TARMAC

F1 - Η Bridgestone σχεδιάζει πιο μικρά εμπρός ελαστικά για 2010

MAXRISTOS - 24/4/2009, 11:57
Θέμα δημοσίευσης: Η Bridgestone σχεδιάζει πιο μικρά εμπρός ελαστικά για 2010
Η Bridgestone σκοπεύει να παρουσιάσει ελαστικά μικρότερου μεγέθους (τόσο όσον αφορά το πλάτος του πέλματος αλλά και το πάχος του προφίλ) στον εμπρός άξονα των μονοθεσίων την επόμενη χρονιά, έτσι ώστε να ταιριάζουν καλύτερα στα χαρακτηριστικά συμπεριφοράς των οχημάτων.

Παρά το ότι φέτος πραγματοποιήθηκε η μετάβαση από τα ελαστικά με αυλακώσεις στα σλικ, οι διαστάσεις τους σε αμφότερους τους άξονες παρέμειναν οι ίδιες. Η συμπλήρωση της ίδιας ποσότητας γόμας σε αμφότερους τους άξονες, έδωσε στα εμπρός ελαστικά (λόγω του μικρότερου πλάτους του πέλματός τους) περισσότερη πρόσφυση αναλογικά, σε σύγκριση με τα πίσω, προκαλώντας περισσότερη υπερστροφή στην οδηγική συμπεριφορά των φετινών μονοθεσίων.

Το γεγονός αυτό απαιτεί κατανομή βαρών περισσότερο κεκλιμένη προς τον εμπρός άξονα σε σχέση με προηγούμενα χρόνια, για να επιτευχθεί το ιδανικό ζύγισμα και αυτή είναι μια ιδιαίτερα δύσκολη αποστολή όταν χρησιμοποιείται KERS, το οποίο προσθέτει 20-30 κιλά στο πίσω μέρος. Το γεγονός αυτό έχει απαγορεύσει στον Robert Kubica, ο οποίος επειδή είναι από τους υψηλότερους οδηγούς του grid, είναι και από τους βαρύτερους, να χρησιμοποιήσει το KERS της BMW Sauber στους τρεις πρώτους αγώνες της σεζόν, σε αντίθεση με τον πιο μικρόσωμο team mate του, Nick Heidfeld.

Eπίσης, το 2010 θα διαφοροποιηθεί και η σύσταση των γομών των ελαστικών, λόγω της απαγόρευσης των ανεφοδιασμών. Η Bridgestone είχε προτείνει από το 2008 την υιοθέτηση μικρότερων ελαστικών στον εμπρός άξονα για να επιτευχθεί ζύγισμα παρόμοιο με αυτό των προηγούμενων ετών, ωστόσο η πρότασή της απορρίφθηκε από τις ομάδες, διότι είχαν ήδη ξεκινήσει την εξέλιξη των καινούργιων τους μονοθεσίων και μια τέτοια αλλαγή θα άλλαζε τελείως την αεροδυναμική συμπεριφορά τους, κάνοντας άχρηστη όλη την εργασία που είχε διεξαχθεί στην αεροδυναμική σήραγγα μέχρι εκείνη τη στιγμή.

Στις δοκιμές εξέλιξης του χειμώνα, έγιναν δοκιμές με ελαστικά που είχαν μικρότερο πλάτος πέλματος, το οποίο έδινε στα μονοθέσια καλύτερο ζύγισμα από αυτά που χρησιμοποιούνται φέτος. Αλλά το πλάτος τους δεν ήταν αρκετά μικρό, διότι την επόμενη σεζόν όλα τα μονοθέσια αναμένεται να χρησιμοποιούν KERS και η Bridgestone κλήθηκε να λάβει και αυτό τον παράγοντα υπΆ όψη της.

Συνεπώς, η Bridgestone έχει προτείνει τη χρήση ενός ακόμα πιο στενού εμπρός ελαστικού. Η ιαπωνική εταιρία απέκλεισε το ενδεχόμενο πλάτυνσης των πίσω ελαστικών, για λόγους κόστους, καθώς μια τέτοια αλλαγή θα απαιτούσε καινούργια μηχανήματα κατασκευής τους στο εργοστάσιό της, όπου ακόμα υπάρχουν τα μηχανήματα που χρησιμοποιούνταν το 1997 για την κατασκευή των στενών, σλικ εμπρός ελαστικών εκείνης της σεζόν.
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Powered by phpBB2 Plus and Kostenloses Forum based on phpBB