και η επιλογη του apex για τη Κ9
και το σημειο και ποσοστο εφαρμογης γκαζιου στην εξοδο ειναι εξισου σημαντικα
Η στροφη αυτη (Κ8,Κ9) δεν εχει καποια τρελλη γραμμη.
Γενικα φρεναρεις στην ευθεια μεχρι την αρχη της Κ8
Στριβεις 90 μοιρες απο την ευθεια και καβαλας το κερμπ ΟΛΟ. (Δεν κοβεις πολυ ταχυτητα για να συνεχισεις γρηγορα μεσα στην Κ8 - οι γρηγοροι πατανε γκαζι απο το κερμπ της Κ8 μεχρι την εισοδο Κ9)
Καθεσαι συνεχεια εξωτερικα μεχρι την εισοδο της Κ9 που ειναι πολυ μετα απο το γεωμετρικο apex που σου λενε τα ματια σου.
Απο εξωτερικα της πιστας ΔΕΝ ΚΛΕΙΝΕΣΑΙ στην Κ9 και απλα κλιπαρεις το κερμπ χωρις να το ακουμπησεις
Εφοσον μετετρεψες την Κ9 σε "ανοικτη στροφη" αμεσως μετα το απεξ δινεις γκαζι οσο σε παιρνει να μην σπινιαρεις.
Τα συχνοτερα λαθη που εχω δει ειναι
οι οδηγοι στριβουν νωρις στη Κ8 και βγαινουν ηδη κλεισμενοι στο εσωτερικο της Κ9 και μια κλειστη στροφη (επιπεδου καρτ) την παιρνουν οσο ποιο κλεισμενοι γινεται. Ετσι απο τη στιγμη που πεσεις τη παγιδα της Κ9 (κλειστεις νωρις) πεθαινει η ελπιδα. Το αμαξι εχει τετοια ταχυτητα που για να διαγραψει τοσο στενο κυκλο θελει 2G προσφυση. Επειδη δεν εχεις τετοια προσφυση ξεκολλαει η μουρη και εχεις εντονη υποστροφη. Αν τα καταφερεις και ψιλοσυμαζεψεις τη κακη εισοδο, και φτασεις μετα το κερμπ στην εξοδο, τοτε σε περιμενει παλι ο Χαρος. Η Κ9( μειωνει τη κλιση της επανω στην εξοδο της και εκει που τα καταφερες να βγεις με τη ταυτοτητα στο στομα ΚΟΒΕΙΣ και αλλο τιμονι για να μην βγεις στα χαλικια.
Αυτο το κοψιμο τιμονιου ειναι ο επικηδειος για τρελλες μουρες.
Δηλαδη οι 2 μεγαλοι Δρακοι που φυλουν τα δεκατα στη Κ8,Κ9 ειναι
ο Δρακος της "Σωστης γραμμης" της Κ8 που περιμενει να στριψεις νωρις τη Κ8 και να πεσεις στο στομα του στην εσωτερικη εισοδο της Κ9
και ο Δρακος της Κ9 που αν παρεις κλειστα την Κ9 ΚΑΙ ΚΛΕΙΣΤΕΙΣ ακομη περισσοτερο στην εξοδο που μειωνεται η στροφη σε περιμενει στα χαλικακια με ανοικτο το στομα.
Για αυτο και ειναι ασχημο που οσοι διαπιστωνουν μουρες σε αυτο το κομματι τρεχουν για αναρτησεις και σλικ ενω το προβλημα ειναι στα χερια και ποδια.
Τωρα για σοβαρη και επιστημονικη αναλυση της στροφης με
μεθοδολογια για τη σωστη ταχυτητα εισοδου, απεξ, εξοδου
, σημεια φρενου
σημεια που επιταχυνουμε και ανοιγμα πεταλουδας
γραμμη αναλογα με αναρτηση αμαξιου (οσοι εχουν ημιακαμπτο σηκωνουν πολυ τη πισω εσω τροχο ΠΧ)
εναλαγες καμπερ οδοστρωματος και πως τις εκμεταλευαομαστε
κοκ
δεν περιγραφονται τοσο απλα μεσω ιντερνετ αλλα ειναι απαραιτητα για να οδηγησετε το αμαξι σας 10 στα 10.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kyan
μαμά
Ηλικία: 54
Ένταξη: 31 Οκτ 2005
Δημοσιεύσεις: 55
|
|
Βλάση, ευχαριστούμε πάρα πολύ για την πολύ καλή ανάλυση/περιγραφή. Χαίρομαι ιδιαίτερα που η κοινή λογική μου με οδήγησε τελικά στο να κάνω ακριβώς αυτά που προτείνεις, αφού βεβαίως περάσω πρώτα από τα λάθη που επισημαίνεις.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
C
μαμά
Ηλικία: 56
Ένταξη: 10 Οκτ 2005
Δημοσιεύσεις: 48
Περιοχή: Αγιος Στέφανος
|
|
To curb της 8 είναι πιστεύω ψηλό και μπορείς να τουμπάρεις με βολτίσιο.
Left foot braking στην 9 δε παίζει για τα μούτρα?
C?
|
|
|
|
_________________ Αν θες να είσαι Trendy πάρε Subaru ...
|
|
|
|
|
kyan
μαμά
Ηλικία: 54
Ένταξη: 31 Οκτ 2005
Δημοσιεύσεις: 55
|
|
Αν ρωτάς εμένα:
- Η Sud δεν έχει πρόβλημα να ανέβει σε οποιοδήποτε kerb των Μεγάρων. Πρακτικά τα "καταπίνει" η ανάρτησή της. Εκείνο της Κ1 το περνάω με το μισό αυτοκίνητο πάνω του.
- Είναι σχετικά υπερστροφικό αυτοκίνητο (παρότι προσθιοκίνητη) με σχετικά λίγη ισχύ και δε χρειάζεται left-foot braking στην έξοδο για να μη σπινάρει. Καταφέρνει και βάζει κάτω όλη της τη δύναμη με τέρμα γκάζι. Εννοείται χωρίς μπλοκέ αλλά με ημισλίκ.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Βλάσης
1o στάδιο
Ηλικία: 57
Ένταξη: 11 Οκτ 2005
Δημοσιεύσεις: 109
|
|
kyan Έγραψε: | Εκείνο της Κ1 το περνάω με το μισό αυτοκίνητο πάνω του.
. |
Οχιιιιι
το Κ1 εσωτερικο κερμπ δεν το πλησιαζουμε καν. Και η Κ1 ειναι late apex στροφη και στριβεις βαθια μεσα στη στροφη.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
platon
Administrator
Ηλικία: 44
Ένταξη: 29 Σεπ 2005
Δημοσιεύσεις: 94
|
|
Να κάνω και εγώ μία ερώτηση και θέλω να πιστεύω ότι δεν είναι μόνο δικιά μου απορία....
"apex" εννοούμε την κορυφή της στροφής ???
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nitroking
μαμά
Ηλικία: 38
Ένταξη: 09 Οκτ 2005
Δημοσιεύσεις: 20
|
|
Ναι αυτο ειναι το apex...
|
|
|
|
_________________
|
|
|
|
|
MythosGR
μαμά
Ηλικία: 39
Ένταξη: 10 Οκτ 2005
Δημοσιεύσεις: 25
|
|
O Bλασης το εθεσε...καταπληκτικα.
Μου κανει εντυπωση αυτο που ειπε ο Tomgeo για το κερμπ στην 9 αλλα φανταζομαι τετρακινηση και δυναμη συγχωρουν τετοιες κινησεις...
Γενικα,κατα την ταπεινη μου αποψη,τα κερμπ στην πιστα ειναι για να τα χρησημοποιουμε εξυπνα...Δεν καβαλαμε με το μισο αμαξι κανεναν κερμπ(ακομα και αν το αμαξι συγχωρει)γιατι πολυ απλα σιγουρα χανουμε καποιο χρονο(και καταπονειται και αδικα το αμαξι).
Τα μονα κερμπ που εγω 'χρησημοποιω' αρκετα ειναι στην Κ8 και στην Κ3 στις πιο γρηγορες στροφες της πιστας δλδ που εκει στην ουσια το κερμπ βοηθαει να στριψει...Τα υπολοιπα υπο συνθηκες απλως τα ακουμπαω.
Γενικα συμφωνα με τον κο Μιχελακακη(εναν απο τους καλυτερους οδηγους 'πιστας' και ισως ο καλυτερος γνωστης της πιστας των Μεγαρων)τα περισσοτερα απεξ στα Μεγαρα βρισκονται πιο βαθια μεσα στην στροφη απο το πραγματικο/γεωμετρικο απεξ.(Πλην των δυο γρηγορων οπου στριβεις και στις δυο λιγο πιο πριν)
Αυτο πολυ χοντρικα μιας και οπως ειπε ο Βλασης αυτα τα πραγματα δεν αναλυονται μεσω ιντερνετ.
Υ.Γ:Πιστευω οτι φρενο με το αριστερο δεν ειναι μια τεχνικη που 'ταιριαζει'...στην πιστα.Τουλαχιστον οχι ετσι οπως χρησημοποειται στα rally(με σκοπο την διαταραξη της ισοροπιας του αυτοκινητου π.χ. για πλασαρισμα πριν την στροφη).
Στην πιστα η οδηγηση πρεπει να ειναι καθαρη και χωρις υπερβολες...
Εκτος αν εννοεις δεξι ποδι φρενο με σκοπο το ιδιο αποτελεσμα που πετυχαινεις π.χ. με μυτη-τακουνι.Τοτε εχει νοημα αλλα α)ταιριαζει παντου οχι μονο σε καποια στροφη β)γιατι να μην κανεις μυτη-τακουνι?
Βεβαια το στυλ οδηγησης ειναι τελειως προσωπικο θεμα...οπως βολευεται κανεις.Εγω δεν χρησημοποιω τιποτα απο τα δυο(στο επιπεδο που βρισκομαι και με το αμαξι που εχω το θεωρω...'υπερβολη')
|
|
|
|
_________________ www.trackday-special.gr
ΤOYOTA Starlet GT Turbo - Super1600 Eater!
|
|
|
|
|
Nitroking
μαμά
Ηλικία: 38
Ένταξη: 09 Οκτ 2005
Δημοσιεύσεις: 20
|
|
MythosGR Έγραψε: | Για το κομματι Κ8-Κ9 που αναφερθηκε,αν και δεν υπαρχουν 'γενικοι κανονες',θα συμφωνησω με τον φιλο tomgeo.
Δεν πουλας ποτε την Κ8(και γενικα τις γρηγορες στροφες)ενω μπορεις καλιστα να θυσιασεις την εισοδο στην Κ9(που θελοντας και μη ειναι 'αργη' στροφη)με σκοπο την καλυτερη δυνατη εξοδο,απο την Κ9.
Οσον αφορα την πιστα των Μεγαρων γενικα,αλλα και καθε πιστα,δεν υπαρχει τιποτα καλυτερο απο προπονηση!(Μαλλον υπαρχει!...ακομα περισσοτερη προπονηση)Παντως μετα απο καποιο σημειο καλο ειναι αν υπαρχει μια καθοδηγηση γιατι μπορει να πεφτεις στα ιδια λαθη ξανα και ξανα ή να προσπαθεις να κερδισεις χρονο απο λαθος σημεια...
Ακομα αυτο που εγω βρηκα αρκετες φορες χρησιμο ηταν να δω εναν πιο γρηγορο/εμπειρο οδηγο απο εμενα στο αμαξι μου.Να δω τι κανει διαφορετικα απο εμενα,να δω καποια πραγματα που εγω π.χ. δεν τολμουσα να δοκιμασω ή πολυ απλα να βεβαιωθω οτι υπαρχει περιθωριο βελτιωσης...
Τελος κατι που ειναι πολυ χρησιμο ειναι να προσπαθουμε να εχουμε σταθερο γυρολογιο.Ειναι προτιμοτερο να γυρνας σταθερα στο 15 απο το να γυρνας στο 16 και να κανεις και 1-2 γυρους στο 14...
Οσον αφορα την βροχη επειδη ειχα την τυχη να πετυχω αρκετες φορες στα Μεγαρα απο ψιλοβροχο μεχρι καταρακτωδη βροχη και φυσικα δεν εχασα την ευκαιρια και εκανα οσους περισσοτερους γυρους μπορουσα απλα να πω οτι ειναι το κατι αλλο...
Μαθαινεις πολλα πραγματα και διασκεδαζεις και αρκετα.Απλα μετα απο ενα σημειο τα Μεγαρα απλα δεν οδηγουνται με βροχη...Ειναι σε τετοια κατασταση η ασφαλτος της πιστας που μαζευει τεραστιους νερολακους σε απεξ στροφων ή στην εισοδο και φυσικα ακομα και η ευθεια φανταζει τρομακτικη...Κλασικα θυμαμαι τα φρενα για την Κ1 και νερο παντου στην Κ8(που ειναι και ιδιαιτερα γρηγορη στροφη).
Αν θυμαμαι καλα την μερα που πετυχα,μετα απο αρκετο καιρο πολυ βροχη στα Μεγαρα,εμεινα και απο βενιζνη εντος πιστας.Οποτε εχετε και το νου σας στο λαμπακι της βενζινης γιατι μπορει να...ξεχαστειτε!
Οσον αφορα τους χρονους ας το αφησουμε καλυτερα!
Ειδικα με τους γυρους που εχω κανει μαλλον θα επρεπε να ντρεπομαι για τους χρονους του...'κτηνους'.Παντως εχω δικαιολογια,ειδικα με το καινουριο μοτερ,το...μαθαινω!Που θα μου παει δεν θα την βρω την ακρη...
Υ.Γ:
kyan Έγραψε: | Εγώ δεν έχω χρόνο να καταθέσω γιατί ...δεν έχω μετρηθεί ποτέ. Αλλά δεν θα είναι και τίποτα φοβερό με 115 ίππους, περιστασιακή ενασχόληση και καμμίας μορφής εκπαίδευση. |
Μην το λες...Ειδικα στην αρχη δεν θες ενα ιδιαιτερα δυνατο αυτοκινητο!Το Starleτακι με 70 υποτιθεται αραβικα καθαροαιμα(φημες λενε για λιγοτερα απο 60)ηταν καταπληκτικο!
Για αρχη θες ενα αμαξι το οποιο να ειναι απλα σε καλη μηχανικη κατασταση.Λαστιχα,φρενα,αναρτηση σε καλη κατασταση και φυσικα καλη διαθεση και χρονο στην πιστα...
Μετα μπλεκεις με αλογα,τουρμπινες,μοτερ το ενα και το αλλο.Μια δουλευει το ενα,μια χαλαει το αλλο μια δεν παει μια δεν σηκωνει πιεση και τελικα καταληγεις να οδηγας το αυτοκινητο λιγοτερο απο οτι πριν!!!
(Οταν δουλευει βεβαια...αξιζει) |
Θυμασαι??190χλμ μεσα στην πιστα εγω εκεινη τη μερα εκ των οποιων τα 150 full sideways και αλλα τοσα εσυ συνδυασμος γραμμων και πορτων!
|
|
|
|
_________________
|
|
|
|
|
C
μαμά
Ηλικία: 56
Ένταξη: 10 Οκτ 2005
Δημοσιεύσεις: 48
Περιοχή: Αγιος Στέφανος
|
|
Νομίζω πως το left foot brake χρησιμοποιείται και για να συγκρατείς υποστροφή ή υπερστροφή και παράλληλα να διατηρείς γραμμές και στροφές του κινητήρα την ώρα που στρίβεις και χρειάζεσαι traction ...
C ...
|
|
|
|
_________________ Αν θες να είσαι Trendy πάρε Subaru ...
|
|
|
|
|
InsaneDriver
μαμά
Ηλικία: 39
Ένταξη: 09 Οκτ 2005
Δημοσιεύσεις: 10
|
|
Nitroking Έγραψε: |
Θυμασαι??190χλμ μεσα στην πιστα εγω εκεινη τη μερα εκ των οποιων τα 150 full sideways και αλλα τοσα εσυ συνδυασμος γραμμων και πορτων! |
Ευτυχώς που μου έχετε δώσει το CD με τα video μου...
|
|
|
|
_________________ 10%
|
|
|
|
|
C
μαμά
Ηλικία: 56
Ένταξη: 10 Οκτ 2005
Δημοσιεύσεις: 48
Περιοχή: Αγιος Στέφανος
|
|
platon Έγραψε: | Να κάνω και εγώ μία ερώτηση και θέλω να πιστεύω ότι δεν είναι μόνο δικιά μου απορία....
"apex" εννοούμε την κορυφή της στροφής ??? |
Apex is where you are closest to the inside edge of the corner. The proper apex is usually not in the exact middle of a turn, but a little "late." Hitting the apex right determines how fast you can exit the corner. From the apex you should begin unwinding the steering and adding power as you now have available adhesion for accelerating.
Δες και εδώ ... http://www.turnfast.com/
C...
|
|
|
|
_________________ Αν θες να είσαι Trendy πάρε Subaru ...
|
|
|
|
|
asyrigos
1o στάδιο
Ηλικία: 49
Ένταξη: 17 Οκτ 2005
Δημοσιεύσεις: 115
|
|
Οντως τα Μέγαρα είναι πολύ τεχνική πίστα, αλλά το τι θα κάνεις από γραμμές εξαρτάται και από το τι αμάξι έχεις.
Για παράδειγμα, ΔΕΝ καβαλάω κανένα κερμπ. Στην Κ8 θα φρενάρω λίγο (τη μοναδική φορά που προσπάθησα να την πάρω με σχεδόν 120 βρεθηκα στα χώματα αλά Jimmy_Caisar μετά από τετάκα!), θα ακουμπήσω λίγο το κερμπ, τέρμα γκάζι και κρατιέμαι σχετικά κέντρο και ευθεία για να φρενάρω ΠΟΛΥ, πριν αργησω απελπιστικά να στρίψω και να σημαδέψω το apex. Και πάλι ΧΩΡΙΣ να καβαλήσω κερμπ.
Οι γραμμές του Παντελάκη με το κτήνος Μ3 εκει? Καμία σχέση. Καβάλαγε όλο το κερμπ της Κ8, έμενε λίγο πιο ανοιχτά στην είσοδο της Κ9 και μετά έκλεινε λίγο πιο νωρίς από μένα, καβάλαγε πάλι ΟΛΟ το κερμπ της Κ9 και έβγαινε σχετικά κλειστά με τέρμα γκάζι.
Μ3 αγωνιστικό, στημένο, κτήνος 1:05, MR-S δρομίσια ανάρτηση (H&R ελατήρια, ΚΟΝΙ κίτρινα) 1:11
Αν κάνω το λάθος και ακολουθήσω τη γραμμή του Παντελάκη, αν δεν τουμπάρω θα κάνω 1:13.
Για αυτό προσοχή στο τι ακούτε και στο τι σας λένε... σίγουρα στις αριστερές μπορείς να κερδίσεις δεύτερα αν περάσεις γρήγορα ΑΡΚΕΙ να μη χαλασουν τις δεξιές κλειστές και αργές.
Αν και για μένα η πιο δύσκολη στροφή (πλέον αφού με έσκασε η Κ9) είναι οι φυστικιές πριν τη μεγάλη ευθεία. Δύσκολο να βρεις τη σωστή ταχύτητα εισόδου, η οποία σε συνδιασμό με τη γραμμή που θα πάρεις μπορεί να σε κάνει μάγκα ή κορόιδο αφού επηρεάζει την ταχύτητα στην ευθεία.
Τέλος έχω ακούσει (δεν έχω πάει δυστυχώς) οτι οι Σέρρες είναι πιο αντρική πίστα, γιατί εκτός από τεχνική θέλει και "νεφρά" να πας γρήγορα καθώς οι ταχύτητες είναι σημαντικά υψηλότερες. Πιο τεχνική αλλά πολύ αργή είναι το Καρτόδρομο, όπου εκεί και αν ΔΕΝ παίζουν ρόλο τα άλογα. Καθαρά η στρωτή οδήγηση και οι γραμμές. Ας μη βγω εκτός θέματος όμως, αφού εδώ μιλάμε για το Μέγαρο.
|
|
|
|
_________________ 2002 MR-S L(ift) edition
VVTL-i inside
--------------------
"Men with guts attack the corners!" Keitchi "Dori Dori" Tsuchiya
|
|
|
|
|
fotis_rs2
μαμά
Ηλικία: 43
Ένταξη: 09 Οκτ 2005
Δημοσιεύσεις: 32
|
|
προσωπικα το μονο σοβαρο πραγμα που ξερω για τα μεγαρο-δρομιο ειναι οτι βρισκεται πανω στον δρομο που οδηγει στις ψαροταβερνες της Παχης...
τα υπολοιπα ειναι απλα λεπτομεριες....
|
|
|
|
_________________
AΝ ΕΙΣΑΙ GAY....ΠΑΡΕ SUBARU!!!
|
|
|
|
|
Βλάσης
1o στάδιο
Ηλικία: 57
Ένταξη: 11 Οκτ 2005
Δημοσιεύσεις: 109
|
|
Επιμενω οτι καποια πραγματα δεν περιγραφονται επιστημονικα μεσω ποστινγκς.
Επιστημονικα σημαινει οτι καποιος εχει διδαχθει την αγωνιστικη μεθοδολογια απο racing school εξωτερικου και αυτα που λεει τα "αποδεικνυει ΚΑΙ με το Data Logging με lap sectors"
Ολα τα αλλα ειναι απλα ποστινγκς ψυχαγωγικου χαρακτηρα ισως, αλλα οχι ενημερωτικου.
Ειδικα το θεμα της γραμμης ειναι συνθετη υποθεση γιατι δεν υπαρχει μια γραμμη για ολους. Βασικα δεν υπαρχει μια γραμμη καν για ενα αμαξι. Η γραμμη παντα αλλαζει για παρα πολλους λογους.
Αυτο που ο Ιταλος στο σπικαρισμα Φ1 λεει " και ο Μοντογια εχει χασει τη ψυχραιμια του και τη γραμμη του σε αυτο το γυρο..." προσβαλει ολοκληρο το θεσμο γιατι ο Μοντογια δεν ειναι αργοπορημενος πιτσοντελιβερας και σιγουρα ξερει τι κανει περισσοτερο απο καθε σπικερ ποδοσφαιρου (και αυτο παιζεται) Ελληνικου καναλιου.
Χωρις ομως να ευτελισουμε το θεμα μπορουμε να να πουμε και κατι ΠΡΑΚΤΙΚΟ για οπλους:
Λογω σχεδιασμου της Κ8/Κ9 (χαμηλη ταχυτητα εισοδου και υπερβολικα στενο οδοστρωμα κλπ) και επειδη ο σχεδιαστης της πιστας εχει βαλει τους 2 Δρακους να περιμενουν πεινασμενοι η γραμμη ειναι μια και ΙΔΙΑ για ολους σε καποιες περιπτωσεις στα Μεγαρα:
Yπαρχουν 2 κερμπ που ΠΡΕΠΕΙ να πατηθουν ΕΞΟΛΟΚΛΗΡΟΥ για να βγουν αξιοπρεπεις χρονοι, ανεξαρτητα απο αυτοκινητο, βροχη, στεγνο. Αυτα ειναι τα κερμπ εσω Κ8 και Κ3.
Αλλα δυο πρεπει να πατηθουν αρκετα (εως και εξολοκληρου για χρονους κατω απο 1.09) αλλα αυτα δεν τα λεμε χυμα, μονο σε φιλαρακια. Τα υπολοιπα δεν τα ακουμπαμε συνηθως.
Φοβος τουμπας δεν υπαρχει απο τα δυο αυτα κερμπ (εσω Κ8 και Κ3) και μην ανησυχητε τοσο. Εκτος απο ΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ αρκετα επικινδυνη:
Αν εχετε μαμα αναρτηση και σλικ (semi or full) λαστιχα μην ΤΡΕΞΕΤΕ ΠΟΤΕ σε καμμια πιστα. Υπαρχει κινδυνος σοβαροτατος ανατροπης (και δεν εννοω ... ανατροπη στη τριαδα μεταλλιων)
Ενα αμαξι με σφιχτο και ψιλοψαγμενο στησιματακι δεν εχει φοβο τουμπας σε καμμια περιπτωση εκτος απο χοντρης-λαμακιας οπου ο οδηγος το παιζει Καρλος Σαινθ και κανει "τραμπαλα" το αμαξι με προτοποθετησεις "χωματινες". Αυτα δεν παιζουν με σλικ σε πιστα, γιατι το αμαξι δεν θα ντριφταρει στη σωστη γωνια πανω στο apex, απλα θα τουμπαρει...
Τωρα για το που βρισκεται το apex να κρατατε το εξης στο μυαλο σας.
Οπου ακουτε "τεχνικη πιστα" αυτο μεταφραζεται οτι ο σχεδιαστης της πιστας το apex "το κρυβει" σαν καλος παπατζης.
Δηλαδη οταν οδηγεις και βλεπεις τη στροφη μπροστα σου "τα ματια" σου δειχνουν το "γεωμετρικο" κορυφωμα της στροφης αλλα ο "παπατζης" το εχει κρυψει αλλου. To που ειναι και πως το παιρναμε το απεξ καθε στροφης ειναι σοβαρη υποθεση.
Τωρα καποια αμαξια με "ιδιαιτεροτητες" ή καποιοι οδηγοί με "ιδιαιτεροτητες"¨μπορουν να έχουν 2 ΕΝΤΕΛΩΣ διαφορετικα apex στην ιδια στροφη ΚΑΙ με το ιδιο αμαξι ΚΑΙ στις ιδιες εξωτερικες συνθηκες και οι χρονοι να ειναι εξισου καλοι !
Εδω ειναι η μαυρη μαγεια της οδηγησης που εχει εξηγηση (και παρα πολυ ενδιαφερουσα μαλιστα αλλα οχι μεσω ιντερνετ)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|