TARMAC

Γενικά - turbo vs ατμόσφαιρικό

splitapsou - 19/7/2009, 09:30
Θέμα δημοσίευσης: turbo vs ατμόσφαιρικό
Είπα να ανοίξω αυτό το κεφάλαιο έτσι για να γίνεται λόγος αν και πιστεύω πως δεν θα καταλήξουμε σε κάποιο συμπέρασμα.

Κινητήρες turbo, η νέα μόδα στην αυτοκίνηση η οποία ξεκίνησε πριν από πολλά χρόνια κάπου στα μέσα της δεκαετίας του 80 με τα θρυλικά Audi 80 και Lancia Delta Integrale. Αυτοκίνητα με απίστευτη δύναμη και ροπή για τα κυβικά και την εποχή τους, με τετρακίνηση από άλλο πλανήτη και με δυνατότητες εντός και εκτός δρόμου ειδικών διαδρομών ασύλληπτες. Σήμερα η ανάγκη για υπερτροφοδότηση γεννήθηκε από την υποχρέωση της μείωσης των ρύπων και της κατανάλωσης καυσίμων λόγω των αυστηρότερων προδιαγραφών που έθεσε η Ευρωπαϊκή Ένωση. To πρόβλημα με το turbo lag λύθηκε μέσω των νέων τεχνολογιών και η μόδα επιτάσσει μικρούς κυβισμούς σε συνδυασμό με μικρές τουρμπίνες και αρκετά άλογα και ροπή.

Ατμοσφαιρικοί κινητήρες, από πολλούς ξεπερασμένοι. Μικρές σχετικά ιπποδυνάμεις με χαμηλές ροπές σε μικρούς κυβισμούς και χωρίς δύναμη χαμηλά εκεί που την θέλει ο μέσος οδηγός. Για να κινηθείς γρήγορα θα πρέπει να περιστρέφεις τον κινητήρα άνω των 5000 rpm/min και ποτέ δεν θα έχεις την ωμή αίσθηση της επιτάχυνσης ενός αντίστοιχου εφοδιασμένου με σύστημα υπερπλήρωσης. Η επίτευξη υψηλών ιπποδυνάμεων και ροπών προϋποθέτει μεγάλους θαλάμους καύσης και κατά συνέπεια αυξημένο κόστος απόκτησης και συντήρησης.

Ας περάσουμε όμως στο δια ταύτα, την οδηγηκή απόλαυση. Σε καθημερινή βάση, σε ένα ταξίδι με την οικογένεια σαφώς ένα τούρμπο σύνολο βοηθά να κινηθείς σβέλτα και με ασφάλεια μεγαλύτερη απΆ ότι ένα ατμοσφαιρικό αντίστοιχου κυβισμού. Όταν όμως περάσουμε σε στροφοδιαδρομή η απόλαυση της ατμόσφαιρας είναι ανυπέρβλητη! Το να ιδρώνεις για να έχεις πάντα τον κινητήρα στο φάσμα άνω των 5000 rpm/min κατΆ εμέ προσθέτει πολλά στην απόλαυση της διαδρομής. Ένα τούρμπο ψαρεύει το τιμόνι περισσότερο, υποστρέφει ακόμα ποιο έντονα ειδικά εάν δεν του κοντρολάρεις σωστά το γκάζι και γίνεται λιγότερο απολαυστικό μιας και επιταχύνει από χαμηλά. Χάνεται δηλαδή η συνεχής σκέψη για την σωστή επιλογή της σχέσης στο κιβώτιο ταχυτήτων μιας και με μια ταχύτητα πάνω πάλι θα επιταχύνει χωρίς να σε κρεμάσει. Προσωπικά αυτό με χαλάει γιατί με «ακυρώνει» σαν οδηγό, δεν με αφήνει να κάνω λάθος και να το διορθώσω την επόμενη φορά.

Σαν συμπέρασμα η άποψή μου είναι πως τα τούρμπο είναι καλά για την καθημερινή μετακίνηση αλλά όταν περάσουμε στην απόλαυση ένα ατμοσφαιρικό σύνολο που ουρλιάζει επειδή πέρασε τις 7000, τις 8000 στροφές δεν συγκρίνετε!
Jimmy_Caesar - 19/7/2009, 14:56
Θέμα δημοσίευσης:
Μήπως τότε να περάσεις σε κανένα παλαιότερο turbo? Wink
Γιάννη, νομίζω πως είσαι υπερβολικός. Θεωρητικά αν το πάρουμε, το ατμοσφαιρικό είναι σε γενικές γραμμές πιο "εύκολο" από το υπερτροφοδοτούμενο αυτοκίνητο, όπως και να το κοιτάξεις. Από την άλλη, μοντέλα ιδιαίτερα εξελιγμένα υπάρχουν και στις δυο περιπτώσεις, που είναι και πιο "κοφτερά" και πιο απαιτητικά. Διαλέγεις και παίρνεις.
Εγώ διαλέγω turbo για την φανταστική αίσθηση του κολλήματος, αλλά και του θορύβου (τσουφ τσουφ), μια και οι 10ρες δε μου λένε κάτι Razz
opterios - 19/7/2009, 16:07
Θέμα δημοσίευσης:
Jimmy_Caesar Έγραψε:
Γιάννη, νομίζω πως είσαι υπερβολικός. Θεωρητικά αν το πάρουμε, το ατμοσφαιρικό είναι σε γενικές γραμμές πιο "εύκολο" από το υπερτροφοδοτούμενο αυτοκίνητο, όπως και να το κοιτάξεις.

Ούτε αυτό ισχύει πάντα, αλλά ούτε και το αντίθετο.

Υπάρχουν ευκολοοδήγητα υπερτροφοδοτούμενα, υπάρχουν και δύσκολα. Και το ίδιο και με τα ατμοσφαιρικά.

Δεν είναι όλα μαύρο και άσπρο και κανένας κινητήρας δεν μπορεί να χαρακτηριστεί εύκολος ή δύσκολος στην καθημερινή μετακίνηση ή στην αγωνιστική οδήγηση αντίστοιχα μόνο από την ταμπέλα "ατμοσφαιρικός ή υπερτροφοδοτούμενος".
Adonis - 19/7/2009, 23:30
Θέμα δημοσίευσης:
Έχοντας ζήσει για 3 χρόνια με ένα ατμοσφαιρικό πολύ ευχάριστο οδηγικά αυτοκίνητο και 1 χρόνο με ένα τούρμπο πολύ ευχάριστο οδηγικά αυτοκίνητο και επιπλέον έχοντας οδηγήσει πολλά αυτοκίνητα με διάφορες λύσεις κινητήρα-άξονα μετάδοσης, έχω καταλήξει ότι και τα δύο με τον τρόπο τους μπορούν να είναι εξίσου μαγευτικά όταν τα οδηγείς, φτάνει να διαλέξεις σωστα το αυτοκίνητο που σου ταιριάζει. Η οδηγική απόλαυση δεν έχει να κάνει με τον τύπο κινητήρα που φοράει το αυτοκίνητο αλλά κυρίως με το στήσιμο του αυτοκινήτου από το εργοστάσιο σε τρία (κατ'εμέ) πολύ βασικά στοιχεία:

1. Αίσθηση-ταχύτητα τιμονιού
2. Κιβωτιο ταχυτήτων
3. Σωστή (και όχι σκληρή ή μαλακή) και μελετημένη ανάρτηση στο σύνολό της (αμορτισέρ-ελατήρια-σύνδεσμοι) για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Εάν αυτά τα 3 δεν σε ικανοποιούν στα θέλω σου τότε δεν είσαι στο σωστό αυτοκίνητο. Και αν πούμε ότι η ανάρτηση σε ένα αμάξι επιδέχεται διόρθωση, στα άλλα δύο δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα.

Επιπλέον εάν μιλάμε για σπορ (και όχι σπορτίφ) κατασκευή απαραίτητο είναι για εμένα η πλήρης απενεργοποίηση του ESP όσο εξελιγμένο και να είναι. Η μηχανική λύση (μπλοκέ διαφορικό) είναι πάντα καλύτερη της αμειγούς ηλεκτρονικής, εκτός και αν μιλάμε για ενεργά διαφορικά όπου αυτά τα δύο συνυπάρχουν.

Από εκεί και πέρα οι λύσεις του κινητήρα απλά σου ζητάνε μια μικρή προσαρμογή στον τρόπο οδήγησης, με σωστό όμως αυτοκίνητο θα διασκεδάσεις το ίδιο αλλά και στις δύο περιπτώσεις.

Προσωπικά μου άρεσε πάρα πολύ ο τρόπος στριψίματος του Fiesta ST, και πίστευα ότι δεν θα έβρισκα ανάλογη χαρά στο 3 MPS. Όμως μόλις προσαρμόστηκα στη σωστή χρήση του τούρμπο - μπλοκέ - χρήση rpm-κιβωτίου πλέον η χαρά, η διασκέδαση αλλά και η ταχύτητα στις στροφές είναι πολύυυυυυυυυυυυυυ καλύτερη και μεγαλύτερη.
Το μόνο που νοσταλγώ μερικές φορές από το ST είναι το μέγεθος και το μεταξόνιό του που βολευόταν άψογα σε κάποιες πολύ στενές φιδίσιες διαδρομές όπου με το MPS λόγω μεγέθους δεν νοιώθεις άνετα ( για αυτές ας είναι καλά το 2 του πατέρα μου... Smile ). Σε αυτό όμως δεν έχει να κάνει ο κινητήρας....
puntoelx16v - 20/7/2009, 01:43
Θέμα δημοσίευσης:
αν και το turbo εχει αλλη χαρη ψηφιζω με επιφυλαξη,ατμοσφαιρα.......τρομερος ηχος και αισθηση στις ψηλες στροφες του κινητηρα...
Hil - 20/7/2009, 23:50
Θέμα δημοσίευσης:
θα συμφωνήσω... ωραίο και το vvvtttssss αλλά ωραίος και ο ήχος
του κόφτη ή γενικά ψηλά!!!!
splitapsou - 21/7/2009, 16:11
Θέμα δημοσίευσης:
για εμένα πάντος η ατμόσαιρα δεν παίζετε!!! δες Μ3 ακόμα κια το πρώτο με τα 200 μ@μ@ει!!! ειδικά από 5500 έως κόφτη!!!!
axpower - 21/7/2009, 16:24
Θέμα δημοσίευσης:
Δε μπορει να ειναι τυχαιο οτι κορυφαια μοντελα πορσε και φεραρι και λαμποργκινι ειναι ατμοσφαιρικα.Εξαλλου την αποκριση του γκαζιου μιας καλης ατμοσφαιρας κανενα τουρμπισιο δε μπορει να την πλησιαση.
Adonis - 23/7/2009, 16:56
Θέμα δημοσίευσης:
Εκτός και αν το ατμοσφαιρικό είναι vag (ηλεκτρονικό γκάζι γ.τ.π. )και το τούρμπο ο,τιδήποτε άλλο!!!! Razz Razz Razz Razz
opterios - 23/7/2009, 20:56
Θέμα δημοσίευσης:
axpower Έγραψε:
Δε μπορει να ειναι τυχαιο οτι κορυφαια μοντελα πορσε και φεραρι και λαμποργκινι ειναι ατμοσφαιρικα.Εξαλλου την αποκριση του γκαζιου μιας καλης ατμοσφαιρας κανενα τουρμπισιο δε μπορει να την πλησιαση.


Αν και είμαι μεγάλος fan της ατμόσφαιρας, αυτό δεν είναι και τόσο δυνατό επιχείρημα, καθότι υπάρχουν επίσης αρκετά κορυφαία supercars που είναι υπερτροφοδοτούμενα.

Πάντως, για μένα, το λάθος που γίνεται τις περισσότερες φορές στη "σύγκριση" μεταξύ των δύο, είναι ότι οι περισσότεροι σκέφτονται ότι το Χ ατμοσφαιρικό είναι πολύ πιο γαμάτο με μια τουρμπίνα.

Αν όμως θέλουμε να κάνουμε σωστή σύγκριση, τότε θα πρέπει να συγκρίνουμε δύο αυτοκίνητα που έχουν την ίδια αναλογία κιλών ανά ίππο. Πχ. αν είναι να έχεις ένα αμάξι 300 άλογα, γιατί να μην είναι 300 ατμοσφαιρικά; Cool
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Powered by phpBB2 Plus and Kostenloses Forum based on phpBB