TARMAC

Τεχνικά Θέματα - Πιέσεις Ελαστικών

Jimmy_Caesar - 20/10/2008, 10:32
Θέμα δημοσίευσης: Πιέσεις Ελαστικών
Πιο εξειδικευμένη τεχνική συζήτηση για τις πιέσεις των ελαστικών στις διάφορες πίστες και στο δρόμο.
splitapsou - 20/10/2008, 13:00
Θέμα δημοσίευσης:
λοιπόν η επισκόπηση είναι εύκολη, δεν βγαίνει άκρη... :Ρ
splitapsou - 20/10/2008, 18:45
Θέμα δημοσίευσης:
δείτε αυτό ίσω βοηθήσει...

http://www.tirerack.com/tires/tiretech/techpage.jsp?techid=58
a_spyros - 19/11/2008, 21:02
Θέμα δημοσίευσης:
Παραθέτω κι άλλο ένα λινκ. Νομίζω είναι αρκετά κατατοπιστικό

http://www.turnfast.com/tech_handling/handling_pressure3

Αν προσέξετε, θα δείτε ότι προτείνει οι αρχικές πιέσεις που προτείνει για πίστα (απ' τις οποίες στη συνέχεια γίνεται το fine tuning) είναι 5 psi χαμηλότερα απ' τις πιέσεις που χρησιμοποιούμε στο δρόμο (αυτές που προτείνει ο κατασκευαστής).
j.k - 20/11/2008, 19:42
Θέμα δημοσίευσης:
Αν ξεκινήσεις με τέτοιες πιέσεις σε βλέπω να τορνίρεις τις ζάντες σου σε κάθε στροφή ή και να ξεζαντάρεις για πλάκα. Μην ξεχνάς ότι αυτό που εμείς έχουμε για πίστα δεν έχει σχέση με τις πραγματικές πιστες (εκτός φυσικά από τις Σέρρες)
a_spyros - 20/11/2008, 20:38
Θέμα δημοσίευσης:
Γενικά για την περίπτωση autocross στο παραπάνω λινκ λέει ότι θα πρέπει να ξεκινάς με πιο ψηλές πιέσεις απ' ότι στην περίπτωση κανονικού αγώνα, αλλά και πάλι προτείνει οι πιέσεις να είναι γύρω στα 2 psi χαμηλότερες απ' ότι προτείνει ο κατασκευαστής.

Απ ότι κατάλαβα το σκεπτικό είναι ότι ο κατασκευαστής προτείναι μια συγκεκριμένη πίεση για κρύα λάστιχα λαμβάνοντας υπόψη ότι με οδήγηση δρόμου η πίεσή τους θα αυξηθεί 3-4 psi ώστε να φτάσει στη θερμοκρασία όπου το ελαστικό παρουσιάζει το μέγιστο συντελεστή τριβής. Συνεπώς ως γενικό κανόνα λέει ότι στην αγωνιστική οδήγηση όπου τα λάστιχα ζεσταίνονται περισσότερο, θα πρέπει να αρχίζουμε με χαμηλότερες πιέσεις.

Αν ξέρουμε τη θερμοκρασία στην οποία το ελαστικό παρουσιάζει μέγιστη πρόσφυση, θα πρέπει να βρούμε σε τι πίεση αντιστοιχεί αυτή για κάθε ελαστικό για μία συγκεκριμένη πίστα (καθώς οι αντίστοιχες πιέσεις θα διαφέρουν ανάλογα με τη διάρκεια των sessions και τη χάραξη της πίστας) και στη συνέχεια να βασιστούμε σε μετρήσεις θερμοκρασίας για fine tuning.

Πρακτικά για trackdays στο Καρτόδρομο όπου κάθεσαι μέσα 5 γύρους ίσως να χρειάζεται να ξεκινήσεις και με μεγαλύτερη πίεση απ' αυτή που προτείνει ο κατασκευαστής, για να φτάσεις στην ιδανική θερμοκρασία. Πάντως το πάνω λινκ το έβαλα γιατί νομίζω ότι βοηθάει αρκετά στο να βγουν κάποια συμπεράσματα απ' τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου ακόμα κι αν δε διαθέτει κάποιος πυρόμετρο. Και για να μην πάμε έτσι στα τυφλά Wink
Jimmy_Caesar - 20/11/2008, 20:55
Θέμα δημοσίευσης:
Σπύρο η πίεση είναι ένα θέμα απόλυτα εξατομικευμένο στο ελαστικό και το αυτοκίνητο που το φορά.
Οι πιέσεις που αναφέρει ο κατασκευαστής (θα έπρεπε να) είναι για τα ελαστικά που φορά το αυτοκίνητο όταν το αγοράζεις, και όχι για όλα τα ελαστικά που έχεις τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσεις. Υπάρχουν πάμπολλοι τύποι ελαστικών, με διαφορετικά χαρακτηριστικά για την κάθε διάσταση.
a_spyros - 21/11/2008, 10:34
Θέμα δημοσίευσης:
Συμφωνώ απόλυτα. Όμως η διαδικασία για να βρεις τις σωστές πιέσεις είναι η ίδια για όλα τα ελαστικά, έτσι δεν είναι; Οπότε γύρω απ' αυτό θα έπρεπε να συζητάμε. Το τι πιέσεις θα χρησιμοποιήσει καθένας χωριστά εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, οπότε δεν έχει νόημα να συζητάμε μεμονωμένες περιπτώσεις.
Από 'κεί και πέρα νομίζω ότι είναι καλό να υπάρχουν στο forum μαζεμένες οι πηγές που περιέχουν γενικά guidelines για το στήσιμο του αυτοκινήτου.
a_spyros - 1/12/2008, 15:51
Θέμα δημοσίευσης:
Άλλα 2 links, ιδιαίτερα χρήσιμα γι' αυτούς που καταφεύγουν σε plus-sizing


Air Pressure/Load Adjustment for High Speed Driving

και

Falken Tire Manager
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Powered by phpBB2 Plus and Kostenloses Forum based on phpBB