TARMAC

DRIVING satisfACTION - Late braking

asyrigos - 4/1/2006, 20:40
Θέμα δημοσίευσης: Late braking
Μια που ξεκίνησε η νέα ενότητα, ας κάνω την πρώτη μου ερώτηση:

γιατί κάποιος να χρησιμοποιεί την τεχνική late braking και τι κερδίζει?

Ισως να έπρεπε να ξεκινήσω από το μύτι-τακούνι, αλλά μια που αυτό το έχω καταλάβει, αφήνω κάποιον άλλο να ανοίξει το topic.
platon - 4/1/2006, 21:00
Θέμα δημοσίευσης:
και τι είναι αυτό το "late braking" ?
fotis_rs2 - 5/1/2006, 13:02
Θέμα δημοσίευσης:
einai to braking liiiiigooo prin to "too late"........
Jason - 5/1/2006, 13:44
Θέμα δημοσίευσης:
fotis_rs2 Έγραψε:
einai to braking liiiiigooo prin to "too late"........

Laughing Laughing Laughing

Αν και καθε αλλο παρα ειδικος ειμαι,
νομιζω οτι εκμεταλευεσαι την μεταφορα φορτιου στον μπροστινο αξονα,
για να πετυχεις καλυτερη τοποθετηση.... ισως?

Εγω παλι το μυτι τακουνι ποτε δεν καταλαβα τι προσφερει
Βλάσης - 5/1/2006, 14:53
Θέμα δημοσίευσης:
Το θεμα εχει μια εξηγηση 300 σελιδων. Στο βιβλιο μου δεν θα ειναι 300 αλλα θα διαβασετε την εξηγηση του τι επηρεαζει τη προσφυση του αυτοκινητου.

Αλλα σε 2 προτασεις:

1) η προσφυση επηρεαζεται σημαντικα απο τη καθετη δυναμη στο τροχο

2) οσο μεγαλυτερη ειναι η καθετη δυναμη στο τροχο τοσο μεγαλωνει η προσφυση (εδω υπαρχουν καποια συνθετα θεματα αλλα κρατηστε αυτο μονον για τωρα)

οι περισσοτεροι οδηγοι δεν φρεναρουν σωστα (κανουν πολλα λαθη γενικοτερα αλλα αυτα ειναι ειδικο μαθημα αγωνιστικου φρεναρισματος) αλλα ενα απο αυτα ειναι το εξης΅:

επιβραδυνουν μεχρι να φτασουν την ταχυτητα εισοδου στην ευθεια πριν τη στροφη. μολις φτασουν αυτην τη ταχυτητα εισοδου σηκωνουν το ποδι απο το φρενο για να βαλουν τη ταχυτητα στο σασμαν και να ετοιμαστουν για την εισοδο στη στροφη.

Το σηκωμα αυτο του ποδιου απο το φρενο μειωνει σημαντικα τη προσφυση στους εμπρος τροχους διοτι :

στο φρενο πριν την ευθεια εχει φυγει βαρος απο πισω και εχει μεταφερθει με μορφη καθετης δυναμης εμπρος στους εμπρος τροχους. Ετσι εχουμε προσθετη προσφυση στους εμπρος τροχους. Ο οδηγος βλεπει το απεξ , ΑΦΗΝΕΙ το φρενο, παταει συμπλεκτη και στριβει.

Με το που αφηνει το φρενο ομως, το μεταφερθεν βαρος επιστρεφει στους πισω τροχους και εφοσον μειωνεται η καθετη δυναμη στους εμπρος τροχους μειωνεται αυτοματη και η εμπρος προσφυση.

Ο οδηγος ξαφνικα παρατηρει οτι χανει τη προσφυση εμπρος και το αυτοκινητο μουριαζει.

Με τη μεθοδο late braking διατηρουμε το φρεναρισμα και στο αρχικο κομματι εισοδου της στροφης ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΣΟΥΜΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΕΞΤΡΑ ΠΡΟΣΦΥΣΗ ΕΜΠΡΟΣ εκει που ακριβως τη χρειαζομαστε περισσοτερο (στην εισοδο της στροφης).

Απλα -εδω μπαινει η τεχνικη μυτι τακουνι- επειδη το δεξι ποδι τελος παντων πρεπει να αφησει το φρενο για να πατησει το γκαζι και να φτασουν οι στροφες του μοτερ εκει που πρεπει να ειναι με τη χαμηλοτερη σχεση, εχουμε προβλημα αριθμου ποδιων.

Εδω ο Ολισατεμπε εχει τριτο ποδι αλλα εμεις οι υπολοιποι κανουμε μυτι τακουνι.

Την απλη μεθοδο θα τη δουμε στη πιστα: Απλα στριβουμε λιγο το δεξι μας ποδι για να συνεχισουμε να παταμε το φρενο αλλα ταυτοχρονα να δωσουμε ενα μπλιπ στο γκαζι. Το μπλιπ θα παει τις στροφες στις 6000 περιπου και θα αρχισουν να πεφτουν. Οταν φτασουν εκει που πρεπει για να συγχρονιστει ο κινητηρας με τις στροφες του σασμαν (απο τους κινητηριους τροχους) τοτε καρφωνουμε τη ταχυτητα στο σασμαν.
Jason - 5/1/2006, 17:03
Θέμα δημοσίευσης:
Ε, λοιπον θα το πω και σε αυτο το forum...
Θελω υπογεγραμενο αντιτυπο του βιβλιου την πρωτη μερα κυκλοφοριας κιολας Razz
Βλαση Υου RULE!!!!

ΥΓ. Κατα προτιμηση με αφιερωση του τυπου "Για παντα δικος σας..." Laughing
asyrigos - 5/1/2006, 20:22
Θέμα δημοσίευσης:
Τώρα ας κάνουμε τα πράγματα λίγο ακόμα πιο δύσκολα, καθώς η Ζωή δεν είναι εύκολη και τα έχει και με άλλον....

Το λάστιχο ως γνωστόν είναι το σημείο επαφής του αυτοκινήτου με το δρόμο. Οσο πιο πολύ από αυτό πατάει στο δρόμο τόσο το καλύτερο (για αυτό μια καλή ευθυγράμμιση με αρνητικό κάμπερ και σωστή πίεση αέρα είναι πολύτιμα εργαλεία στον πόλεμο με το χρονόμετρο!). Ελα όμως που το άμοιρο ελαστικό έχει περιορισμένη πρόσφυση για να στρίψει, φρενάρει ή επιταχύνει. Για αυτό και στην ευθεία φρενάρεις πολύ πιο αποτελεσματικά από όταν είσαι μέσα στη στροφή και έχεις στριμένους τροχούς.

Η ισορροπία λοιπόν στο late braking είναι λεπτή! Εσύ θες να αργήσεις το φρενάρισμα ώστε η κάθετη δύναμη να αυξήσει την πρόσφυση αλλά μόλις αρχίζεις να στρίβεις το τιμόνι ποσοστό της ίδιας πρόσφυσης πάει στο στρίψιμο. Και εκεί χρειάζεται γνώση και ταλέντο ώστε να στρίψεις και να φρενάρεις όσο πρέπει ώστε να μη χάσεις τη γραμμή σου. Α και μήπως ανέφερα ότι όλα τα παραπάνω πρέπει να γίνουν ομαλά ώστε να μην αναστατώσουμε την ισορροπία του αυτοκινήτου και γλυστρήσει πριν την ώρα του?

Για αυτό και η οδήγηση είναι τέχνη....
kyan - 9/1/2006, 11:35
Θέμα δημοσίευσης:
Έχω ακούσει και τον όρο "trail braking", ο οποίος περιγράφει την ίδια τεχνική. Είναι έτσι;
Βλάσης - 9/1/2006, 13:41
Θέμα δημοσίευσης:
ναι αυτο ειναι.
Jimmy_Caesar - 16/1/2006, 15:40
Θέμα δημοσίευσης:
Ενα λάθος που κάνω κι εγώ, που όμως προέρχεται από τα άθλια -στην πίστα- φρένα μου, είναι να πατάω σχετικά αδύναμα το πεντάλ του φρένου, με αποτέλεσμα να μην φρενάρει το αυτοκίνητο όσο πολύ πρέπει και να καταπονούντα πάρα πάρα πολύ τα φρένα, γιατί υπερθερμαίνονται.
Οπως ο Βλάσης έχει πει, πρέπει να "τσαρουχώνουμε" τα φρένα στο σημείο που υπολογίζουμε ότι μας βολεύει, μέχρι την ταχύτητα που πρέπει να έχουμε για να μπούμε σωστά στη στροφή.
Ομως αυτό δεν αντίκειται λίγο στην τεχνική Late Braking, και κυρίως, στο Heel&Toe?
Φαντάζομαι ότι αν προσπαθήσεις να εφαρμόσεις κάποια από αυτές τις τεχνικές με τσαρούχωμα, μάλλον θα βρεθείς να μετράς μερικές εκατοντάδες μοίρες γύρω από τον εαυτό σου.
C - 16/1/2006, 16:47
Θέμα δημοσίευσης:
Εγώ πάντως βίωσα το late braking πρώτο χέρι σήμερα. Ένα παπί καθυστέρησε και έπεσε πίσω μου ... Φυσικά δεν έπαθε τίποτα, με γραντζούνησε και την έκανε λούης χωρίς να ζητήσει ούτε συγνώμη ...
C ...
Βλάσης - 18/1/2006, 15:26
Θέμα δημοσίευσης:
To internet δεν ειναι ιδανικο μεσο πληροφορησης για τετοια πραγματα.

οταν μαζευτουμε απο κοντα θα δουμε live τη διαφορα μεταξυ "τσαρουχωμα" και "κλωτσιάς"

Τσαρουχωμα θελουμε, κλωτσια δεν θελουμε. Βεβαια σε ενα αγωνιαρικο αυτοκινητο σε extreme καταστασεις ολα παιζονται. Εκει δηλαδη ακουμπαμε το φρενο για να ακουμπησει η δαγκανα το δισκο ενω ειμαστε ακομη φουλ γκαζι. Ετσι οταν πλακωθουμε στα φρενα δεν θα χασουμε καποια εκατοστα του δευτερ. στο χρονο συμπιεσης των σωληνακιων και εφαρμογης της δαγκανας στις δισκοπλακες.

αλλα σε αυτοκινητα
αναβασεων ή σεμι-race δεν κλωτσαμε το πενταλ.

Απλα οταν βρεθουμε μαζι θα δουμε τα βασικα του σωστου φρενου.

Δημητρη το dragging των φρενων δεν το κανεις μονον εσυ. Σχεδον ολοι εχουν αυτη τη συνηθεια αλλα θα δουμε πως θα το κοψουμε οταν βρεθουμε ολοι μαζι για εκεινη τη μερα εκπαιδευσης.
gcoupe - 18/1/2006, 20:52
Θέμα δημοσίευσης:
Σχολή οδηγών έχεις?????? spin
Πάντως μόνο στην πίστα όντως μπορεί να γίνει ακριβής περιγραφή και δοκιμή...εκεί συγχωρούνται τα όποια λάθη..
Βλάσης - 19/1/2006, 13:08
Θέμα δημοσίευσης:
Ναι ετσι ειναι. Δεν ειναι σωστο να αναλυωνται ιδιαιτερα τεχνικα θεματα στο ιντερνετ γιατι ευτελιζονται. Δηλαδη και στο δικο μου ποστ αν δεις οι οροι "τσαρουχωμα", "κλωτσημα" δεν ειναι ορολογια που θα χρησιμοποιουσαμε σε σοβαρη αναλυση τεχνικης.

Για αυτο καμμια φορα και εγω ειμαι φαουλ οταν παιρνω το ρισκο να υπεραπλουστευω αλλα αν δωσω καποιο ερεθισμα να ασχοληθει καποιος
και να ψαχτει περισσοτερο, τοτε ειναι για καλο.

Οταν κανονισουμε την ημερα στα Μεγαρα, θα τα πουμε απο κοντα με την ησυχια μας και τα ρολογια θα δειξουν αν ειμαστε στο σωστο δρομο Wink

Αν ειμαστε ηδη πολλοι κανονιζουμε και τωρα εκεινο το training day που λεγαμε στο αλλο ποστ.

Εγω ειμαι ετοιμος, οποτε θελετε.
bril - 19/1/2006, 22:08
Θέμα δημοσίευσης:
Πολυ ωραια! Για να κανονιζουμε σιγα-σιγα.
maxmara - 5/4/2006, 14:52
Θέμα δημοσίευσης:
Ολα καλά αλλά αν το παπούτσι-USS Nimitz είναι νούμερο 46....
opterios - 19/4/2006, 16:13
Θέμα δημοσίευσης:
Βλάσης Έγραψε:
Βεβαια σε ενα αγωνιαρικο αυτοκινητο σε extreme καταστασεις ολα παιζονται. Εκει δηλαδη ακουμπαμε το φρενο για να ακουμπησει η δαγκανα το δισκο ενω ειμαστε ακομη φουλ γκαζι. Ετσι οταν πλακωθουμε στα φρενα δεν θα χασουμε καποια εκατοστα του δευτερ. στο χρονο συμπιεσης των σωληνακιων και εφαρμογης της δαγκανας στις δισκοπλακες.


Το λεγόμενο knockback. Περισσότερα ενδιαφέροντα στοιχεία για το φαινόμενο και την αντιμετώπισή του (αυτά που είπε ο Βλάσσης χοντρικά) μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
Βλάσης - 20/4/2006, 09:57
Θέμα δημοσίευσης:
γεια χαρα opterio
σε βλεπω πολυ διαβασμενο.

Ναι ετσι ειναι εχει πολυ ψωμι η υποθεση. Πολλα χρονια πριν πηγα και εγω να καρφωθω σε τοιχο απο λαστιχα στο τελος ευθειας μετα απο ασχημο χτυπημα κερμπ σε κλειστη φουρκετα πριν την ευθεια. Με το τρανταγμα τα πιστονακια ειχαν τραβηχτει πολυ πισω και μολις πατησα το φρενο εφτασε το πενταλ σχεδον στο πατωμα...

Ειμουν αρχαριος τοτε και ρωτησα ενα φιλο μου που ειναι μεγαλο ονομα οδηγου αγωνων στην Αμερικη και μου εδωσε την απαντηση αμεσως.

Γενικα στην αγωνιστικη οδηγηση η τεχνικη φρενων ειναι ολοκληρο κεφαλαιο.

Αν και σε ενα γυρο μονον το 10% του χρονου ειναι επιβραδυνση αρα οποια βελτιωση κανουμε δεν εχει μεγαλο αντικτυπο στο γυρολογιο,
παρ ολα αυτα παντα ανακαλυπτουμε χαμενα δεκατα αν ασχοληθουμε σοβαρα με τα φρενα και τη τεχνικη τους.

Κατι που εχω επισεις παρατηρησει ειναι στο 98% των γρηγωρων οδηγων στη πιστα η επιβραδυνση ειναι το 20% του γυρολογιου και αυτο χαλαει τους χρονους.
Jimmy_Caesar - 20/4/2006, 10:06
Θέμα δημοσίευσης:
Για πείτε κι άλλα, για πείτε κι άλλα!
opterios - 20/4/2006, 11:01
Θέμα δημοσίευσης:
Βλάσης Έγραψε:
γεια χαρα opterio
σε βλεπω πολυ διαβασμενο.

Ενωμερώνομαι όσο μπορώ, η αγωνιστική οδήγηση είναι το πάθος μου. Τιμή μου να το ακούω αυτό από εσένα. Σε ευχαριστώ!!

Βλάσης Έγραψε:
Αν και σε ενα γυρο μονον το 10% του χρονου ειναι επιβραδυνση αρα οποια βελτιωση κανουμε δεν εχει μεγαλο αντικτυπο στο γυρολογιο,
παρ ολα αυτα παντα ανακαλυπτουμε χαμενα δεκατα αν ασχοληθουμε σοβαρα με τα φρενα και τη τεχνικη τους.

Πολύ σωστό!! Ο χρόνος που κερδίζουμε από το τέλειο φρενάρισμα σε σχέση με ένα απλώς καλό είναι πολύ λιγότερος από το χρόνο που κερδίζουμε φροντίζοντας άλλα πιο σημαντικά πράγματα, όπως η ταχύτητα εξόδου πχ (και άλλα πολλά).

Όμως, αυτό που παρατηρείται μερικές φορές είναι ότι οι οδηγοί που ξεχωρίζουν από τους απλώς καλούς είναι αυτοί οι οποίο έχουν "δαμάσει" το φρενάρισμά τους, καταφέροντας να κάνουν και trail braking, και να μη χάσους το μύτη τακούνι, και να διατηρήσουν την επιθυμητή ισορροπία...!

Αν διαβαθμίζαμε τις φάσεις περάσματος από μία στροφή, θα έλεγα ότι το φρενάρισμα αποτελεί την πιο δύσκολη, αλλά και τη λιγότερο σημαντική (από πλευράς χρόνων) φάση.

Μιλάω σαν ερασιτέχνης. Αν λέω κάτι λάθος, παρακαλώ διορθώστε με, δίχως να με παρεξηγήσετε!! Rolling Eyes
Jimmy_Caesar - 20/4/2006, 11:23
Θέμα δημοσίευσης:
Συγχωρήστε με, αλλά δεν συμφωνώ εντελώς.
Πιστεύω ότι το φρενάρισμα συμμετέχει πολύ παραπάνω στο χρόνο.
Εύκολα με το λάθος φρενάρισμα μπορείς να μεταβάλλεις την ισορροπία του αυτοκινήτου και αυτό σημαίνει αρκετό χάσιμο χρόνου. Και λάθος φρενάρισμο μπορεί να γίνει με πολλούς τρόπους που ο καθένας φέρνει τα δικά του αποτελέσματα, αλλά τελικά όλοι συνιστούν στην απώλεια ισορροπίας. Για να μην πούμε και για τη σωστή ταχύτητα στη στροφή.
opterios - 20/4/2006, 12:08
Θέμα δημοσίευσης:
Σύμφωνοι, Δημήτρη. Όμως εγώ δε μίλησα για διαφορές μεταξύ λάθος και σωστού φρεναρίσματος, αλλά διαφορές μεταξύ σωστού και τέλειου.
Jimmy_Caesar - 20/4/2006, 12:14
Θέμα δημοσίευσης:
Xμμμ
Μάλλον εγώ θα βελτιωνόμουν περίπου 80% τότε Wink
Βλάσης - 20/4/2006, 19:55
Θέμα δημοσίευσης:
αυτο που ηθελα να περιγραψω με το 10% vs 20% εκ του γυρολογιου για φρενο μεταφραζεται ως εξης

1. ας πουμε οτι η μεγαλη ευθεια μετα τη στροφη φυστικιες κ5 ειναι 660 μετρα (μεχρι την εισοδο της κ6 φουρκετας)
2. και οτι στην εξοδο της κ5 βγαινεις με 80χαω και με 100% ανοιγμα πεταλουδας γκαζιου επιταχυνεις
3. αν φτασεις τα 165χαω τελικη ταχυτητα στην ευθεια θες ας πουμε 60 μετρα αποσταση για μειωση της ταχυτητας στα 60χαω που ειναι η ασφαλη ταχυτητα εισοδου στη κλειστη κ6 για το χ αμαξι.
4. Αρα εισαι τερμα (100% ανοιγμα πεταλουδας) γκαζι απο την εξοδο της κ5 και για (660μ-60μ) 600μ ευθειας
5 οταν φτασεις στο σημειο 600μ αφηνεις ακαριαια το γκαζι να κλεισει μονο του και εισαι ακαριαια στο 100% της πιεσης στο πενταλ φρενου (100% ειναι 45κιλα τουλαχιστον δυναμη στο ποδι !)
6. ετσι καταφερνεις να εισαι οσο το δυνατον 100% γκαζι και 100% φρενο

αυτα κανει ο εκπαιδευμενος στην αγωνιστικη οδηγηση οδηγος πιστας (δεν λεω επαγγελματιας γιατι θελουμε 250 σελιδες αντι των 6 απλων βηματων που ανεφερα). Δηλαδη αν δουμε το data log του οδηγου θα πρεπει να δουμε οτι οταν πατα το γκαζι -αναλογα το οχημα ας πουμε- 90% του χρονου που παταμε γκαζι η πεταλουδα θα ειναι 100% ανοιγμενη.
Παραλληλα οταν παταμε φρενο 90% του χρονου φρενου ειμαστε με ABS εν λειτουργια (αν εχουμε)

ο καινουργιος στην οδηγηση πιστας δεν θα καταγραψει τα δεδομενα:
-ταχυτητα εξοδου V.exit.k5 στροφης κ5
- τελικη ταχυτητα V.term.straightk5k6 στην ευθεια
- μεγιστη ασφαλης ταχυτητα εισοδου V.entry.κ6 στη στροφη κ6
- ελαχιστη δυνατη αποσταση X για επιβραδυνση απο (V.term.straightk5k6)-V.entry.κ6
- οπτικο σημειο reference που δειχνει το σημειο Χ στην ευθεια και ξεκινα το φρεναρισμα

...και απλα θα μπει φουλ γκαζια με πολυ κεφι βεβαια αλλα οχι ανταγωνιστικους χρονους, ενω τα πραγματα ειναι πολυ απλα για να κανουμε κεφι ΚΑΙ καλους χρονους. Δηλαδη θα φρεναρει απο τα 500 μετρα ευθειας, θα δει οτι του περισευουν μετρα, θα ξαναγκαζωσει απο 500 εως τα 660, θα ξαναφρεναρει και θα στριψει με την αναρτηση να χορευει σαμπα.

αρα φανταστητε οτι 2 ΙΔΙΑ αυτοκινητα φρεναρουν το μεν α. στα 500μ και το μεν β. προσπερνα το (α) στο σημειο 500 και για αλλα 100 μετρα τρεχει με φουλ γκαζια. Το ρολοι θα δειξει σημαντικη διαφορα απο μια μονο στροφη και μονο.

και ολα αυτα πριν μπουμε στη τεχνικη οδηγησης, μιλαμε παντα και μονον για φρεναρισμα.

στο επαγγελματικο επιπεδο αξιολογουμε το βαρος του αυτοκινητου που αλλαζει καθε γυρο, τη θερμοκρασια και ποιοτητα/ποσοτητα γομας ελαστικων, θερμοκρασια ταπητα και γομας, θερμοκρασια συστηματος φρενων...(αλλους 20 παραγοντες) και τελικα το κυκλοφοριακο προβλημα πιστας και ανταγωνιστικα αμαξια που παραμονευουν γυρω μας και αλλαζουμε σε καθε γυρο τα σημειο Χ των φρενων σε καθε στροφη.
C - 21/4/2006, 13:07
Θέμα δημοσίευσης:
Βλάσση τι θα γίνει επιτέλους με αυτό το βιβλίο ? όλο σε δόσεις τα διαβάζουμε !
C?
bril - 22/4/2006, 00:34
Θέμα δημοσίευσης:
Για να φρεναρουμε 60 μετρα πριν την Κ6, πρεπει να φρεναρουμε 40 μετρα μετα την ταμπελα των 100 μετρων?
Τα 100 μετρα που δειχνει η ταμπελα, ειναι απο την ταμπελα μεχρι που???
Μεχρι εκει που τελειωνει η ευθεια και αρχιζει η Κ6, ή μεχρι το απεξ της Κ6???
maxmara - 26/4/2006, 09:32
Θέμα δημοσίευσης:
Προσωπικά, τα βρίσκω μπαστούνια με το heel-&-toe, δηλαδή φρένο-γκάζι πρίν τη στροφή. Κάθε κατέβασμα ταχύτητας είναι και περιπέτεια. Και η πίσω κίνηση δεν σηκώνει και "καρφωτά κατεβάσματα"¨...
opterios - 26/4/2006, 10:00
Θέμα δημοσίευσης:
Βασίλη, τα καρφωτά κατεβάσματα δεν έχουν καμία σχέση με το μύτη τακούνι! Εκτός αν δεν κατάλαβα τι θες να πεις...
Βλάσης - 26/4/2006, 10:47
Θέμα δημοσίευσης:
Παλαιοτερα η πιστα ειχε ταμπελα των 100 μετρων στα 100 μετρα απο τη στροφη.

Αργοτερα βγηκε (?) η ταμπελα πιθανον για να μπουν οι διαφημιστικες. Αυτο δειχνει και το επιπεδο του αθληματος και της τεχνογνωσιας στην Ελλαδα.

Στο εξωτερικο ακομη και οι πιστες μπουζιουκιων εχουν ταμπελα καθε 100 ή 50 μετρα πριν τη στροφη. Δηλαδη 200 μετρα , 150, 100, 50 και η στροφη.

Τωρα οι καινουργιοι στη πιστα χρειαζονται αυτες τις πινακιδες για να ξερουν ακριβως ποση αποσταση φρεναρισματος εχουν για λογους ασφαλειας πρωτα και για για επιδοσεις μετα.

Στα ΜΕγαρα καντε το εξης:

σε καθε καλη εξοδο απο τη Κ5 Φυστικιες θα επιδιωκετε να τελικιασετε το αυτοκινητο και θα φρεναρετε αποφασιστικα στην αρχη της τελευταιας πινακιδας Reunalt. Αφου δειτε οτι σας φτανουν τα φρενα στον επομενο γυρο θα φρεναρετε ενα γραμμα (απο τα τεραστια γραμματα τις διαφημιστικης) αργοτερα. Αν σας περισσεψουν μετρα φρεναρετε αλλο ενα γραμμα μετα στο επομενο γυρο ΚΟΚ

Οσοι φρεναρουν στο διαμαντακι της Ρενω ειναι σε καλο δρομο.

Απλα θα γυρισετε πολλες φορες τη πιστα για να βρειτε "το γραμμα σας"
αλλα οταν το βρητε θα ξερετε οτι δεν θα χαραμιζετε μετρα πιστας για χαλαρο φρεναρισμα και οτι φρεναρισμα κανετε θα ειναι οριακο ΚΑΙ ασφαλες.

Οταν ψαχνεται να βρειτε το οριακο "γραμμα" που σας ταιριαζει προσεξτε να μην βιαστητε μειωσετε υπερβολικα την αποσταση φρενου γιατι αν δεν σας φτανουν τα μετρα επιβραδυνσης δεν θα μειωθει αρκετα η ταχυτητας τας και θα η ταχυτητα εισοδου στη στροφη Κ6 φουρκετα θα ειναι μεγαλη με αποτελεσμα την υποστροφη στη εισοδο και πιθανοτατα ταρζανιες στο οριο και την εξοδο.

Το ρολοι λεει παντοτε οτι αν ειναι να κανουμε κατι λαθος σε μια στροφη το τελευταιο που θελουμε να κανουμε λαθος ειναι η ταχυτητα εισοδου. Καλυτερα παντα να μπαινουμε λιγο ποιο αργα και να βγαινουμε σωστα απο τη στροφη, παρα να μπαινουμε μαλλιοκουβαρα και μετα .... Ντιουκς

Αυτο βγαινει απο το βασικο κανονα οτι με τα φρενα δεν κερδιζουμε πολλα δεκατα οσα κερδιζουμε με την ανοιγμενα πεταλουδα γκαζιου που ανεφερα στο προηγουμενο ποστ.

Οταν βρεθουμε ολοι μαζι στο Track Orientation Day θα τα δουμε και στη πραξη.
maxmara - 26/4/2006, 11:01
Θέμα δημοσίευσης:
opterios Έγραψε:
Βασίλη, τα καρφωτά κατεβάσματα δεν έχουν καμία σχέση με το μύτη τακούνι! Εκτός αν δεν κατάλαβα τι θες να πεις...


Embarassed

"Καρφωτά" εννοούσα "επιλογή χαμηλότερης σχέσης χωρίς πρότερο συγχρονισμό στροφών κινητήρα" (τί είπα πάλι banana !). Δηλαδή, ιδεατά, θα ήθελα να μπορούσα να χωρέσω το 46-νούμερο παπούτσι μου να κάνω ένα "μπλίπ" στο γκάζι κατεβάζοντας ταχύτητα. Το καταφέρνω μερικές φορές (περισσότερο μάλλον μιλάμε για δεξιά-αριστερή μύτη, παρά για μύτη τακούνι) αλλά κάνω focus τόσο πολύ σε αυτό που χάνω αλλού το παιχνίδι!
bril - 26/4/2006, 13:50
Θέμα δημοσίευσης:
Η ταμπελα των 100 μετρων ειναι και παλι στη θεση της.
STAVROS VVTI - 26/4/2006, 20:24
Θέμα δημοσίευσης:
φΑΙΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΚΟΥΣΕ ΤΟΝ ΒΛΑΣΗ
Βλάσης - 17/7/2006, 18:55
Θέμα δημοσίευσης:
Παντως ασχετα με τη ταμπελα, πρεπει ολοι να αποκτησετε οπτικα σημεια στα Ελληνικα: reference points για τα φρεναρισματα και τα turn in points.

Για να πεσουν οι χρονοι πρεπει να οδηγητε τη πιστα ενστικτωδως. Πως δηλαδη παιζετε καποιες πιστες στο PS και ειστε ΤΟΣΟ χαλαροι και εξικοιωμενοι με τη πιστα που ασχοληστε μονο με το ΤΙ ΘΕΛΕΤΕ να κανετε και οχι με το να ΚΡΑΤΗΘΗΤΕ εντος πιστας.

Πριν τρεξετε ανταγωνιστικα σε μια οποιαδηποτε πιστα πρεπει να εχετε φτασει αυτο το επιπεδο "διαφωτισης" σχετικα με τη πιστα. Δηλαδη αν σας κλεισουν τα ματια να μπορεσετε να τη περπατησετε στα τυφλα ...χωρις μπαστουνι.

Ετσι το μυαλο δεν θα απασχοληται με "μπαναλ" πραγματα όπως "που θα πλακωθω τωρα στα φρενα?",
αλλα με θεματα οπως "να ζορισω λιγο παραπανω τα πισω λαστιχα σε αυτη την έξοδο που δεν μου ζεσταινονται καλα συμφωνα με το πυρομετρο ? = δεν τα ζοριζω αρκετα = πηγαινω ποιο αργα απο οτι θα μπορουσα ?"

Οσο για το heel and toe και late braking που αναφερθηκε παραπανω,
στις σχολες αγωνιστικης (οχι ασφαλους) του εξωτερικου ΤΟ ΘΕΩΡΟΥΝ ΔΕΔΟΜΕΝΟ οτι το γνωριζει ο μαθητης και η εκπαιδευση ειναι για LEFT FOOT BRAKING. ΕΙναι δηλαδη σαν να σπουδαζεις πληροφορικη και να ζητησεις να σου μαθουν τα Windows XP στο πανεπιστημιο (οπου heel-n-toe ειναι τα XP).

Ειδικα για τους μπροστοκινητους, σκεφτητε οτι μπαινετε σε μια στροφη και ζητατε απο τα ελαστικα

α) κρατημα πλευρικο για τη στροφη,
β) κρατημα διαμηκες για την εναλλαγη φουλ φρενου σε μηδεν φρενο/γκαζι και μετα σε φουλ γκαζι
γ) ΚΑΙ εξτρα διαμηκες ΚΡΑΤΗΜΑ για το φρεναρισμα του ΣΑΣΜΑΝ που ΣΤΡΙΓΓΛΙΖΕΙ απο το βιαιο καρφωμα χαμηλοτερης σχεσης

Οταν ζηταμε ενα πραγμα απο το ελαστικο τα παει μια χαρα,
οταν ζηταμε 2 μας παραπονιεται αλλα κατι παει και ερχεται (αν προσεχουμε).
Οταν ζηταμε τρια μας μουτζωνει.

Προσπαθηστε πολυ αυτο το θεμα γιατι αλλιως δεν γινεται να πλησιασετε το οριο ουτε στο 60% του αυτοκινητου. Ειναι και πολυ απλο anyway, μην αγχωνεστε. Για πληροφοριες εδω ειμαστε.
opterios - 17/7/2006, 20:40
Θέμα δημοσίευσης:
Σε ευχαριστώ που επανέφερες την πίστη μου στο μύτη τακούνι και για τα προσθιοκίνητα, γιατί σε κάτι συζητήσεις που είχα αλλού πήγαιναν να με βγάλουν τρελό που τους έλεγα ότι χρειάζεται ακόμα και σε FWD αυτοκίνητα!! Neutral
Βλάσης - 17/7/2006, 21:37
Θέμα δημοσίευσης:
opterios Έγραψε:
Σε ευχαριστώ που επανέφερες την πίστη μου στο μύτη τακούνι και για τα προσθιοκίνητα, γιατί σε κάτι συζητήσεις που είχα αλλού πήγαιναν να με βγάλουν τρελό που τους έλεγα ότι χρειάζεται ακόμα και σε FWD αυτοκίνητα!! Neutral


τα μπροστοκινητα χρειαζονται το μυτι-τακουνι ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ απο τους πισωκουνες, ακριβως γιατι ζηταμε 3 πραγματα απο τα ελαστικα. σε αντιθεση ο πισωκουνας ζηταει στη χειροτερη περιπτωση (που δεν κανει μυτι-τακουνι) μονο 2

τωρα ολοι δικαιουνται να εχουν αποψη. Απο την αλλη μονο το 5% των διαγωνιζομενων στους αγωνες αυτοκινητων κερδιζει συχνα και σταθερα. Αυτοι ξερουν αυτα που το 95% δεν γνωριζει.

Οποιος θελει να μαθει, θα μαθει. Οποιος νομιζει οτι το ταλεντο του αρκει, η θεωρειες ειναι για τους τελειομανεις και γραφοντας περισσοτερα χιλιομετρα μαθαινει καλυτερα, θα πιστευει επισης οτι ο Σουμαχερ ηταν ταριφας πριν γινει οδηγος.
opterios - 17/7/2006, 22:04
Θέμα δημοσίευσης:
Βλάσης Έγραψε:
τα μπροστοκινητα χρειαζονται το μυτι-τακουνι ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ απο τους πισωκουνες, ακριβως γιατι ζηταμε 3 πραγματα απο τα ελαστικα. σε αντιθεση ο πισωκουνας ζηταει στη χειροτερη περιπτωση (που δεν κανει μυτι-τακουνι) μονο 2

Έτσι είναι!! Ακόμα και στα προσθιοκίνητα, υπάρχει ανάγκη για εξάλλειψη οποιασδήποτε διατάραξης της ισορροπίας του αυτοκινήτου κατά το φρενάρισμα, ειδικά κατά το trail braking. Με το μύτη τακούνι, μπορείς να βουτήξεις φρεναριστός μέσα στη στροφή (όταν λέω "βουτήξεις", εννοώ πάντα με την αντίστοιχη ηπιότητα και smoothness που χρειάζεται) και να εκμεταλλευτείς πλήρως το friction circle των ελαστικών σου, χωρίς να το διαταράσσεις με την απότομη σύμπλεξη.

Και μάλιστα, όπως λες, στα προσθιοκίνητα είναι ίσως τελικά ακόμα πιο απαραίτητο, αφού σε ένα πισωκίνητο μπορείς να μην κάνεις μύτη τακούνι αν κατεβάσεις ταχύτητα σε πιο χαμηλές στροφές (που δεν είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος φυσικά, αλλά δε θα ζητάς από τα λάστιχα τα 3 πράγματα που πολύ σωστά λες)!
Βλάσης - 18/7/2006, 11:57
Θέμα δημοσίευσης:
σωστα.

Γενικα συμβαινουν καποια συγκεκριμενα φαινομενα σε καθε φαση του αυτοκινητου που αυτα πρεπει να εχουμε στο μυαλο μας.

Το ταλεντο απλα βοηθαει στο να "τσιμπαμε" ΚΑΠΟΙΑ πραγματα εμπειρικα
αλλα χωρις να καταλαβαινουμε το γιατι. Επεισης το ταλεντο ειναι καποιες ιδιαιτερες και συγκεκριμενες ικανοτητες πνευματικες και σωματικες (που θα τα πουμε μια αλλη φορα) που ολοι μας μπορουμε να βελτιωσουμε ομως.

ΑΠλα επειδη ειναι καπως (οχι πολυ) συνθετα δεν μπορουμε εμπειρικα να δουμε τη "πληρη" εικονα και ολα να κανουν ενα κλικ και πραγματικα να καταλαβουμε τι συμβαινει.

Αν τωρα ακους συζητησεις τυπου "εβαλα 4 psi παραπανω για να μαζεψω το μαγουλιασμα εμπρος και τωρα μπαινω καλυτερα" τοτε κλεινεις τα αυτια σου γιατι και αυτο ειναι ΜΥΘΟΣ ακομη και για τα στριτ ελαστικα.
_-MaNo$-_ - 11/1/2007, 11:40
Θέμα δημοσίευσης:
Γιά να βλέπω ποστς σαυτήν την ενότητα! Βλάση που έχεις χαθεί???Φώτισε μας και με άλλες ενδιαφέρουσες τεχνικές και πληροφορίες!!!!
panos - 21/10/2007, 11:20
Θέμα δημοσίευσης:
θα ηθελα να μοιραστώ εδώ την εμπειρία μου σχετικά με το θέμα.


έτυχε να βρεθώ στα μέγαρα αρκετες φορες με βροχή ενώ σε μία από αυτες η λάσπη εφτανε μέχρι τους καθρέυτες.

βρεγμενα μεγαρα λοιπόν, με μπροστοκίνητο και όχι και τόσο καλοστημένο.

σημειο αναφοράς το megane 1.6 cabrio, οχι το συνηθησμένο αυτοκίνητο πίστα έτσι?

για μένα λοιπόν και στο βρεγμενο πάντα δούλεψε πολύ καλά το "early braking" σε συνδιασμό με "late gear down" (εισαγω και καινουριους ορους το ζώον Very Happy )

Κ1 λοιπόν και έχουμε κάπου στα 100 στο κοντέρ. τιμόνι και άσε στο γκάζι για αρχή, στο ξεκόλημα της ουράς το οποίο αρχικά είναι πολύ μικρό (5-8 μοίρες) προσθέτουμε το κατέβασμα της δευτέρας συμπλέκωντας γλυκα όμως και αυτό γίνεται κάπου 45-50 μοίρες. με αυτα ειμαστε πλέον στο άπεξ και με το πάτημα στο γκάζι (ε οχι παντοφλιές να αρχίσει να χαζοσπινάρει) εχω αλλη μισή στροφή με τη μούρη βιδωμένη κοντά στα κερμπ και το πίσω μέρος να ευθυγραμμίζει τελικά σχεδόν ακριβώς στο "εβγα" της στροφής όπου και έρχεται αλλαγή σε 3η.

κάπως έτσι βγαίνει όλη η πίστα. δεν ξέρω κατα πόσο έχει αυτό κέρδος σε χρόνους (ούτως η άλλως στα 1'25" που γυρνάω εκει μέσα δεν βάζω και φωτιά.) αλλα έχει απίστευτη επιδραση στις πωλήσεις της crest. μιλάμε για μεγάλο χαμόγελο.... Very HappyVery HappyVery HappyVery Happy

σημιωτέων ότι το χειρόφρανο απαγορεύεται δια ροπάλου μιας και το ολοκληρωτικό ξεκόλημα με 80+κμ με προστοκίνητο και με το πλάι σε νερο δεν αργει....


αυταααα..
bril - 21/10/2007, 13:40
Θέμα δημοσίευσης:
Κ1 και 100 στο κοντερ???????
panos - 21/10/2007, 13:44
Θέμα δημοσίευσης:
έχεις ένα μικρό δίκιο. ισως δεν ημουν σαφής. εννοείται πως δεν μπαίνεις με 100 στη στροφή. φτανεις όμως με τόσα.. Wink
bril - 21/10/2007, 13:48
Θέμα δημοσίευσης:
Α ενταξει γιατι με αγχωσες. Laughing
Με παραπανω φτανεις.
panos - 21/10/2007, 13:55
Θέμα δημοσίευσης:
ξερεις, ειναι που το εν λόγω τετράτροχο ειναι κοντοσάσμανο. αν βγει καλα από την 9και μετα φτάσω με τρίτη θα είμαι κοντά στον κόφτη και η θα πρεπει να πάω σε γρηγορη αλλαγη 4ης ή να αφήσω το γκάζι και να αρχίσει να κόβει αλύπητα. (ειναι και βαρύ, αφήνεις γκάζι=πατας φρένο).

πάντως με το golf που την εχω πατησει και έχω μπεί με 90 στην είσοδο βγήκα με πόνους στα νεφρα από τα κοπανήματα της πίσω ανάρτησης πάνω στα κερμπ... δεν το ξανακάνω... lol
Very HappyVery Happy
opterios - 21/10/2007, 23:28
Θέμα δημοσίευσης:
Εγώ πάλι δεν κατάλαβα τίποτα Razz
panos - 22/10/2007, 14:55
Θέμα δημοσίευσης:
μιλάς εσύ που ήσουν κιόλας εκεί εκείνη τη μέρα??? Very Happy Very Happy

για θυμήσου των φωτων το 06. αν θυμάμαι καλα είχες έρθει μαζί μας (με το grc τότε) ήταν τη μέρα με την τρελή λάσπη... Wink


ps: σε χάζευα πάνω στο Miata (στο video) αλήθεια, το φρένο στις αλλαγές ήταν απαραίτητο? τόση δύναμη είχε???
Gozilla - 22/10/2007, 19:49
Θέμα δημοσίευσης:
Πάνο, 1:26 γύριζα και εγώ το MANTA, αλλά δε θυμάμαι πως ακριβώς... Razz
panos - 22/10/2007, 20:04
Θέμα δημοσίευσης:
αγγελε είναι όπως τα λέγαμε τότε εκείνο το βράδυ στα goodies, με το megane ξεβρακωμενο και με ταυτότητα στο στόμα. (δεν παει και παραπάνω)

α! και με semi... Wink

το golf μπορει να πάει κοντα στο 1'25 μόνο με semi. με δρόμου ειναι πολύ αστείο το θέαμα... Very Happy Very Happy Very Happy
opterios - 23/10/2007, 13:28
Θέμα δημοσίευσης:
panos Έγραψε:
μιλάς εσύ που ήσουν κιόλας εκεί εκείνη τη μέρα??? Very Happy Very Happy

για θυμήσου των φωτων το 06. αν θυμάμαι καλα είχες έρθει μαζί μας (με το grc τότε) ήταν τη μέρα με την τρελή λάσπη... Wink


ps: σε χάζευα πάνω στο Miata (στο video) αλήθεια, το φρένο στις αλλαγές ήταν απαραίτητο? τόση δύναμη είχε???


Χεχε, Πάνο, με μπερδεύεις με άλλον. Εγώ τότε δεν είχα miata ακόμα Smile [παρόλο που ξέρω ποια μέρα λες και ήμουν όντως παρών, με ένα Autobianchi μαύρο]

Επιπλέον, εγώ στην πίστα δεν κάνω ποτέ drift. Το ασημί μιάτα στο οποίο αναφέρεσαι ντριφτάρει μέχρι τελικής πτώσεως.

Όσο για το φρένο, νομίζω το έχω γράψει στο thread που έχω βάλει το video και φυσικά δεν είναι λόγω δύναμης. Όση δύναμη και να έχεις ποτέ δεν πατάς φρένο στην ευθεία Smile
panos - 23/10/2007, 16:46
Θέμα δημοσίευσης:
θεμη νου δεν σε μπερδεύω.. το θυμάμαι το autobianchi, (οπως και εκείνες τις θεϊκές προσπεράσεις που έκανες στο δρόμο Very Happy )...

για το Miata αναφέρθηκα στο βιντεάκι όπου αν κατάλαβα καλά εσυ το οδήγησες (μεταξύ άλλων) ..

Smile

όπως και να έχει ελπίζω να τα πούμε σύντομα από κοντά και να μου εξηγήσει και για το φρένο.. (αληθεια γραφει κάτι στο thread, δεν είδα... Rolling Eyes )

ps. κάπου είχα διαβάσει κάποτε για τη συνήθεια των οδηγών να "δοκιμάζουν" το φρενο στην ευθεία απλά και μ΄νο για να μην ξεμείνουν τελευταία στιγμή....
bril - 23/10/2007, 22:29
Θέμα δημοσίευσης:
opterios Έγραψε:
panos Έγραψε:
μιλάς εσύ που ήσουν κιόλας εκεί εκείνη τη μέρα??? Very Happy Very Happy

για θυμήσου των φωτων το 06. αν θυμάμαι καλα είχες έρθει μαζί μας (με το grc τότε) ήταν τη μέρα με την τρελή λάσπη... Wink


ps: σε χάζευα πάνω στο Miata (στο video) αλήθεια, το φρένο στις αλλαγές ήταν απαραίτητο? τόση δύναμη είχε???


Χεχε, Πάνο, με μπερδεύεις με άλλον. Εγώ τότε δεν είχα miata ακόμα Smile [παρόλο που ξέρω ποια μέρα λες και ήμουν όντως παρών, με ένα Autobianchi μαύρο]

Επιπλέον, εγώ στην πίστα δεν κάνω ποτέ drift. Το ασημί μιάτα στο οποίο αναφέρεσαι ντριφτάρει μέχρι τελικής πτώσεως.

Όσο για το φρένο, νομίζω το έχω γράψει στο thread που έχω βάλει το video και φυσικά δεν είναι λόγω δύναμης. Όση δύναμη και να έχεις ποτέ δεν πατάς φρένο στην ευθεία Smile

Στην πιστα δεν κανεις ποτε drift, στο δρομο ???
panos - 23/10/2007, 22:32
Θέμα δημοσίευσης:
bril Έγραψε:
opterios Έγραψε:
panos Έγραψε:
μιλάς εσύ που ήσουν κιόλας εκεί εκείνη τη μέρα??? Very Happy Very Happy

για θυμήσου των φωτων το 06. αν θυμάμαι καλα είχες έρθει μαζί μας (με το grc τότε) ήταν τη μέρα με την τρελή λάσπη... Wink


ps: σε χάζευα πάνω στο Miata (στο video) αλήθεια, το φρένο στις αλλαγές ήταν απαραίτητο? τόση δύναμη είχε???


Χεχε, Πάνο, με μπερδεύεις με άλλον. Εγώ τότε δεν είχα miata ακόμα Smile [παρόλο που ξέρω ποια μέρα λες και ήμουν όντως παρών, με ένα Autobianchi μαύρο]

Επιπλέον, εγώ στην πίστα δεν κάνω ποτέ drift. Το ασημί μιάτα στο οποίο αναφέρεσαι ντριφτάρει μέχρι τελικής πτώσεως.

Όσο για το φρένο, νομίζω το έχω γράψει στο thread που έχω βάλει το video και φυσικά δεν είναι λόγω δύναμης. Όση δύναμη και να έχεις ποτέ δεν πατάς φρένο στην ευθεία Smile

Στην πιστα δεν κανεις ποτε drift, στο δρομο ???


φίλε εγώ από μια φορά που τον είδα με το autobianchi είμαι σίγουρος ότι αποκλείεται να πηγαίνει "κυρία" Very HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery Happy
opterios - 24/10/2007, 00:15
Θέμα δημοσίευσης:
Ας ξαναγυρίσουμε στο late braking... Embarassed
panos - 24/10/2007, 09:58
Θέμα δημοσίευσης:
χαχα..

λοιπόν βρήκα και μερικά σχηματικα.


εδώ η "νορμαλ" προσεγγιση

Image

εδω το L8 σε αντιπαραβολή με το νορμαλ.

Image

εδω η κυριολεξία.... Very HappyVery Happy

Image


Image
opterios - 24/10/2007, 11:27
Θέμα δημοσίευσης:
Τσέκαρε και εδώ αν θες. Έχει section για το φρενάρισμα.
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Powered by phpBB2 Plus and Kostenloses Forum based on phpBB