TARMAC

F1 - Ανακατατάξεις στη Honda

MAXRISTOS - 9/3/2008, 12:21
Θέμα δημοσίευσης: Ανακατατάξεις στη Honda
H ομάδα της Honda θα πραγματοποιήσει σημαντικές ανακατατάξεις στα υψηλόβαθμα στελέχη της, με τον γενικό μάνατζερ του αγωνιστικού τμήματος της ιαπωνικής εταιρίας, Yasuhiro Wada να αποχωρεί.

H ομάδα της Honda θα πραγματοποιήσει σημαντικές ανακατατάξεις στα υψηλόβαθμα στελέχη της, με τον γενικό μάνατζερ του αγωνιστικού τμήματος της ιαπωνικής εταιρίας, Yasuhiro Wada να αποχωρεί.

Ο 56χρονος Wada κατείχε το πόστο αυτό από το 2000 και προσήλθε στην ομάδα της Formula 1 το 2005, όταν η Honda αύξησε σημαντικά τη συμβολή της στην ομάδα της BAR την οποία αγόρασε τον επόμενο χρόνο, κάνοντας τις υπευθυνότητές να επεκταθούν. Από τότε συνεργάζεται στενά με τον γενικό διευθυντή της ομάδας, Nick Fry, ενώ αποτέλεσε την κινητήρια δύναμη πίσω από την απόφαση της Honda να δημιουργήσει τη Super Aguri.

Από τις αρχές Απριλίου, ο Yasuhiro Wada θα παραχωρήσει τα καθήκοντά του στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, για να γίνει γενικός μάνατζερ του τμήματος δημοσίων σχέσεων της αυτοκινητοβιομηχανίας της Honda στην Ιαπωνία. Το Grand Prix της Αυστραλίας λέγεται ότι θα αποτελέσει τον τελευταίο του αγώνα στη θέση του γενικού μάνατζερ του αγωνιστικού τμήματος της Honda.

Oι λόγοι για την άμεση μετακίνηση του Wada δεν έχουν γίνει γνωστοί, αν και αυτή θα συμβεί έπειτα την ιδιαίτερα απογοητευτική σεζόν του 2007 και την προσπάθεια ανανέωσης της ομάδας έπειτα από την πρόσληψη του Ross Brawn.

Ένας υπεύθυνος Τύπου της Honda, ανέφερε ότι η κίνηση αυτή συμβαδίζει με τη φιλοσοφία της εταιρίας να μεταθέτει τους υπαλλήλους της κυκλικά σε διαφορετικά τμήματα.



Ανέφερε επίσης, ότι αντικαταστάτης του Wada στη θέση του γενικού μάνατζερ του αγωνιστικού τμήματος της Honda θα είναι ο Keita Muramatsu, ο οποίος μέχρι τώρα ασχολούταν με δραστηριότητες της Honda στην Ιταλία. Περαιτέρω αλλαγές θα πραγματοποιηθούν και στη διοίκηση του αγωνιστικού τμήματος της Honda στην Ιαπωνία, με τον επικεφαλής λειτουργιών Hiroshi Oshima να αναλαμβάνει επιπλέον το πόστο του διευθύνοντος στελέχους με ευθύνη για το μηχανοκίνητο αθλητισμό και τις επιχειρήσεις πίστας. Αμφότεροι οι Fry και Brawn θα αναφέρονται στον Oshima.

Εντωμεταξύ, αναφέρεται ότι ο επικεφαλής σχεδιαστής της, Kevin Taylor αποχωρεί από την ομάδα, καθώς δεν ήταν ευχαριστημένος από την έλευση του νέου βοηθού τεχνικού διευθυντή Jorg Zander. Θα έχει ενδιαφέρον να διαπιστωθεί πως θα διαχειριστεί την κατάσταση ο Ross Brawn και αν θα υπάρξει αντικαταστάτης του Taylor, ή αν θα αναλάβει μόνος του ο Zander το τμήμα σχεδιασμού.

Παράλληλα, η ομάδα ολοκλήρωσε το πρόγραμμα χειμερινών δοκιμών, όντας η μόνη ομάδα που πραγματοποίησε την εβδομάδα αυτή ένα τριήμερο τεστ στην πίστα της Jerez, με του τρεις πιλότους της να καλύπτουν συνολικά πάνω από 2.670 χλμ. Εντούτοις, οι ισχυροί άνεμοι απαγόρευσαν την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων για την αξιολόγηση του καινούργιου αεροδυναμικού πακέτου που παρουσίασε μακριά από τα αδιάκριτα μάτια. Η ομάδα εκτίμησε την καινούργια αεροδυναμική ως ένα βήμα προς τα εμπρός με τον Alex Wurz να αναφέρει ότι προσφέρει καινούργιες προοπτικές στην επιλογή στησίματος και χρησιμοποιεί καλύτερα τα ελαστικά. Εντούτοις, ο Jenson Button προειδοποιεί ότι παραμένει ρεαλιστική όσον αφορά τις επιδόσεις της.



Επιπλέον, η Honda έχει να επιλύσει και το πρόβλημα βιωσιμότητας της ομάδας της Super Aguri. Οι συζητήσεις του προηγούμενου Σαββατοκύριακου μεταξύ του Aguri Suzuki και της Honda οδηγήθηκαν σε αδιέξοδο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, εξετάζονται δυο προτάσεις. Η μια αφορά της πλειονότητας των μετοχών της Super Aguri από τη βρετανική συμβουλευτική εταιρία Magma Group, την οποία διοικεί ο πρώην επικεφαλής της Ford στην Ευρώπη, Martin Leach. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο 49χρονος Leach αναγκάστηκε να παρατήσει την αγωνιστική καριέρα του ως οδηγός στα πρώτα της στάδια (Formula Ford 2000), λόγω ρευματοειδούς αρθρίτιδας. Ενόσω βρισκόταν στη Ford (όπου βρέθηκε να συνεργάζεται με τον Nick Fry), είχε ενεργό ρόλο στην παροχή κινητήρων στη Jordan το 2003 και το 2004 και υποστήριξε τις προσπάθειες της αμερικάνικης εταιρίας στη Formula 1 με την ομάδα της Jaguar. Έπειτα, ο Leach προσλήφθηκε από τον επικεφαλής της Fiat, Giuseppe Morchio για να διοικήσει τη Ferrari και τη Maserati, κίνηση στην οποία αντιτάχθηκε επιτυχώς ο Luca di Montezemolo, γεγονός που οδήγησε στον ορισμό του Jean Todt ως διοικητή ολόκληρης της εταιρίας της Ferrari και τον Leach να διοικεί τη Maserati έως ότου αυτή κατέληξε στα χέρια της Alfa Romeo το 2005. Τότε, ο Βρετανός ίδρυσε την Magma, η οποία αγόρασε την Menard Engineering, δηλαδή το μετονομασμένο TWR Group, συμπεριλαμβανομένων των πρώην εγκαταστάσεων της Arrows στο Leafield της Βρετανίας, όπου στεγάζεται αυτή τη στιγμή η ομάδα της Super Aguri! Πηγές θέλουν εκπρόσωπους της Magma να έχουν ταξιδέψει στην Ιαπωνία έτσι ώστε να παρουσιάσουν την πρότασή τους στη Honda, η οποία φαίνεται ότι συμφωνεί. Εντούτοις, λέγεται ότι ο Aguri Suzuki διαφωνεί με τους όρους της Magma και υποστηρίζει τη σύναψη συμφωνίας με Ιάπωνες επενδυτές, την οποία όμως δεν επικροτεί η Honda.

Παρά τις πληροφορίες αυτές, η ομάδα εκφράζει την αισιοδοξία της ότι οι προετοιμασίες της για τη σεζόν βαίνουν καλώς. Η ομάδα έχει προετοιμάσει την SA08A (η οποία αποτελεί μια αναβαθμισμένη για να πληροί τους φετινούς κανονισμούς έκδοση της περυσινής Honda RA107) για το Grand Prix της Αυστραλίας.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Super Aguri, Daniel Audetto, ανέφερε ότι οι διαπραγματεύσεις για την εξαγορά της ομάδας θα είχαν τελειοποιηθεί εντός της εβδομάδας που βαίνει προς το τέλος της, ωστόσο καμία επίσημη ανακοίνωση δεν έχει πραγματοποιηθεί ακόμη…
Jimmy_Caesar - 5/12/2008, 20:51
Θέμα δημοσίευσης:
H Honda ανακοίνωσε ότι αποσύρεται από την F1.
Με μια ενδιαφέρουσα ανακοίνωση επισήμανε την οικονομική κρίση που υπάρχει και στο δικό της σπιτικό, και κατέληξε πως δεν θα ακολουθήσει το πρωτάθλημα, τουλάχιστον για το 2009.
Η αρχή έγινε. Μήπως θα βρεθούν κι άλλες?
manolis - 6/12/2008, 13:41
Θέμα δημοσίευσης:
Jimmy_Caesar Έγραψε:
Η αρχή έγινε. Μήπως θα βρεθούν κι άλλες?


Εχω ακουσει οτι θα ακολουθησουν και αλλες....
MAXRISTOS - 20/2/2009, 00:55
Θέμα δημοσίευσης:
Με έξι εβδομάδες να απομένουν για την έναρξη της σεζόν, το μέλλον της τέως γνωστής ως Honda ομάδας δεν είναι ακόμα εξασφαλισμένο και παρά την αισιοδοξία των ιθυνόντων της, δεν υπάρχει καμία απτή –ακόμα- εγγύηση ότι τα μονοθέσιά της θα δώσουν το παρών στην εκκίνηση της Μελβούρνης…

Η αυτοκινητοβιομηχανία της Honda παραδέχθηκε ότι το ενδεχόμενο να αναγκαστεί να κλείσει την ομάδα είναι ακόμα πολύ πιθανό. Aπό την ανακοίνωση της ιαπωνικής εταιρίας το Δεκέμβριο ότι αποχωρεί από τη Formula 1, οι ιθύνοντες της βασιζόμενης στο Brackley ομάδας, προσπαθούν να βρουν αγοραστή.

Σύμφωνα με αναφορές, μεταξύ των ενδιαφερόμενων για την αγορά της ομάδας συγκαταλέγεται και ο όμιλος Virgin, του Richard Branson, o οποίος ως οπαδός του σπορ έχει παρευρεθεί σε αρκετά Grand Prix, αν και η εταιρία του ποτέ δεν επένδυσε μεγάλα ποσά σε χορηγία στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. H Virgin ειδικεύεται στον ταξιδιωτικό και ψυχαγωγικό τομέα καθώς και καθώς και σε προϊόντα lifestyle, έχοντας επεκτείνει τη λειτουργία της σε πολλαπλούς τομείς: δισκογραφία, κινηματογράφο, παιχνίδια, αεροπορική, ξενοδοχεία, ραδιοφωνικούς σταθμούς, βιβλία, κόλα, βότκα, τρένα, καλλυντικά, κινητά τηλέφωνα, πρόσβαση στο internet καθώς και ταξίδια στο… διάστημα! Δεδομένου του ότι η αεροπορική εταιρία του ομίλου, η Virgin Atlantic δεν βρίσκεται στην καλύτερη των καταστάσεων, αυτή η είσοδος στη Formula 1 δε θα φαινόταν λογική, πέραν της απλής προβολής της εταιρίας. Ωστόσο, η σχετικά πρόσφατη -του 2006- ανακοίνωση του Branson ότι έχει επενδύσει 1 δισεκατομμύριο δολάρια μέσω της εταιρίας Virgin Fuel, η οποία θα ειδικεύεται σε εναλλακτικά καύσιμα για αυτοκίνητα και αεροπλάνα, συνιστά ότι η Formula 1 θα μπορούσε να αποτελέσει ιδανική πλατφόρμα για την προώθηση της ιδέας.

Παρά τις αναφορές αυτές, εκτιμάται ότι η λύση που προωθούν οι ιθύνοντες της ομάδας είναι η αγορά της από τους ίδιους, χρησιμοποιώντας επιπλέον χρήματα από την Honda, το μερίδιο από τα εμπορικά δικαιώματα του σπορ και τη συνεισφορά των προσωπικών χορηγών του Bruno Senna (με κύριο τη βραζιλιάνικη εταιρία τηλεπικοινωνιών, Embratel), ο οποίος πιστεύεται ότι έχει υπογράψει ήδη συμβόλαιο με την ομάδα, για να πλαισιώσει τον Jenson Button.

Ο Ecclestone πάντως είναι υπέρ της αγοράς της ομάδας από την Virgin, δηλώνοντας ότι ο Branson αποτελεί ακριβώς τον τύπο ανθρώπου που θέλει ο ίδιος στη Formula 1.

To ζήτημα είναι όμως ότι οι αποφάσεις για το μέλλον της ομάδας θα πρέπει να ληφθούν εντός των επόμενων ημερών, καθώς η Mercedes έχει θέσει προθεσμία –η οποία σύμφωνα με αναφορές λήγει τη Δευτέρα, 23 Φεβρουαρίου- για την πρώτη πληρωμή για την παροχή των κινητήρων της. Η Mercedes θέλει να έχει εγγυήσεις ότι η ομάδα του Brackley θα έχει κατά τη διάρκεια της σεζόν τα απαιτούμενα χρήματα για τη διεκπεραίωση της συμφωνίας, το κόστος της οποίας φημολογείται ότι ξεπερνάει τα 8 εκατομμύρια ευρώ.

Παράλληλα, αναφέρεται ότι η προθεσμία για το διοικητικό συμβούλιο της αυτοκινητοβιομηχανίας της Honda να εγκρίνει κάποια συμφωνία πώλησης λήγει στις 28 Φεβρουαρίου

Η ομάδα, συνεχίζει να προετοιμάζεται για τη σεζόν του 2009, με τον διευθυντή της, Ross Brawn, να παρέχει μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου εγγυήσεις στο προσωπικό ότι θα αγωνιστεί στην Αυστραλία. Ωστόσο, η κατασκευή των μονοθεσίων θα πρέπει να ξεκινήσει αυτές τις ημέρες και αυτή η εργασία δε μπορεί να ολοκληρωθεί αν δεν έχει εξασφαλιστεί η προμήθεια κινητήρων. Η απόφαση πρέπει να ληφθεί άμεσα, αν η ομάδα δε θέλει να βρει τον εαυτό της να πληρώνει για έναν κινητήρα που δε μπορεί να χρησιμοποιήσει…

Εντωμεταξύ, η βραζιλιάνικη πετρελαϊκή εταιρία Petrobras εξήγγειλε ότι δεν πρόκειται να αποτελέσει μέρος των σχεδίων διάσωσης της ομάδας του Brackley, αποσύροντας τη χορηγία (αξίας 10 εκατομμυρίων δολαρίων) που υπέγραψε στο τέλος του περασμένου έτους με τη Honda (αφήνοντας την Williams, έπειτα από 10ετή συνεργασία μαζί της) και ανακοινώνοντας την αποχώρησή της από τη Formula 1 (χωρίς να αποκλείσει τη μελλοντική επιστροφή της…) καθώς αυτό που την ενδιαφέρει είναι η τεχνική πρόκληση που προσφέρει το σπορ και όχι η διαφημιστική προβολή. Με όλους του κατασκευαστές κινητήρων να έχουν ήδη προμηθευτές καυσίμων και λιπαντικών, κάτι τέτοιο ήταν αδύνατο για το 2009. Επίσης, η Petrobras διέψευσε τις φήμες που την ήθελαν να υποστηρίζει οικονομικά τον Bruno Senna, εξαγγέλλοντας ότι η χορηγία οδηγών ποτέ δε συμπεριλαμβανόταν στην πολιτική της εταιρίας της.

Την ίδια στιγμή, ο Senna δήλωσε ότι δε θα είχε κανένα παράπονο αν έκανε το ντεμπούτο του με την ομάδα στη Βραζιλία, παρά το γεγονός ότι δε θα είχε τη δυνατότητα να κάνει δοκιμές με ένα μονοθέσιο Formula 1 πριν την έναρξη της σεζόν, ενώ την ίδια στιγμή, η ανταγωνιστικότητα της ομάδας, αν καταφέρει να αγωνιστεί, είναι δεδομένο ότι θα βρίσκεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα, λόγω των καθυστερήσεων και των ματαιώσεων που προκάλεσε στην εξέλιξη του μονοθεσίου της η αποχώρηση της Honda. O 25χρονος Βραζιλιάνος πιστεύει ότι θα πρέπει να αρπάξει οποιαδήποτε ευκαιρία του παρουσιαστεί να αγωνιστεί στη Formula 1, ακόμη και με μια μη ανταγωνιστική ομάδα, καθώς ενδέχεται να μην εμφανιστεί άλλη στο μέλλον…
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Powered by phpBB2 Plus and Kostenloses Forum based on phpBB