Forum: F1 Tιma: Υπό κίνδυνο η ενότητα της FOTA; --------------------------------------- MAXRISTOS: O σύνδεσμος των ομάδων της Formula 1, η FOTA, αντιμετωπίζει μια δύσκολη πρόκληση, να διατηρήσει την ενότητά της έπειτα από τις διαμάχες περί διαχυτών. Σε αυτό συμφωνούν αρκετοί από τους σημαντικότερους ανθρώπους του σπορ. Πριν από την έναρξη της σεζόν, η FOTA είχε επιδείξει μια πρωτοφανή ενότητα από την πλευρά των ομάδων, η οποία αποτέλεσε το υπόβαθρο επάνω στο οποίο δομήθηκαν οι προτάσεις μείωσης του κόστους για φέτος αλλά και για τα επόμενα χρόνια. Εντούτοις, οι σχέσεις μεταξύ των ομάδων πάγωσαν αρκετά έπειτα από τη διαμαρτυρία μερικών ομάδων για το σχεδιασμό των διαχυτών των μονοθεσίων των Brawn, Toyota και Williams. Παρά το ότι το Διεθνές Εφετείο της FIA έκρινε το συγκεκριμένο σχεδιασμό νόμιμο, μερικές ομάδες εξακολουθούν να μην είναι ευχαριστημένες με την κατάσταση. Ο άνθρωπος που εξέφρασε εμφανέστερα από όλους τη δυσαρέσκειά του ήταν ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Flavio Briatore. O Ιταλός, πέραν από το ότι χρησιμοποίησε διόλου κολακευτικούς χαρακτηρισμούς για τους οδηγούς της Brawn, δηλώνοντας ότι ο Jenson Button είναι πιο αργός από πινακίδα και ότι ο Rubens Barrichello είναι συνταξιούχος, δήλωσε ότι θα ζητήσει στην επόμενη συνεδρίαση της FOTA να μην καταβληθεί στην ομάδα του Brackley το μερίδιο που θα αντιστοιχούσε στη Honda αν αυτή συνέχιζε να αγωνίζεται στη Formula 1 φέτος. Ο Briatore θέλει τα περίπου 30 εκατομμύρια βρετανικών στερλινών να μοιραστούν μεταξύ των υπόλοιπων ομάδων για την εξέλιξη των διαχυτών δύο επιπέδων… Ο Ross Brawn δεν πτοήθηκε από τα σχόλια του Briatore, συνιστώντας του αστειευόμενος αλλαγή φαρμάκων! Ο Βρετανός προτίμησε να μη σχολιάσει το ζήτημα, δηλώνοντας ότι είναι κρίμα που ο Briatore δημοσιοποιεί την κατάσταση, η οποία αφορά τα εσωτερικά της FOTA. Σύμφωνα με τους κανονισμούς, κάθε καινούργια ομάδα δεν έχει δικαίωμα σε έσοδα από τα εμπορικά δικαιώματα του σπορ στα πρώτα τρία χρόνια συμμετοχής της στη Formula 1. Ωστόσο, η FOTA είχε αποφασίσει να επιτρέψει στην Brawn να εισπράξει τα χρήματα που κανονικά δικαιούταν η ομάδα της Honda, για να την βοηθήσει να επιβιώσει. Ο γενικός διευθυντής της McLaren, Martin Whitmarsh, δήλωσε ότι η FOTA θα πρέπει να διατηρήσει τις προηγούμενες υποσχέσεις της και ελπίζει ότι η κατάσταση εντός του συνδέσμου θα ηρεμήσει κατά τη συνεδρίασή του έπειτα από το Grand Prix του Μπαχρέιν. Η ομάδα της McLaren υποστήριξε την Brawn το χειμώνα, μέσω της προμήθειας κινητήρων της Mercedes. O αντιπρόεδρος του αγωνιστικού τμήματος της Mercedes, Norbert Haug, δήλωσε ότι και οι ομάδες έφεραν ευθύνη στην ασαφή διατύπωση των κανονισμών και προσέθεσε ότι στην πρώτη σου νίκη, όλοι θέλουν να σε συγχαρούν, αλλά στη δεύτερη θέλουν να σε χτυπήσουν! Οι επιθέσεις του Briatore όμως δεν περιορίστηκαν προς την κατεύθυνση της Brawn, καθώς ο Ιταλός δήλωσε για τον γενικό διευθυντή της Williams, Adam Parr: «Είναι ηλίθιος. Μπορείτε να το γράψετε αυτό. Είναι ηλίθιος. Είναι απλό. Δε θέλω καν να μιλήσω για αυτόν. Δε θα έπρεπε να μιλάει για κάποια πράγματα. Θα τον αρπάξουμε από τη μύτη και θα τον σύρουμε στα δικαστήρια, γιατί φαίνεται ότι είπε ότι οι τίτλοι που κατέκτησε η Ferrari και η Renault τα τελευταία χρόνια ήταν παράνομοι και αυτό ενώπιον της FIA. H ίδια η Ομοσπονδία θα πρέπει να κινηθεί εναντίον του Parr. Δεν ήταν καν προγραμματισμένο να μιλήσει (στο Διεθνές Εφετείο). Ποτέ δε χάνει μια καλή ευκαιρία να το βουλώσει, αυτό είναι σίγουρο. Η δουλειά του εντός της FOTA είναι να σπάει… καρύδια». Ο Parr δεν επηρεάστηκε από τα σχόλια του Ιταλού, δηλώνοντας ότι δε λαμβάνει υπ όψη του στα σοβαρά τα λεγόμενά του. Ωστόσο, ο Βρετανός πιστεύει ότι η διατήρηση της ενότητας της FOTA θα αποτελέσει αναμφισβήτητα πρόκληση. Ο Parr δηλώνει ότι όταν υπάρχει κοινό συμφέρον, η συνεργασία είναι σχετικά εύκολη και παρά το ότι το χειμώνα υπήρχαν διαφορές και διαφορετικές απόψεις, οι ιθύνοντες της FOTA κατάφεραν να συγκροτήσουν τους πάντες στην ίδια πλευρά. Ο Parr πιστεύει ότι πλέον, η συνεργασία μεταξύ των ομάδων θα είναι πιο δύσκολη, λόγω της μάχης που δίνουν μεταξύ τους στις πίστες, αν και ευελπιστεί ότι η FOTA θα τα καταφέρει και πιστεύει ότι η FOTA θα πρέπει να αφήσει πίσω της τη διαμάχη για τους διαχύτες και να επικεντρωθεί σε άλλα, πιο σημαντικά ζητήματα. Ο αγωνιστικός διευθυντής της BMW, Mario Theissen, συμφωνεί ότι η κατάσταση με τους διαχύτες σίγουρα δεν έκανε τα πράγματα πιο εύκολα και πιστεύει ότι ο διαχωρισμός της εργασίας που απαιτείται για τον καθορισμό της κατεύθυνσης που θα ακολουθήσει στο μέλλον το σπορ και οι καθημερινή πραγματικότητα στην πίστα θα αποτελέσει πραγματική δοκιμασία για τη FOTA. Mε τον Γερμανό συμφώνησε και ο διευθυντής της Red Bull, Christian Horner, o οποίος πιστεύει ότι ανάλογα ζητήματα δεν πρέπει να συζητούνται δημοσίως. Εντούτοις, ο αντιπρόεδρος της FOTA (και πρόεδρος της ομάδας της Toyota), John Howett πιστεύει ότι το ζήτημα με το διαχύτη δεν έχει σχέση με τα -πολύ πιο σημαντικά, κατά την άποψή του- ζητήματα συζητούνται εντός της FOTA και δε θα πρέπει να επηρεάσει τη λειτουργία της. Ο Brawn συμπλήρωσε ότι αν τα μέλη της FOTA είναι ώριμα και αντιμετωπίσουν σαν ενήλικες την κατάσταση, δε θα πρέπει να επηρεάσει τις δραστηριότητες του συνδέσμου. Ο Βρετανός πιστεύει ότι θα πρέπει να διαχωριστούν οι μάχες στην πίστα (και τα δικαστήρια) από τις δραστηριότητες της FOTA και αν αυτό επιτευχθεί, κατά την άποψή του ο σύνδεσμος θα έχει λαμπρό μέλλον.