TARMAC

Τεχνικά Θέματα - Περι μπουζί

MAXRISTOS - 9/3/2008, 00:56
Θέμα δημοσίευσης: Περι μπουζί
Ο σπινθηριστής –ή μπουζί- είναι το βασικό εξάρτημα, το οποίο αναλαμβάνει να δώσει το «εναρκτήριο λάκτισμα» για την καύση του βενζινοκινητήρα. Επειδή όμως όλα τα μπουζί δεν είναι ίδια, ας προσέξουμε την επιλογή που θα κάνουμε ώστε να μην αντιμετωπίσουμε κάποιο δαπανηρό πρόβλημα…

Το μπουζί- είναι ένα εξάρτημα, που βρίσκεται στην κυλινδροκεφαλή και παράγει το σπινθήρα για την καύση του μείγματος (αέρα - βενζίνης), που βρίσκεται μέσα στον κύλινδρο. Διαθέτει δύο μονωμένα ηλεκτρόδια (ένα που βρίσκεται στον πυρήνα του και ένα εξωτερικά αυτού), τα οποία όμως δεν έρχονται σε επαφή μεταξύ τους, αφού τα χωρίζει μια απόσταση, το λεγόμενο "διάκενο". Το ρεύμα που παρέχει ο διανομέας στα μπουζί, δημιουργεί τη σπίθα μέσα σε αυτό το διάκενο. Το διάκενο αυτό μπορεί να είναι από 0,4 έως 1 χιλιοστό, ενώ ανάλογα με την καταπόνηση, μπορεί να καλυφθεί από κατάλοιπα καύσης, με αποτέλεσμα την ανεπάρκεια ρεύματος και άρα την κακή καύση. Τα μπουζί καθορίζονται από τον αριθμό των ακίδων τους, από το υλικό κατασκευής των ηλεκτροδίων, από τη θερμοκρασία λειτουργία τους και από το ύψος τους. Ένα μπουζί μπορεί να έχει από ένα έως και τέσσερα ηλεκτρόδια, ενώ όσο περισσότερα είναι αυτά, τόσο καλύτερη είναι η καύση.
Το υλικό κατασκευής των κοινών μπουζί είναι ο χαλκός, ενώ στην αγορά υπάρχουν και μπουζί πλατίνας και ιριδίου για βελτιωμένα αυτοκίνητα.

Τα μπουζί πλατίνας υπερέχουν των απλών, αφού παρουσιάζουν μικρότερη φθορά και δημιουργούν καλύτερη καύση, μέσω του ισχυρότερου σπινθήρα που παράγουν. Αυτά τα μπουζί διαρκούν για περισσότερα χλμ. από τα απλά, ενώ εξασφαλίζουν καλύτερη απόδοση και πιο οικονομικό χαρακτήρα.

Τα μπουζί ιριδίου είναι κατάλληλα για αυτοκίνητα με αυξημένες ιπποδυνάμεις και φθείρονται λιγότερο από τα υπόλοιπα, ενώ αντέχουν σε υψηλότερες θερμοκρασίες.

Τα μπουζί χωρίζονται σε θερμά ή ψυχρά, ανάλογα με τη δυνατότητά τους να απαγάγουν τη θερμότητα που δέχονται από την καύση. Το ψυχρότερο μπουζί μπορεί και απάγει μεγαλύτερο ποσοστό θερμότητας της κυλινδροκεφαλής και ενδείκνυται για βελτιωμένα αυτοκίνητα.
Τα θερμότερα μπουζί έχουν μεγαλύτερη επιφάνεια μονωτικού υλικού, με την απαγωγή της θερμότητας να γίνεται σε μεγάλο χρονικό διάστημα. Αυτά τα μπουζί δεν είναι κατάλληλα για πολύστροφους κινητήρες, αφού είναι επιρρεπείς στην παρουσία φαινομένων προανάφλεξης (πυράκια). Τέλος, το μήκος του μπουζί (μήκος σπειρώματος) δεν πρέπει να ξεφεύγει από εκείνο που ορίζει ο κατασκευαστής.

Πρέπει να ξέρουμε ότι στα μπουζί, η κατάσταση της ακίδας τους, μπορεί να υποδηλώσει πρόβλημα καύσης. Επίσης, η λάθος επιλογή μπουζί (όσον αφορά την θερμότητα) μπορεί να οδηγήσει σε καταστροφή τα έμβολα και όσο πιο δυνατός είναι ο κινητήρας, τόσο πιο ψυχρά μπουζί πρέπει να χρησιμοποιούνται. Τέλος, τα μπουζί 2, 3 ή 4 ακίδων έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.

Aξιζει να σημειωθει οτι υπαρχουν και μπουζι τιτανιου(βλεπε rover-mg) με ιδιοτητες(φανταζομαι) παραπλησιες των ιριδιου..
bril - 9/3/2008, 18:05
Θέμα δημοσίευσης:
Μπραβο φιλε, ωραια τα τεχνικα post σου.
MAXRISTOS - 9/3/2008, 18:13
Θέμα δημοσίευσης:
bril Έγραψε:
Μπραβο φιλε, ωραια τα τεχνικα post σου.


Σ ευχαριστώ Wink
MAXRISTOS - 10/3/2008, 01:07
Θέμα δημοσίευσης:
Image
acgt3 - 10/3/2008, 21:37
Θέμα δημοσίευσης:
εδω σε επιασα αδιαβαστο υπαρχει και αλλη μια αλειωση μπουζι θα ανεβασω φοτο μολις το βρω.
MAXRISTOS - 10/3/2008, 21:42
Θέμα δημοσίευσης:
acgt3 Έγραψε:
εδω σε επιασα αδιαβαστο υπαρχει και αλλη μια αλειωση μπουζι θα ανεβασω φοτο μολις το βρω.


Μετά χαράς Very Happy
acgt3 - 10/3/2008, 21:48
Θέμα δημοσίευσης:
περεπιπτοωτος προτεινω DENSO φθηνα και απο τα καλυτερα της αγορας.
MAXRISTOS - 10/3/2008, 22:00
Θέμα δημοσίευσης:
acgt3 Έγραψε:
περεπιπτοωτος προτεινω DENSO φθηνα και απο τα καλυτερα της αγορας.


Δοκίμασε και τα NGK laser platinum premium με κωδικος pfr7q.
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Powered by phpBB2 Plus and Kostenloses Forum based on phpBB