TARMAC

Τεχνικά Θέματα - Water Injection

MAXRISTOS - 24/2/2008, 11:10
Θέμα δημοσίευσης: Water Injection
Ένα από τα κυριότερα προβλήματα αξιοπιστίας και απόδοσης των βελτιωμένων κινητήρων είναι οι υψηλές θερμοκρασίες θαλάμου καύσης και η προανάφλεξη, τα «πειράκια». Οι τρόποι αντιμετώπισής τους είναι πολλοί, ωστόσο δεν εγγυώνται πάντα ούτε την αξιοπιστία ούτε την απόδοση και φυσικά ούτε ότι θα τη βγάλετε καθαρή και οικονομικά μ’ένα δύστροπο μοτέρ. Ωστόσο το water injection είναι ένα πρώτης τάξεως ασφαλιστικό μέτρο για τη θωράκιση του κινητήρα. Μη νομίζετε όμως ότι ο ψεκασμός νερού αποτελεί προνόμιο μόνο των υπερτροφοδοτούμενων!!! Είναι εξίσου ευεργετικός σε δυνατές ατμοσφαιρικές κατασκευές ακόμα και σε κινητήρες Diesel!!!!

Μία από τις βασικότερες αρετές του νερού είναι η υψηλή θερμοχωρητικότητά του γεγονός που το καθιστά πολύ καλό ψυκτικό μέσο. Από μόνο του το νερό ψύχει τον αέρα της εισαγωγής καθώς οι μικροσκοπικές του σταγόνες απορροφούν θερμότητα από αυτόν και καθιστά ευνοϊκότερες τις συνθήκες καύσης.
Όμως δεν είναι μόνο αυτή η λειτουργία του: το νερό είναι ένας πολύ ισχυρός αντικροτικός παράγοντας, και η παρουσία του στο καύσιμο μείγμα περιορίζει σημαντικά την τάση για αυτανάφλεξη. Επιπλέον ο ψεκασμός νερού ψύχει σημαντικά τα θερμικά καταπονούμενα μέρη, όπως τα έμβολα και οι βαλβίδες, ενισχύοντας την αξιοπιστία τους σε ακραίες συνθήκες λειτουργίας.

Ατμοσφαιρικός κινητήρας

Τα πολύ βελτιωμένα ατμοσφαιρικά μοτέρ, ιδίως αυτά που έχουν «άγριους» εκκεντροφόρους, χρειάζονται πολύ υψηλή συμπίεση και πολύ αβάνς για να αποδώσουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους. Αυτοί ακριβώς οι παράγοντες ευνοούν την προανάφλεξη, κυρίως σε υψηλούς ρυθμούς περιστροφής όπου οι άγριοι εκκεντροφόροι εκτοξεύουν τη δυναμική σχέση συμπίεσης στα ύψη. Ο ψεκασμός νερού μπορεί όχι μόνο να προστατεύσει τον κινητήρα από την προανάφλεξη, αλλά και να επιτρέψει την αύξηση της ισχύος του αφού χωρίς την απειλή της προανάφλεξης θα μπορέσει ο μηχανικός να αυξήσει ακόμη περισσότερο τη συμπίεση ή και το αβάνς.

Κατά πόσο η ύπαρξη νερού στο μείγμα θα μειώσει την απόδοση του αυτοκινήτου;
Με την ύπαρξη του νερού στο μείγμα, ενδεχομένως εκτοπίζεται ένα μέρος οξυγόνου. Στην πράξη το water injection δεν αλλοιώνει την απόδοση του μοτέρ αρκεί φυσικά η ποσότητα του νερού να μην είναι υπερβολική. Απεναντίας σε πολλές περιπτώσεις την ευνοεί, γιατί οι υδρατμοί δεν καίγονται και έτσι αυξάνουν την πίεση του θαλάμου καύσης στη φάση της εκτόνωσης(3ος χρόνος) με αποτέλεσμα να αυξάνεται η ροπή και άρα η ισχύς του κινητήρα.

Τurbo κινητήρας

Πρώτον, το water injection είναι ένα πρώτης τάξεως intercooler. To νερό απορροφά θερμότητα από το συμπιεσμένο αέρα, για να ψύξει περισσότερο τον κινητήρα μόλις μπει στους κυλίνδρους. Πέραν τούτου, το water injection ενισχύει τη δράση του υπάρχοντος intercooler, αναλαμβάνοντας υποστηρικτικό ρόλο. Ειδικά σε θερμά κλίματα ή σε συνθήκες καύσωνα, όπου τα intercoolers αέρα-αέρα τα βρίσκούν σκούρα επειδή ο θερμός περιβαλλοντικός αέρας μειώνει δραματικά το βαθμό απόδοσής τους και ο συμπιεσμένος αέρας κυριολεκτικά ζεματάει, ο ψεκασμός νερού μετά το intercooler αποκαθιστά τις θερμοκρασίες στην εισαγωγή.
Έτσι ο κινητήρας όχι μόνο προστατεύεται αλλά και διατηρεί ακλόνητη την ισχύ του. Επιπλέον το water injection μπορεί έμμεσα να αυξήσει την ισχύ ενός turbo κινητήρα: όσο καταπολεμούμε αποτελεσματικά την προανάφλεξη τόσο αποκτούμε την δυνατότητα να αυξήσουμε την πίεση υπερπλήρωσης άφοβα και με ασφάλεια. Το κυριότερο, μπορούμε μέχρι ενός σημείου να το επιτύχουμε χωρίς να μειώσουμε τη σχέση συμπίεσης, να βάλουμε ένα μεγαλύτερο intercooler ή να κάνουμε άλλες επεμβάσεις στον κινητήρα. Επίσης, στους turbo κινητήρες το water injection είναι ακόμη αποτελεσματικότερο σε ότι αφορά την ψύξη των εσωτερικών μερών:επειδή το μοτέρ καταναλώνει περισσότερο αέρα, μπορούμε να ψεκάζουμε περισσότερο νερό χωρίς να επιβαρύνουμε την απόδοση.

ERL AQUAMIST SYSTEM 1S
Αυτό είναι το πιο διαδεδομένο σύστημα water injection της αγοράς. Η καρδιά του είναι η αγωνιστική αντλία νερού υψηλής πίεσης και παροχής, η οποία αναλόγως του μπεκ και της τάσης τροφοδοσίας αναπτύσσει πιέσεις από 3,5 μέχρι πάνω από 10 bar με παροχή 250lt/hr. Η αντλία συνοδεύεται από μία έτοιμη καλωδίωση που περιλαμβάνει ρελέ 40Α και ασφάλεια 15Α, σωληνώσεις αναρρόφησης και παροχής , ένα φίλτρο νερού, μία πιεσοστατική βαλβίδα ενεργοποίησης της αντλίας και τρία μπεκ διαφορετικών διαμετρημάτων(0,6, 0,7 και 0,8 mm).
H συνδεσμολογία είναι απλή: η αντλία εντολοδοτείται από το ασφαλισμένο ρελέ, το οποίο ενεργοποιείται από την πιεσοστατική. Αυτή με τη σειρά της συνδέεται με το διακόπτη της μίζας, ώστε η τροφοδοσία της να διακόπτεται μαζί με τη λειτουργία του κινητήρα. Όταν η πίεση υπερπλήρωσης ξεπεράσει τη ρύθμιση της βαλβίδας(είναι προρυθμισμένη σε πίεση 10psi, μπορεί να ρυθμιστεί από το χρήστη σε πιέσεις από 3 ως 30psi, δηλαδή περίπου 0,2 ως 2bar), το κύκλωμα κλείνει και η αντλία αρχίζει να λειτουργεί. Το ψεκαζόμενο νερό σύντομα θα μετατραπεί σε πραγματική ομίχλη, αφού η ταχύτητα και η θερμοκρασία του αέρα στην εισαγωγή θα διασπάσουν περαιτέρω το αρχικό νέφος σε απειροελάχιστα σταγονίδια.


Κόστος water injection: κυμαίνεται μεταξύ 500 και 1500 ευρώ αναλόγως συστήματος, εφαρμογής, περιφερειακών και αξεσουάρ.
bril - 24/2/2008, 14:47
Θέμα δημοσίευσης:
Πολυ καλη μοντιφα!
Καπου ειχα διαβασει οτι στα τουρμπο μοτερ, ειναι καλο να το συνδεσεις πριν τo intercooler.
Kατι αντιστοιχο ειναι και το water spray, το οποιο ψεκαζει νερο πανω στο intercooler.
acgt3 - 24/2/2008, 19:17
Θέμα δημοσίευσης:
το water sprey θα εκανε δουλεια μονο εαν μπορεσεις να κρατησεις στον 1C τη θερμοκρασια καλυτερα πυροσβεστηρα αντι δοχειο νερου.
bril - 25/2/2008, 03:18
Θέμα δημοσίευσης:
aeh Say what?
_-MaNo$-_ - 25/2/2008, 12:03
Θέμα δημοσίευσης:
Το water spray δεν ειναι το ιδιο με το water injection, το water injection ειναι ενεση νεφους νερου μεσα στον θαλαμο καυσης για επιτευξη αυξησης ιπποδυναμης και μειωμενης θερμοκρασιας στον χωρο καυσης ενω το water spray ειναι καθαρα και μονο για να ψυχει το intercooler η, αναλογως το συστημα που θα χρησημοποιηθει, τις σωληνωσεις η ακομα και την εισαγωγη. Το ποσοστο ομως διαφορας αποδοσης του ενος συστηματος συγκριτικα με το αλλο ειναι τεραστιο. Βεβαια αν υπαρχουν τοποθετημενα και τα 2 συστηματα τοτε μιλαμε για οτι καλυτερο!
bril - 25/2/2008, 14:25
Θέμα δημοσίευσης:
Συμφωνω με τον απο πανω.
acgt3 - 26/2/2008, 07:21
Θέμα δημοσίευσης:
bril Έγραψε:
aeh Say what?



ειναι απλα τα πραματα ψεκαζεις πανω στο ic το υγρο του περοσβεστηρα και οχι νερο ειναι τεραστια η διαφορα θερμοκρασιας των 2 υγρων.


δεν εννοω κονεως

bril - 26/2/2008, 14:17
Θέμα δημοσίευσης:
Α ΟΚ, τωρα σε επιασα.
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Powered by phpBB2 Plus and Kostenloses Forum based on phpBB