TARMAC

Τεχνικά Θέματα - Τι ειναι και πως δουλευει η wastegate :

MAXRISTOS - 12/3/2008, 19:33
Θέμα δημοσίευσης: Τι ειναι και πως δουλευει η wastegate :
Χωρις τη wastegate ο ποσοτητα της πιεσης που δημιουργει ενας υπερσυμπιεστης(τουρμπο) εξαρταται απο την πιεση και την ποσοτητα των καυσαεριων του κινητηρα.Αυτο συμβαινει γιατι η η πιεση του τουρμπο διαφερει αναλογα με τις στροφες του κινητηρα.Αυτο πρακτικα σημαινει πως οταν μια μηχανη φτανει στο οριο περιστροφων της(κοφτες) τοσο μεγαλυτερη πιεση θα δημιουργειται απο τον υπερσυμπιεστη κατι που φυσικα δε θελουμε.Το προβλημα ειναι πως οι μηχανες μπορουν να δεχτουν μονο ενα ευρος συγκεκριμενων πιεσεων,ενω οι απλες ατμοσφαιρικες μηχανες αν τουρμπιστουν χωρις να αλλαχθουν τα εμβολα και ο στοκ εξοπλισμος δε μεγιστο που θα μπορουσαν να δουλεψουν θα ηταν περιπου μεχρι 0.7 μπαρ.
Ετσι για να μειωσουμε τη πιεση αναπτυσεται στον υπερσυμπιεστη και που θα μπει στο μοτερ μας,η wastegate παιζει το ρολο πορτας που αφηνει μονο μια συγκεκριμενη ποσοτητα αερα να υπερσυμπιεστει απο το τουρμπο.Οσο η μηχανη ανεβαζει στροφες και παραγει περισσοτερα καυσαερια ανοιγει και τα εκτονωνει στο περιβαλλον...
Το ονομα της οπως θα καταλαβατε πιο πανω προερχεται απο την ιδιοτητα της...its a gate to carry away waste.Για να ρυθμιζετε ποτε μια wastegate θα ανοιγει χρειαζεται ενα boost controler.
Υπαρχουν 2 τυποι wastegate...η μια απο κατω ειναι η εσωτερικη(internal)
που απο μονη της ειναι στανταρ μερος της τουρμπινας απο μονη της
Image

ενω υπαρχει και η εξωτερικη wastegate (external) που σε αντιθεση με την εσωτερικη ειναι ενα ξεχωριστο κομματι της τουρμπινας οπως αυτη
Image

σε εφαρμογες με υψηλες πιεσεις και ιπποδυναμεις χρησιμοποιουμε την εξωτερικη ενω σε σχετικα απλες εφαρμογες ταιριαζει καλυτερα η εσωτερικη
Ωστοσο τα περισσοτερα συστηματα δουλευουν καλυτερα με εξωτερικη wastegate ενω ειναι ιδανικη για πιεσεις 1.6-2 bar!!

Image

Image

Image

Image
_-MaNo$-_ - 13/3/2008, 22:24
Θέμα δημοσίευσης:
Αυτη πρεπει να ειναι τουρμπινα απο punto η uno και μαλιστα με πολυ φτωχο μειγμα και αποτι διακρινο πρεπει να εχει και τα ραγισματακια της, για να μην πω οτι μπορει να παιζει και ο αξονας RazzRazz Και αν το σκεφτουμε λογικα αυτη ειναι η μαμα τουρμπινα του Χρηστου που την εσπασε και μετα κοτσαρε τιν Τ25 RazzRazzRazz
MAXRISTOS - 15/3/2008, 02:01
Θέμα δημοσίευσης:
_-MaNo$-_ Έγραψε:
Αυτη πρεπει να ειναι τουρμπινα απο punto η uno και μαλιστα με πολυ φτοχω μειγμα και αποτι διακρινο πρεπει να εχει και τα ραγισματακια της, για να μην πω οτι μπορει να παιζει και ο αξονας RazzRazz Και αν το σκεφτουμε λογικα αυτη ειναι η μαμα τουρμπινα του Χρηστου που την εσπασε και μετα κοτσαρε τιν Τ25 RazzRazzRazz


Σωστός...είναι απο uno η τουρμπίνα, και το αποτελεσμά της ήταν, ακρίβως αυτό που ανέφερες.Μόνο που την φορούσα στο προηγούμενο αυτοκινητό μου ,punto 8v, 1242cc,, mk2b και απο 60άλογα το χα φτάσει στα 136άλογα με πίεση 1,6bar.....Βλέπεις πειραματιζόμουν... Laughing
siiiii - 5/11/2008, 21:46
Θέμα δημοσίευσης:
χρηστο εισαι απεχτος Laughing και που να βλεπατε εκεινο το πουντο
splitapsou - 5/11/2008, 22:29
Θέμα δημοσίευσης:
είμαι αντίθετος με την χρήση της σε στοκ αυτοκίνητα ή αυτοκίνητα που δεν είναι αναγκαία λόγω της μόλυνσης που προέρχεται από τα καυσαέρια που βγάζει και δεν περνάνε από καταλύτη.
Bax - 7/11/2008, 02:27
Θέμα δημοσίευσης:
Η wastegate είναι ένα απλο bypass της τουρμπίνας... Το άν θα την αφησεις χύμα (screamer pipe) ή θα την γυρίσεις στην εξάτμιση πρίν τον καταλύτη εξαρτάται από σένα...
Δεν έχει καμία σχέση με μόλυνση περιβάλλοντος...
splitapsou - 7/11/2008, 07:42
Θέμα δημοσίευσης:
ναι αλλά οι περισσότεροι το αφήνουν χύμα....
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Powered by phpBB2 Plus and Kostenloses Forum based on phpBB